„Senukai“: parduotuvės keičiasi, ta kryptimi judame ir mes

Publikuota: 2018-02-09
Edgaras Jasalinis, UAB „Kesko Senukai Digital“ komercijos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Edgaras Jasalinis, UAB „Kesko Senukai Digital“ komercijos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Didžiausio Baltijos šalyse „pasidaryk pats“ segmento mažmenininko „Kesko Senukai“ vienas svarbiausių prioritetų yra e. komercija. Pastarųjų metų įdirbis parodė, kad vis daugiau klientų, apsilankančių e. parduotuvėje, ką nors įsigyja joje, mobiliojoje arba kurioje nors fizinėje tinklo parduotuvėje.   

Edgaras Jasalinis, „Kesko Senukai Digital“ (KSD) komercijos vadovas, teigia, kad svarbiausi rodikliai, kuriuos įmonė stebi, yra e. parduotuvės klientų srautas ir konversija, parodanti, kiek parduotuvės lankytojų ką nors įsigijo.

„Daugiau nei dešimt iš šimto apsilankiusių mūsų e. parduotuvėje nusprendžia pirkti arba joje, arba mobiliojoje, arba fizinėje parduotuvėje. Standartiškai e. komercijos konversija sudaro 1–3%, taigi mūsų rezultatas yra geras, bet dar turime kur tobulėti“, – „Retail Innovations 2018“ konferencijoje kalbėjo p. Jasalinis. Jo žiniomis, pavyzdžiui, JAV „pasidaryk pats“ segmento žaidėjo „Home Depot“ 60% visų pirkimų yra nulemti apsilankymo e. mažmenininko parduotuvėje.

Norint didinti konversijos rodiklį ir neprarasti klientų, svarbu „palaikyti prekybinę higieną“. Situaciją apsunkina tai, kad skirtinguose kanaluose konkurenciją sudaro ne tie patys žaidėjai: fizinėms parduotuvėms svarbu, kas dirba netoliese, o e. kanale konkuruojama ne tik su vietos, bet ir su užsienio prekybininkais.

Vienodos kainos neįmanomos

Paklaustas apie skirtingas prekių ka­inas fizinėse ir e. parduotuvėje, p. Ja­salinis sakė, kad „siekiama laviruoti išlaikant pelningumą, tačiau šiuo metu išlaikyti vienodas kainas fizinėse „Senukų“ parduotuvėse ir elektroninėje yra neįmanoma“.

„Kesko Senukams“ priklausanti KSD yra atsakinga už elektroninės komercijos plėtrą Baltijos šalyse. Bendrovė valdo tris e. parduotuves Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Kiekviena parduotuvė turi savo mobiliąsias programėles, KSD prižiūri visus skaitmeninius kanalus, kuriais klientas gali pasiekti „Senukų“ parduotuves.

Iššūkis – nepaklaidinti klientų

Pirkėjas šiandien gali rinktis tiek tradicinius, tiek skaitmeninius kanalus, norėdamas įsigyti prekę. Pagrindinis iššūkis – nepaklaidinti jo tarp kanalų, nes fizinių prekybos vietų ir e. parduotuvės komandos atskiros, nors visur matomas tas pats „Senukų“ prekės ženklas. „Pagrindinis tikslas yra padaryti kliento pirkimo kelionę be trikdžių, kuo paprastesnę“, – sako p. Jasalinis.

Kiekvienas prekybininkas siekia pritraukti kuo daugiau klientų pasitelkdamas kuo daugiau kanalų. Prieš kelias dešimtis metų buvo daug paprasčiau: prekybininkas turėdavo fizinę parduotuvę, klientas ateidavo į ją, išsirinkdavo ką nors arba ne, nusipirkdavo arba ne ir išeidavo. Taip ta kelionė ir baigdavosi. Dabar viskas sudėtingiau: dauguma prekybininkų turi ne tik fizines parduotuves, bet ir elektronines, mobiliąsias, bando laimę pardavinėdami prekes „Amazon“, „Ebay“ ir kitose platformose.

„Kai yra atskiri kanalai, tikslai tiems kanalams keliami skirtingi, juose dirba atskiros komandos, stebimi skirtingi svarbiausi veiklos rodikliai (KPI), jos turi atskirus likučius, skirtingą asortimentą, atskirtus klientų aptarnavimo skyrius. Kai dirbama su vienu prekės ženklu, klientui gali kilti neaiškumų“, – sako p. Jasalinis.

Todėl siekiama padaryti taip, kad kiekvienas prekybos kanalas būtų integruotas ir klientas nejustų, kur pradėjo prekybos kelionę – e. parduotuvėje, mobiliojoje programėlėje ar fizinėje parduotuvėje; nesvarbu ir tai, kur ją užbaigė. Svarbiausia, kad klientas nepajustų nepatogumų keisdamas kanalus, visuose kanaluose jis būtų taip pat aptarnaujamas.

Pavyzdžiui, važiuodamas automobiliu per radiją gali išgirsti produkto reklamą, grįžęs namo – ją pamatyti per televiziją, paskui pasidomėti apie prekę „Google“, eiti į kainų palyginimo portalus ar tiesiai į e. parduotuvę. Jei nori, keliauji į fizinę parduotuvę, ir konsultantas suteikia papildomos informacijos. Jei nepageidauji prekės tempti namo pats, gali užsisakyti ją e. parduotuvėje ir kurjeris pristatys.

nuotrauka::1left

„Procesai turi būti gerai integruoti, nes jei kurioje nors grandinės dalyje jie stringa, klientas tai pajaučia. Dabar „Senukuose“ pereiname prie daugiakanalės prekybos ir matome, kaip tai yra svarbu“ – sako p. Jasalinis.

Apskritai „pasidaryk pats“ segmento perėjimas į daugiakanalę prekybą yra lėtas ir sudėtingas. Tai nestebina, nes prekiaujant apdailos, remonto prekėmis, prietaisais reikalingos konsultacijos. Išsiųsti klientui toną cemento ar tvorų segmentų dvidešimčiai arų apsitverti yra sunkiau nei kvepalų buteliuką ar kompiuterio pelę.

Pasauliniai „pasidaryk pats“ segmento dalyviai, tokie kaip „Home Depot“, daug investuoja į daugiakanalę prekybą ir laiko ją svarbiu prioritetu. Spaudimą daro ir į segmentą ateinantys tokie elektroninės komercijos žaidėjai kaip „Alibaba“ ar „Amazon“.

„Parduotuvės keičiasi, tampa parodomosios, kur galima apžiūrėti prekes. Ta kryptimi judame ir mes. Artimoje perspektyvoje norėtume pasiekti, kad bet kuriame kanale apsilankęs „Senukų“ klientas visur būtų vienodai aptarnautas, įsigijęs prekę vienoje parduotuvėje, galėtų ją grąžinti ar pakeisti kitoje“, – teigia p. Jasalinis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Lidl Lietuvos“ fenomenas: ką rodo finansų ataskaitos Premium 18

Atitraukus žvilgsnį nuo nuosavo kapitalo pelningumo rodiklio, kuris greičiausiai dar gerokai keisis į gerąją...

Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 2

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium 3

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

Statyba ir NT
2018.09.19
„Kaufland“: plėtros planų Lietuvoje neturime 26

Vokietijos prekybos centrų grupei „Schwarz“ priklausantis prekybos tinklas „Kaufland“ VŽ teigia, kad šiame...

Valdžia žada visą puokštę priemonių dėl prekybos tinklų darbo 34

Didinti prekybos tinklų konkurenciją, kviesti užsienio investuotojus, stiprinti smulkųjį ir vidutinį verslą,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
„NDX energija“ keičia pavadinimą 3

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Teismas iš naujo spręs dėl „Rimi“ Vilniuje savininkės ir rangovės ginčo 2

Pirmosios instancijos teismas turės iš naujo nagrinėti bendrovės „BM būstas“, „Rimi“ tinklui nuomojančios...

Statyba ir NT
2018.09.18
Po Lietuvos kritikos „Walmart“ išima iš prekybos sovietinius marškinėlius

Amerikiečių prekybos tinklas „Walmart“ pažadėjo pašalinti iš prekybos drabužius su sovietų simboliais,...

Naujovės logistikoje augina H&M pardavimus: akcijų kaina kyla 1

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) pardavimai trečiąjį  ketvirtį...

„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

„Maxima grupė“ Zimnicką perkelia iš Ispanijos į Lenkiją 2

Arūnas Zimnickas, buvęs „Maxima LT“ direktorius, pastaruosius ketverius metus vadovavęs tiems patiems...

Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

„Inditex“ pasiekė rekordines aukštumas

Ispanijos mados milžinės „Inditex“ 2018 m. pirmojo pusmečio pardavimo pajamos viršijo 12 mlrd. Eur, pelnas...

Sanatorija „Gradiali“ baigė 7,5 mln. Eur kainavusią rekonstrukciją Premium 2

Palangoje esanti sanatorija „Gradiali“ skelbia baigusi pirmąjį rekonstrukcijos etapą. Jo metu į sanatorijos...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Egipto subsidijos už turistų atskraidinimą pakibo ore: Lietuvos organizatoriai ramūs

Egiptas vis dar nepajėgia atsiskaityti su užsienio kelionių operatoriais už užsakomuosius skrydžius. Užsienio...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau