2019-07-05 12:47

Mažmeninė prekyba: kaip knygynai atlaikė „Amazon“ antpuolį 

Pasak ekspertų, knygyne turėtų būti daugiau grožinės literatūros jauniems suaugusiesiems, nes ji pritraukia lankytojų ir sukuria šurmulį knygyne. Jonathano Brady („PA Wire“ / „Press Association Images“) nuotr.
Pasak ekspertų, knygyne turėtų būti daugiau grožinės literatūros jauniems suaugusiesiems, nes ji pritraukia lankytojų ir sukuria šurmulį knygyne. Jonathano Brady („PA Wire“ / „Press Association Images“) nuotr.
Beveik prieš dešimtmetį „Waterstones“ knygynas „Foyles“ vos nebankrutavo, tačiau bendrovė atsikratė daugelio tinklinėms parduotuvėms būdingų mažmeninės prekybos įpročių ir įrodė, kad JAV elektroninės prekybos grupės „Amazon“ ardomosios galios dominuojamas sektorius ne internetinėje mažmeninėje prekyboje dar turi parako ir galimybių uždirbti.

Aptakaus dizaino, tvarkingai išdėstytas „Foyles“ knygynas su viliojamai sukrautomis knygų, kurias rekomenduoja darbuotojai, šūsnimis dabar turi daugelį šiuolaikinei pagrindinėje miesto gatvėje įsikūrusiai mažmeninės prekybos įstaigai būdingų bruožų: kavinę, galeriją, erdvę renginiams ir atrijų – pagrindinį penkių aukštų pastato, skirto skaitymo malonumams, akcentą. Knygyno misiją pabrėžia ant vienos sienų ryškiai užrašytas šūkis: „Sveiki atvykę, knygų mylėtojai, jūs čia tarp draugų.“

Toks žavus pasitikėjimas savimi – tarsi gaivus, netgi įžūlus vėjo gūsis po pastaraisiais metais knygų prekybą (ir leidybą) persekiojusios niūrios nuotaikos. Jis puikiai dera su nauju požiūriu į prekybą knygomis, kurį organizacijoje įdiegė „Waterstones“, bendrovė, pernai perpirkusi knygyną iš buvusių savininkų.

52795
130817
52791