2017-07-27 14:07

„Eurovaistinės“ finansų analizė: kukli bendrojo pelno marža

Tokia strategija, kokia vadovaujasi „Eurovaistinė“, būdinga subrendusioms ir gana koncentruotoms rinkoms.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tokia strategija, kokia vadovaujasi „Eurovaistinė“, būdinga subrendusioms ir gana koncentruotoms rinkoms. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Didžiausio šalyje vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ pelno (nuostolių) ataskaitoje pateikti duomenys rodo, kad bendrojo pelno marža 2016 m. nesiekė 3%. Tai, ekspertų vertinimu, neatitinka vaistų mažmeninės rinkos antkainių. Todėl galima daryti hipotezę, kad ataskaitoje pateikiamas įmonės pelningumas ne visai atitinka tikrąją verslo būklę ir yra dirbtinai sumažintas, potencialiai dalį jo perskirstant kitoms susijusioms grupės bendrovėms.

„Eurovaistinės“ Registrų centrui (RC) pateiktas finansines ataskaitas reikėtų vertinti labai atsargiai ir įdėmiai, mano ekspertai. Be to, kadangi nematome detalaus sąnaudų išskaidymo, pateiktose ataskaitose „Eurovaistinės“ pelningumo rodikliai atrodo labai kukliai: bendrojo pelno marža 2016 m. nesiekė 3% ir tikrai neatitinka vaistų mažmeninės rinkos antkainių. Palyginimui, visos grupės įmonės „Euroapothecos“ nurodoma bendrojo pelno marža 2016 m. buvo 12,5%. Justinas Šukys, „Strategy labs“ vyriausiasis konsultantas, sako, jog galima daryti hipotezę, kad „Eurovaistinės“ ataskaitoje pateikiamas įmonės pelningumas ne visai atitinka realią verslo situaciją ir yra dirbtinai sumažintas, potencialiai dalį jo perskirstant kitoms susijusioms grupės bendrovėms. Tiesa, tai yra gana standartinė verslo praktika, taikoma mokesčių optimizavimo, pinigų srautų valdymo ar kitais operaciniais sumetimais.

Finansinių ataskaitų santraukoje nurodoma, kad įmonės grynasis pelnas lyginamuoju laikotarpiu sumažėjo nuo 817.000 Eur 2015 m. iki 539.000 Eur 2016 m.

52795
130817
52791