„Senukai“: parduotuvės keičiasi, ta kryptimi judame ir mes

Publikuota: 2018-02-09
Edgaras Jasalinis, UAB „Kesko Senukai Digital“ komercijos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Edgaras Jasalinis, UAB „Kesko Senukai Digital“ komercijos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Didžiausio Baltijos šalyse „pasidaryk pats“ segmento mažmenininko „Kesko Senukai“ vienas svarbiausių prioritetų yra e. komercija. Pastarųjų metų įdirbis parodė, kad vis daugiau klientų, apsilankančių e. parduotuvėje, ką nors įsigyja joje, mobiliojoje arba kurioje nors fizinėje tinklo parduotuvėje.   

Edgaras Jasalinis, „Kesko Senukai Digital“ (KSD) komercijos vadovas, teigia, kad svarbiausi rodikliai, kuriuos įmonė stebi, yra e. parduotuvės klientų srautas ir konversija, parodanti, kiek parduotuvės lankytojų ką nors įsigijo.

„Daugiau nei dešimt iš šimto apsilankiusių mūsų e. parduotuvėje nusprendžia pirkti arba joje, arba mobiliojoje, arba fizinėje parduotuvėje. Standartiškai e. komercijos konversija sudaro 1–3%, taigi mūsų rezultatas yra geras, bet dar turime kur tobulėti“, – „Retail Innovations 2018“ konferencijoje kalbėjo p. Jasalinis. Jo žiniomis, pavyzdžiui, JAV „pasidaryk pats“ segmento žaidėjo „Home Depot“ 60% visų pirkimų yra nulemti apsilankymo e. mažmenininko parduotuvėje.

Norint didinti konversijos rodiklį ir neprarasti klientų, svarbu „palaikyti prekybinę higieną“. Situaciją apsunkina tai, kad skirtinguose kanaluose konkurenciją sudaro ne tie patys žaidėjai: fizinėms parduotuvėms svarbu, kas dirba netoliese, o e. kanale konkuruojama ne tik su vietos, bet ir su užsienio prekybininkais.

Vienodos kainos neįmanomos

Paklaustas apie skirtingas prekių ka­inas fizinėse ir e. parduotuvėje, p. Ja­salinis sakė, kad „siekiama laviruoti išlaikant pelningumą, tačiau šiuo metu išlaikyti vienodas kainas fizinėse „Senukų“ parduotuvėse ir elektroninėje yra neįmanoma“.

„Kesko Senukams“ priklausanti KSD yra atsakinga už elektroninės komercijos plėtrą Baltijos šalyse. Bendrovė valdo tris e. parduotuves Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Kiekviena parduotuvė turi savo mobiliąsias programėles, KSD prižiūri visus skaitmeninius kanalus, kuriais klientas gali pasiekti „Senukų“ parduotuves.

Iššūkis – nepaklaidinti klientų

Pirkėjas šiandien gali rinktis tiek tradicinius, tiek skaitmeninius kanalus, norėdamas įsigyti prekę. Pagrindinis iššūkis – nepaklaidinti jo tarp kanalų, nes fizinių prekybos vietų ir e. parduotuvės komandos atskiros, nors visur matomas tas pats „Senukų“ prekės ženklas. „Pagrindinis tikslas yra padaryti kliento pirkimo kelionę be trikdžių, kuo paprastesnę“, – sako p. Jasalinis.

Kiekvienas prekybininkas siekia pritraukti kuo daugiau klientų pasitelkdamas kuo daugiau kanalų. Prieš kelias dešimtis metų buvo daug paprasčiau: prekybininkas turėdavo fizinę parduotuvę, klientas ateidavo į ją, išsirinkdavo ką nors arba ne, nusipirkdavo arba ne ir išeidavo. Taip ta kelionė ir baigdavosi. Dabar viskas sudėtingiau: dauguma prekybininkų turi ne tik fizines parduotuves, bet ir elektronines, mobiliąsias, bando laimę pardavinėdami prekes „Amazon“, „Ebay“ ir kitose platformose.

„Kai yra atskiri kanalai, tikslai tiems kanalams keliami skirtingi, juose dirba atskiros komandos, stebimi skirtingi svarbiausi veiklos rodikliai (KPI), jos turi atskirus likučius, skirtingą asortimentą, atskirtus klientų aptarnavimo skyrius. Kai dirbama su vienu prekės ženklu, klientui gali kilti neaiškumų“, – sako p. Jasalinis.

Todėl siekiama padaryti taip, kad kiekvienas prekybos kanalas būtų integruotas ir klientas nejustų, kur pradėjo prekybos kelionę – e. parduotuvėje, mobiliojoje programėlėje ar fizinėje parduotuvėje; nesvarbu ir tai, kur ją užbaigė. Svarbiausia, kad klientas nepajustų nepatogumų keisdamas kanalus, visuose kanaluose jis būtų taip pat aptarnaujamas.

Pavyzdžiui, važiuodamas automobiliu per radiją gali išgirsti produkto reklamą, grįžęs namo – ją pamatyti per televiziją, paskui pasidomėti apie prekę „Google“, eiti į kainų palyginimo portalus ar tiesiai į e. parduotuvę. Jei nori, keliauji į fizinę parduotuvę, ir konsultantas suteikia papildomos informacijos. Jei nepageidauji prekės tempti namo pats, gali užsisakyti ją e. parduotuvėje ir kurjeris pristatys.

nuotrauka::1left

„Procesai turi būti gerai integruoti, nes jei kurioje nors grandinės dalyje jie stringa, klientas tai pajaučia. Dabar „Senukuose“ pereiname prie daugiakanalės prekybos ir matome, kaip tai yra svarbu“ – sako p. Jasalinis.

Apskritai „pasidaryk pats“ segmento perėjimas į daugiakanalę prekybą yra lėtas ir sudėtingas. Tai nestebina, nes prekiaujant apdailos, remonto prekėmis, prietaisais reikalingos konsultacijos. Išsiųsti klientui toną cemento ar tvorų segmentų dvidešimčiai arų apsitverti yra sunkiau nei kvepalų buteliuką ar kompiuterio pelę.

Pasauliniai „pasidaryk pats“ segmento dalyviai, tokie kaip „Home Depot“, daug investuoja į daugiakanalę prekybą ir laiko ją svarbiu prioritetu. Spaudimą daro ir į segmentą ateinantys tokie elektroninės komercijos žaidėjai kaip „Alibaba“ ar „Amazon“.

„Parduotuvės keičiasi, tampa parodomosios, kur galima apžiūrėti prekes. Ta kryptimi judame ir mes. Artimoje perspektyvoje norėtume pasiekti, kad bet kuriame kanale apsilankęs „Senukų“ klientas visur būtų vienodai aptarnautas, įsigijęs prekę vienoje parduotuvėje, galėtų ją grąžinti ar pakeisti kitoje“, – teigia p. Jasalinis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Ermitažas“ ir „Senukai“ investuoja į greitį: atskirai aptarnauja skubančius, diegia savitarną Premium

Apdailos, sodo ir statybinių medžiagų prekybos tinklas „Ermitažas“ sostinės „Akropolyje“ esančioje...

Prekyba
13:51
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
12:29
Teismas triskart sumažino baudą „Init“

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
11:19
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
11:08
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
10:30
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
„Amazon“ išsirinko vietą fizinei parduotuvei Londone

JAV prekybos milžinė „Amazon“ rezervavo plėtrai už JAV ribų tikusią prekybinę erdvę, teigia „The Grocer“...

Prekyba
2019.02.17
Kodėl naujausių technologijų be gyvų pardavimų neparduosi

Tik teoretikai gali galvoti, kad technologijoms parduoti labiausiai tinka elektroninė prekyba. Realybėje...

Pardavimai
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
Į kvitų loteriją įtraukiamos ir kai kurios parduotuvės

Kvitų loterijoje dalyvaujantys gyventojai nuo šiol galės bandyti laimę, registruodami kvitus ne tik už...

Prekyba
2019.02.16
Norvegų „Coop Norge“ išmokėjo 100 mln. Eur dividendų 6

Norvegijos prekybos tinklas „Coop Norge“ akcininkams išmokėjo rekordinio dydžio dividendus už 2018 m.

Prekyba
2019.02.16
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
Sausio metinė infliacija sudarė 1,7%

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,9%, paslaugų – 4,1%, skelbia Statistikos departamentas.

Prekyba
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
Gamintojai nusivylę: tikrieji ministerijos siūlymai dėl „Metrail“ skiriasi nuo skelbtų viešai

Gamintojus ir importuotojus atstovaujančios pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos teigia, kad Aplinkos...

Paslaugos
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kvitų loterija plečiasi į IKEA, bet ne į „Maximą“ 12

Vasario 18 d. įsigalioja kvitų loterijos taisyklių pakeitimai. Žaidime galės dalyvauti ir kvitai už prekes...

Finansai
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„O‘Leary‘s“ valdytoja Lietuvoje kurs kino teatrą, restoranus

Restoranų tinklą „O‘Leary‘s“ valdanti Estijos bendrovė „APL Restaurants“, Lietuvoje įsteigusi dar tris naujas...

Paslaugos
2019.02.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau