„Senukai“: parduotuvės keičiasi, ta kryptimi judame ir mes

Publikuota: 2018-02-09
Edgaras Jasalinis, UAB „Kesko Senukai Digital“ komercijos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Edgaras Jasalinis, UAB „Kesko Senukai Digital“ komercijos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Didžiausio Baltijos šalyse „pasidaryk pats“ segmento mažmenininko „Kesko Senukai“ vienas svarbiausių prioritetų yra e. komercija. Pastarųjų metų įdirbis parodė, kad vis daugiau klientų, apsilankančių e. parduotuvėje, ką nors įsigyja joje, mobiliojoje arba kurioje nors fizinėje tinklo parduotuvėje.   

Edgaras Jasalinis, „Kesko Senukai Digital“ (KSD) komercijos vadovas, teigia, kad svarbiausi rodikliai, kuriuos įmonė stebi, yra e. parduotuvės klientų srautas ir konversija, parodanti, kiek parduotuvės lankytojų ką nors įsigijo.

„Daugiau nei dešimt iš šimto apsilankiusių mūsų e. parduotuvėje nusprendžia pirkti arba joje, arba mobiliojoje, arba fizinėje parduotuvėje. Standartiškai e. komercijos konversija sudaro 1–3%, taigi mūsų rezultatas yra geras, bet dar turime kur tobulėti“, – „Retail Innovations 2018“ konferencijoje kalbėjo p. Jasalinis. Jo žiniomis, pavyzdžiui, JAV „pasidaryk pats“ segmento žaidėjo „Home Depot“ 60% visų pirkimų yra nulemti apsilankymo e. mažmenininko parduotuvėje.

Norint didinti konversijos rodiklį ir neprarasti klientų, svarbu „palaikyti prekybinę higieną“. Situaciją apsunkina tai, kad skirtinguose kanaluose konkurenciją sudaro ne tie patys žaidėjai: fizinėms parduotuvėms svarbu, kas dirba netoliese, o e. kanale konkuruojama ne tik su vietos, bet ir su užsienio prekybininkais.

Vienodos kainos neįmanomos

Paklaustas apie skirtingas prekių ka­inas fizinėse ir e. parduotuvėje, p. Ja­salinis sakė, kad „siekiama laviruoti išlaikant pelningumą, tačiau šiuo metu išlaikyti vienodas kainas fizinėse „Senukų“ parduotuvėse ir elektroninėje yra neįmanoma“.

„Kesko Senukams“ priklausanti KSD yra atsakinga už elektroninės komercijos plėtrą Baltijos šalyse. Bendrovė valdo tris e. parduotuves Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Kiekviena parduotuvė turi savo mobiliąsias programėles, KSD prižiūri visus skaitmeninius kanalus, kuriais klientas gali pasiekti „Senukų“ parduotuves.

Iššūkis – nepaklaidinti klientų

Pirkėjas šiandien gali rinktis tiek tradicinius, tiek skaitmeninius kanalus, norėdamas įsigyti prekę. Pagrindinis iššūkis – nepaklaidinti jo tarp kanalų, nes fizinių prekybos vietų ir e. parduotuvės komandos atskiros, nors visur matomas tas pats „Senukų“ prekės ženklas. „Pagrindinis tikslas yra padaryti kliento pirkimo kelionę be trikdžių, kuo paprastesnę“, – sako p. Jasalinis.

Kiekvienas prekybininkas siekia pritraukti kuo daugiau klientų pasitelkdamas kuo daugiau kanalų. Prieš kelias dešimtis metų buvo daug paprasčiau: prekybininkas turėdavo fizinę parduotuvę, klientas ateidavo į ją, išsirinkdavo ką nors arba ne, nusipirkdavo arba ne ir išeidavo. Taip ta kelionė ir baigdavosi. Dabar viskas sudėtingiau: dauguma prekybininkų turi ne tik fizines parduotuves, bet ir elektronines, mobiliąsias, bando laimę pardavinėdami prekes „Amazon“, „Ebay“ ir kitose platformose.

„Kai yra atskiri kanalai, tikslai tiems kanalams keliami skirtingi, juose dirba atskiros komandos, stebimi skirtingi svarbiausi veiklos rodikliai (KPI), jos turi atskirus likučius, skirtingą asortimentą, atskirtus klientų aptarnavimo skyrius. Kai dirbama su vienu prekės ženklu, klientui gali kilti neaiškumų“, – sako p. Jasalinis.

Todėl siekiama padaryti taip, kad kiekvienas prekybos kanalas būtų integruotas ir klientas nejustų, kur pradėjo prekybos kelionę – e. parduotuvėje, mobiliojoje programėlėje ar fizinėje parduotuvėje; nesvarbu ir tai, kur ją užbaigė. Svarbiausia, kad klientas nepajustų nepatogumų keisdamas kanalus, visuose kanaluose jis būtų taip pat aptarnaujamas.

Pavyzdžiui, važiuodamas automobiliu per radiją gali išgirsti produkto reklamą, grįžęs namo – ją pamatyti per televiziją, paskui pasidomėti apie prekę „Google“, eiti į kainų palyginimo portalus ar tiesiai į e. parduotuvę. Jei nori, keliauji į fizinę parduotuvę, ir konsultantas suteikia papildomos informacijos. Jei nepageidauji prekės tempti namo pats, gali užsisakyti ją e. parduotuvėje ir kurjeris pristatys.

nuotrauka::1left

„Procesai turi būti gerai integruoti, nes jei kurioje nors grandinės dalyje jie stringa, klientas tai pajaučia. Dabar „Senukuose“ pereiname prie daugiakanalės prekybos ir matome, kaip tai yra svarbu“ – sako p. Jasalinis.

Apskritai „pasidaryk pats“ segmento perėjimas į daugiakanalę prekybą yra lėtas ir sudėtingas. Tai nestebina, nes prekiaujant apdailos, remonto prekėmis, prietaisais reikalingos konsultacijos. Išsiųsti klientui toną cemento ar tvorų segmentų dvidešimčiai arų apsitverti yra sunkiau nei kvepalų buteliuką ar kompiuterio pelę.

Pasauliniai „pasidaryk pats“ segmento dalyviai, tokie kaip „Home Depot“, daug investuoja į daugiakanalę prekybą ir laiko ją svarbiu prioritetu. Spaudimą daro ir į segmentą ateinantys tokie elektroninės komercijos žaidėjai kaip „Alibaba“ ar „Amazon“.

„Parduotuvės keičiasi, tampa parodomosios, kur galima apžiūrėti prekes. Ta kryptimi judame ir mes. Artimoje perspektyvoje norėtume pasiekti, kad bet kuriame kanale apsilankęs „Senukų“ klientas visur būtų vienodai aptarnautas, įsigijęs prekę vienoje parduotuvėje, galėtų ją grąžinti ar pakeisti kitoje“, – teigia p. Jasalinis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Euroapothecos“ kapitalas didinamas dar 66 mln. Eur

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojamos vaistinių tinklo valdytojos „Euroapotheca“...

„Maxima Grupei“ „Standard & Poor's“ suteikė BB+ kredito reitingą 1

Obligacijų platinimą planuojančiai mažmeninės prekybos „Maxima Grupei“ reitingų agentūra „Standard & Poor's“...

Rinkos
14:04
Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 5

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
06:00
Dėl planuojamų JAV tarifų Kinija pateikė skundą PPO 1

Kinijos komercijos ministerija pirmadienį pranešė, kad valstybė pateikė skundą Pasaulio prekybos...

H&M apyvarta Lietuvoje per metus pasiekė 18,5 mln. Eur

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklas „Hennes & Mauritz“ (H&M) Lietuvoje pirmąjį finansinių metų...

Lietuvos eksportas per metus paaugo 6% 6

Lietuvoje eksportas šiemet sausį–gegužę, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, padidėjo 6%,...

„Jozitos“ pardavimai augo penktadaliu 13

Šilalėje registruota bendrovė „Jozita“, kurios kainodara užtikrina vienas mažiausių degalų kainų, 2017 m.

Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Farmacijos įmonė sėkmę užsitikrino sparčiai reaguodama į sektoriaus pokyčius Rėmėjo turinys 4

25 metų gimtadienį švenčianti UAB „Tamro“ buvo pirmoji nelietuviško kapitalo didmeninė vaistų platinimo įmonė...

Futbolo įtaka: daugiau uždirbo lažybų punktai, prekybininkai ir kavinės 2

Sekmadienį pasibaigiantis pasaulio futbolo čempionatas į šalies lažybų punktus pritraukė rekordinį skaičių...

„Maxima“ nesibylinės dėl vaikams skirtos akcijos

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ nusprendė nebesibylinėti su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba...

Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Burberry“ pardavimai augo, pasiteisino nauja strategija

Didžiausio britų prabangos prekių ženklo „Burberry“ pardavimo pajamos pastarąjį ketvirtį išaugo 3% ir pasiekė...

„McDonald's“ Lietuvoje pernai pasiekė beveik 22,6 mln. Eur apyvartą

Užkandinių „McDonald's“ tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Premier Restaurants“ praėjusiais metais uždirbo...

PSDF lėšomis bus kompensuojama iki 100% priemokos už vaistus

Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis bus kompensuojama didesnė nei iki šiol dalis pacientų...

„Alibaba“ svarsto galimybę investuoti Belgijoje

Jackas Ma, Kinijos elektroninės prekybos milžinės „Alibaba“ įkūrėjas ir generalinis direktorius, ir Charles...

Teismas: Gariūnai su Ūkio ministerija galės bendrauti „laisva forma“ 5

Ūkio ministerijai nepavyko išsireikalauti iš Gariūnų įmonių nei atsakymų į 19 klausimų, nei po 1.000 Eur...

Pramonė
2018.07.13
Po britų „Brexit“ plano – Trumpo abejonės dėl prekybos susitarimo su JAV 4

Jungtinėje Karalystėje (JK) besisvečiuojantis Donaldas Trumpas, JAV prezidentas, teigia, kad laisvos prekybos...

Ryšių su klientais valdymas: „Excel“ Lietuvoje – vis dar karalius Premium 4

Lietuvos verslas naudoja daug skirtingų ryšių su klientais valdymo (CRM) sistemų. Stiprių lyderių pagal...

Technologijos
2018.07.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau