„Senukai“: parduotuvės keičiasi, ta kryptimi judame ir mes

Publikuota: 2018-02-09
Edgaras Jasalinis, UAB „Kesko Senukai Digital“ komercijos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Edgaras Jasalinis, UAB „Kesko Senukai Digital“ komercijos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Didžiausio Baltijos šalyse „pasidaryk pats“ segmento mažmenininko „Kesko Senukai“ vienas svarbiausių prioritetų yra e. komercija. Pastarųjų metų įdirbis parodė, kad vis daugiau klientų, apsilankančių e. parduotuvėje, ką nors įsigyja joje, mobiliojoje arba kurioje nors fizinėje tinklo parduotuvėje.   

Edgaras Jasalinis, „Kesko Senukai Digital“ (KSD) komercijos vadovas, teigia, kad svarbiausi rodikliai, kuriuos įmonė stebi, yra e. parduotuvės klientų srautas ir konversija, parodanti, kiek parduotuvės lankytojų ką nors įsigijo.

„Daugiau nei dešimt iš šimto apsilankiusių mūsų e. parduotuvėje nusprendžia pirkti arba joje, arba mobiliojoje, arba fizinėje parduotuvėje. Standartiškai e. komercijos konversija sudaro 1–3%, taigi mūsų rezultatas yra geras, bet dar turime kur tobulėti“, – „Retail Innovations 2018“ konferencijoje kalbėjo p. Jasalinis. Jo žiniomis, pavyzdžiui, JAV „pasidaryk pats“ segmento žaidėjo „Home Depot“ 60% visų pirkimų yra nulemti apsilankymo e. mažmenininko parduotuvėje.

Norint didinti konversijos rodiklį ir neprarasti klientų, svarbu „palaikyti prekybinę higieną“. Situaciją apsunkina tai, kad skirtinguose kanaluose konkurenciją sudaro ne tie patys žaidėjai: fizinėms parduotuvėms svarbu, kas dirba netoliese, o e. kanale konkuruojama ne tik su vietos, bet ir su užsienio prekybininkais.

Vienodos kainos neįmanomos

Paklaustas apie skirtingas prekių ka­inas fizinėse ir e. parduotuvėje, p. Ja­salinis sakė, kad „siekiama laviruoti išlaikant pelningumą, tačiau šiuo metu išlaikyti vienodas kainas fizinėse „Senukų“ parduotuvėse ir elektroninėje yra neįmanoma“.

„Kesko Senukams“ priklausanti KSD yra atsakinga už elektroninės komercijos plėtrą Baltijos šalyse. Bendrovė valdo tris e. parduotuves Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Kiekviena parduotuvė turi savo mobiliąsias programėles, KSD prižiūri visus skaitmeninius kanalus, kuriais klientas gali pasiekti „Senukų“ parduotuves.

Iššūkis – nepaklaidinti klientų

Pirkėjas šiandien gali rinktis tiek tradicinius, tiek skaitmeninius kanalus, norėdamas įsigyti prekę. Pagrindinis iššūkis – nepaklaidinti jo tarp kanalų, nes fizinių prekybos vietų ir e. parduotuvės komandos atskiros, nors visur matomas tas pats „Senukų“ prekės ženklas. „Pagrindinis tikslas yra padaryti kliento pirkimo kelionę be trikdžių, kuo paprastesnę“, – sako p. Jasalinis.

Kiekvienas prekybininkas siekia pritraukti kuo daugiau klientų pasitelkdamas kuo daugiau kanalų. Prieš kelias dešimtis metų buvo daug paprasčiau: prekybininkas turėdavo fizinę parduotuvę, klientas ateidavo į ją, išsirinkdavo ką nors arba ne, nusipirkdavo arba ne ir išeidavo. Taip ta kelionė ir baigdavosi. Dabar viskas sudėtingiau: dauguma prekybininkų turi ne tik fizines parduotuves, bet ir elektronines, mobiliąsias, bando laimę pardavinėdami prekes „Amazon“, „Ebay“ ir kitose platformose.

„Kai yra atskiri kanalai, tikslai tiems kanalams keliami skirtingi, juose dirba atskiros komandos, stebimi skirtingi svarbiausi veiklos rodikliai (KPI), jos turi atskirus likučius, skirtingą asortimentą, atskirtus klientų aptarnavimo skyrius. Kai dirbama su vienu prekės ženklu, klientui gali kilti neaiškumų“, – sako p. Jasalinis.

Todėl siekiama padaryti taip, kad kiekvienas prekybos kanalas būtų integruotas ir klientas nejustų, kur pradėjo prekybos kelionę – e. parduotuvėje, mobiliojoje programėlėje ar fizinėje parduotuvėje; nesvarbu ir tai, kur ją užbaigė. Svarbiausia, kad klientas nepajustų nepatogumų keisdamas kanalus, visuose kanaluose jis būtų taip pat aptarnaujamas.

Pavyzdžiui, važiuodamas automobiliu per radiją gali išgirsti produkto reklamą, grįžęs namo – ją pamatyti per televiziją, paskui pasidomėti apie prekę „Google“, eiti į kainų palyginimo portalus ar tiesiai į e. parduotuvę. Jei nori, keliauji į fizinę parduotuvę, ir konsultantas suteikia papildomos informacijos. Jei nepageidauji prekės tempti namo pats, gali užsisakyti ją e. parduotuvėje ir kurjeris pristatys.

nuotrauka::1left

„Procesai turi būti gerai integruoti, nes jei kurioje nors grandinės dalyje jie stringa, klientas tai pajaučia. Dabar „Senukuose“ pereiname prie daugiakanalės prekybos ir matome, kaip tai yra svarbu“ – sako p. Jasalinis.

Apskritai „pasidaryk pats“ segmento perėjimas į daugiakanalę prekybą yra lėtas ir sudėtingas. Tai nestebina, nes prekiaujant apdailos, remonto prekėmis, prietaisais reikalingos konsultacijos. Išsiųsti klientui toną cemento ar tvorų segmentų dvidešimčiai arų apsitverti yra sunkiau nei kvepalų buteliuką ar kompiuterio pelę.

Pasauliniai „pasidaryk pats“ segmento dalyviai, tokie kaip „Home Depot“, daug investuoja į daugiakanalę prekybą ir laiko ją svarbiu prioritetu. Spaudimą daro ir į segmentą ateinantys tokie elektroninės komercijos žaidėjai kaip „Alibaba“ ar „Amazon“.

„Parduotuvės keičiasi, tampa parodomosios, kur galima apžiūrėti prekes. Ta kryptimi judame ir mes. Artimoje perspektyvoje norėtume pasiekti, kad bet kuriame kanale apsilankęs „Senukų“ klientas visur būtų vienodai aptarnautas, įsigijęs prekę vienoje parduotuvėje, galėtų ją grąžinti ar pakeisti kitoje“, – teigia p. Jasalinis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ieškodami alternatyvų brangiai nuomai, smulkieji rado traukos vietą Kaune Premium

Daugiau kaip 20 smulkiųjų savo gaminius – daugiausia maisto produktus – rikiuoja Kauno UAB „Mokslo kavinė“...

Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Naujovė: visi duomenys iš visų kasos aparatų plauks į VMI Premium 3

VMI kuria išmaniųjų kasos aparatų posistemę, kuri leis jai nenutrūkstamai ar su mažais intervalais gauti...

Finansai
06:00
Ortopedijos paslaugų tiekėjams - gera metų pradžia

Kauno AB „Ortopedijos technika“ plečia mažmeninės prekybos tinklą. Po dviejų iš eilės stabilių metų pradžių...

3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
Kaip Skuodo ar Lazdijų klientą paversti savo pirkėju

E. prekyba naikina geografines ribas, tačiau pirkėjų sulaukia ne kiekviena virtuali parduotuvė. Kaip...

BDAR: kokius namų darbus turi atlikti viešbučiai 2

Nuo 2018 m. gegužės 25 d. Lietuvoje ir kitose ES valstybėse įsigaliosiantis Europos Parlamento ir Tarybos...

Galimybė susigrąžinti dalį GPM už paslaugas vertinama skirtingai 1

Mokesčių reformą parengusios Vyriausybės siūlymas leisti gyventojams susigrąžinti dalį pajamų mokesčio (GPM)...

Įvardijo labiausiai nuo turizmo priklausomas valstybes

Pasaulio turizmo organizacija įvertino, kurių pasaulio šalių ekonomika yra labiausiai priklausoma nuo turizmo.

Atidarė parduotuvę specialiai kauniečiams, bet prasilenkė internete Premium

Kai vieno miesto gyventojai sudaro reikšmingą perkančiųjų e. parduotuvėje dalį, atrodo, tikslinga tame mieste...

„Maxima grupė“ platins 300-400 mln. Eur obligacijų emisiją Premium 1

Mažmeninės prekybos srityje Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje veikianti „Maxima grupė“...

Ministerija: dėl „Metrail“ nesusitaria patys gamintojai, galutinio sutarties projekto nėra

Gamintojų viltis šiandien sulaukti Aplinkos ministerijos patvirtinimo, kad taikos sutartis dėl „Metrail“ bus...

Dėl verslo metė puikų darbą IT įmonėse – dabar lyg atostogose Premium 4

Atsisakyti puikaus samdomo darbo ir imtis verslo – ne tik rizikingas, bet ir sunkus sprendimas. Vis dėlto...

„Nestle“ pardavimų augimas pranoko lūkesčius

Šveicarijos maisto ir gėrimų milžinės „Nestle“ pardavimai pirmuosius tris šių metų mėnesius įsibėgėjo, prie...

Ministerijos verdikto dėl „Metrail“ laukia šiandien Premium

Gamintojai ir importuotojai Aplinkos ministerijai vakar pateikė naują taikos sutarties ginče dėl „Metrail“...

Sukčiavimo schemomis ateina atvirkštinis elektronikos PVM Premium

Lietuvoje planuojama nustatyti atvirkštinį PVM elektronikos prekėms. Tai gali gerokai apkarpyti nelegalių...

Finansai
2018.04.20
Pirmieji „Vytautas Mineral SPA“ metai: nuo plano atsilikta labai nedaug Premium

Birštono naujokas – sveikatingumo ir poilsio kompleksas „Vytautas Mineral SPA“ – 2017 m. pasiekė 60% metinį...

„Ermitažas“ ruošiasi žengti į kitas Baltijos šalis 5

Parduotuvių tinklą „Ermitažas“ valdanti „Vilniaus prekyba“ ruošiasi plėtrai Baltijos šalyse ir įsteigė...

Sugriežtinti reikalavimai vienus sužlugdė, kitiems atvėrė akis Premium

Nauja tvarka, kurią įveda institucijos, jei ir apsunkina kasdieninę veiklą, kartais priverčia į verslą...

Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau