Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-10-08 10:21
2025-10-06 07:14
2025-10-02 16:21
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Numatyti kad 2030 metais jau bus vandenilio gamyba, bet tinklas vizojoje. Ir las liudniausia visur avaizdus manipuliavimas vizijomis. Elektros jungties pastatyti nesugebame iki 2030 metu, kad daug paprasciau. Railbaltica tas pats. Dabartine energetikos strategija, bandymas pridengti dabartines enmin’o nesugebejima elementariu problemu isspresti
Tai kad Achema iš tų 10 TWh jau dabar turi finansavimą turbūt 2-3 TWh žaliojo vandenilio. Tik problema, kad vandenilį naudos ne kaip kurą kelių transportui. Visi žalieji degalai, kurie naudoja degimą, t.y. naudojami vidaus degimo varikliuose yra pasmerkti. Visi jie sudaro azoto junginius, daug daugiau kietųjų dalelių bei kitų junginių, priklausomai nuo naudojamos sudėties, palyginus su degimo nenaudojančiais automobiliais. Apie energinį naudingumą net kalbėti nėra ko. Jei EV sugeba išspausti kokius 85% efektyvumą, tai vandeniliu su kuro celėmis varomas automobilis bus kokie 20%, o deginant vandenilį variklyje gal 10%. Tik nepradėkite apie dyzelino 40% efektyvumą. 40% yra įvertinant tik efektyvumą verčiant dyzeliną į kinetinę energiją idealiomis sąlygomis. Pridėjus visos tiekimo grandinės energijos sąnaudas, grįši arčiau 10%. Strateginius planus turime ruošti, ir jie ruošti konsultuojantis tiek su rinka, tiek su ES. Didžioji dalis turinio ir tikslų gimė net ne Ministerijoje.
Vata negatyva varo, koks azotas is gryno vandenilio?
Jei vandenilį deginsi, o ne naudosi kuro celėje, esant aukštai temperatūrai formuojasi azoto junginiai. "he primary source of NOx in most gas-fired systems is the ambient air itself. Air’s dominant parts (nitrogen and oxygen) react together under high-temperature conditions. And while one benefit of hydrogen is that its combustion releases no CO2, combusting H2 does generate NOx, a result of heating air to high temperatures." Ar čia, kad Achema azotinių trąšų negalės gaminti? Tada atsakymas paprastas, kad gaminamas amoniakas jungiant atmosferinį azotą su vandeniliu. O vandenilis žalias ar pilkas, reakcijai nesvarbu.
Pats didesnė vata panašu esi. O iš kur azotas iš gryno dyzelio? Iš ten pat ir deginant vandenilį, o apie amoniaką net nesiplečiu. Kurui deginti naudojamas oras, kurio pagrindinė sudedamoji dalis azotas, tad degimo metu, priklausomai nuo sąlygų, susidaro vienokia ar kitokia dalis azoto junginių.
kokiu reikia buti kosmonautu, kad vandenili degintum VDV, o ne kuro celese naudotum?
Panašiu į tą, kuris sako, kad vandenilis yra ateitis kelių transporte, ypač lengvųjų automobilių sektoriuje, nes efektyvumo skirtumai tarp šių trijų technologijų - panašūs. Ir ne vienas automobilių gamintojas kalba apie VDV išlaikymą naudojant vandenilį (e-fuels pagaminti iš žalio vandenilio turi panašų efektyvumą).
tikrai ne, as uz transporto elektrifikacija, kur tik tai imanoma. Deja nevisur. As pries vandenilio naudojima VDV, nes tai absurdas, nes fuel cells efektyvumas apie 70%, kaip VDV 30-35%. Jei jau neimanoma su elektra dekarbanzuoti ir naudojamas vandenilis, tai tikrai ne VDV varikliuose
Fuel cell efektyvumas turėtų būti matuojamas ne konvertuojant vandenilį, o gaminant elektrą, nuo elektros pagamintos elektrinėje (jei AEI). Kitu atveju EV efektyvumas bus 95%. Kuro celių efektyvumas yra ~3-3,5x mažesnis nei EV. Realybėje dabar net ne žalias vandenilis dažniausiai naudojamas, tai naudojant žalią vandenilį turbūt ir 4x mažesnis gautųsi. Nėra pakankamai daug pagrįstų skaičių. Ir ten, kur jau pinigai nebus svarbu, mokėsi bet kiek, kad būtų padaryta, ten galės būti naudojamas vandenilis. Bet kai pradedi realiame gyvenime galvoti apie tokius atvejus, ne tiek daug tokių ir lieka situacijų. Tada klausimas iškyla, ar tikrai negalima tiesiog kitaip kažko daryti.
Kuro celiu efektyvumas i abi puses po 70%, todel bendras 49%. Uz elektra iki rato kuro cele transporte 2x, todel pasitikrinkite sa o informacijos saltinius
Elektrą pagaminus perduodant yra nuostoliai. Konvertuoji elektrą į vandenilį, spaudi vandenilį, transportuoji vandenilį, perpili vandenilį (vėl keiti slėgius), tada pili vandenilį į baką, tada gamini elektrą, tada tik suki ratus. Teoriškai gali gaminti vandenilį vietoje, taip, efektyvumas kažkiek išauga, bet gamybos įranga neadekvačiai brangi palyginus gaunasi, todėl niekas taip niekada nedarys. Neadekvačiai brangi įranga, nes masto ekonomija stipriai veikia. Paieškojus lengvai rasti EV ir hydrogen efficiency palyginimą su detaliais žingsniais ir nuostoliais.
Reikia skaiciuoti visos sitemos efektyvuma. Apie du tredzdaliai pagaminamos elektros yra niekada nepanaudojama, baterijose prarandamas dar bent trecdalia. Tad dar ev mororui neisijungus praradta jau 80%. Taip yra delto Kad kolkas nera pigiu elektros saugojino techologiju ilgesniam laikui. Tuo tarpu iskastini kura galima gan pigiai ir efektyviai saugoti.
Iš kur traukiate apie trečdalį pagamintos elektros, niekada nepanaudojama? Elektrą pagaminti ir nenaudoti negali, turi +- sutapti gamyba ir vartojimas, kitaip sudeginsi tinklą ir prie tinklo prijungtą įrangą. Iš kur traukiate apie baterijoje trečdalio nuostolį? Kraunant parandama ~10-15% (galima būtų sumažinti, jei būtų kraunama iš saulės elektrinės prieš konvertuojant į AC). Pasikrovus prarandama, į dieną max 1%, čia pagrinde dėl Tesla kompų neišsijungimo. Na dar jei labai karšta - akumuliatoriaus aušinimo gali būti kažkiek didesni praradimai. Įveskite į google "ev vs hydrogen car efficiency" ir pasirinkite images. Bus JAV tinklui situacija nupiešta. Lietuvoje (ir daugelyje ES šalių) tinklo nuostoliai yra mažesi? Taip, iškastinį kurą gali pigiai ir efektyviai saugoti, bet jo naudojimas kuria didelę žalą. Taip pat saugoti reikia tik centralizuotam tinklui patiekti energiją neįprastoms situacijoms susidarius. Tai realiai reikės tik dujų. O čia įdomus dalykas, tinkamai tvarkant organines atliekas, biometaną galima surinkti ir kaupti Inčukalnyje, kol jo prireiks, ir susidarius situacijai, kai elektros akumuliavimo sprendimai nepakankami, ir reikia rezervinės gamybos - paleidi dujas.
Teorijoje iš teorinių medžiagų visi su vandeniliu susiję procesai aišku gražiai atrodo, bet praktikoje šnipštas gaunasi, nes elektrocheminiai procesai realybėje vyksta su realiomis medžiagomis kurios turi daugiau ar mažiau priemaišų, pastarosios labai nekukliai lemia elektrodų degradaciją, tad efektyvumas norimų elektrocheminių procesų palyginti greitai mažėja. Apie vandenilio pernešamos energijos tankį iš viso patyliu; amoniakas kaip energijos nešėjas irgi pasirodys "šauniai", kai paplitus naudojimui atsiras nuotėkiai ir avarijos.
Tik rinka sureguliuos ne politikai. Nafta pigi ir didesnė pasaulio dalis ją naudos kurui. Pusė jos naudojama chemijos pramonėje, ta dalis tik augs. Kai nafta bus per brangi tada ir žali projektai be stūmimo paeis. Čia su ev - stumia stumia, bet žmonės net turtingise šalyse neperka tų ev, nes dauguma perka kibiriukus ne mersus, o auto už 20-30k , tuo auto nori ne tik subinę po miestą vežioti
Jei ne politikai, vargu ar jau turėtume vėjo ir saulės jėgaines masiškai plintančias be paramos. Jei ne politikai, nebūtų ir elektromobilių tokio paplitimo. Nafta per brangi yra dėl kuriamos žalos, ir pirmiausia, net ne klimato kaitos. "Neperka tų EV" yra didžiausia paleista nesąmonė. Pasauliniu mastu pardavimai toliau auga (Global: 8.4 million in Jan-Jul 2024, +21% y-o-y.) Europoje augimas pardavimų augimas sulėtėjo, na imant ir liepos mėnesį, sustojo - pardavė tiek pat kiek pernai EU & EFTA & UK: 1.7 million. ES pardavimai EV nebeauga, nes automobilių pardavimai sulėtėjo. Taip kad atskirų regionų pardavimų SULĖTĖJIMAS, atskirose šalyse ir kritimas, nieko nereiškia apie tendencijas. O tuo labiau, pardavimų AUGIMO sulėtėjimas, nereiškia, kad niekam nebereikia. Reikia kiek daugiau nei pernai metais.
Buvo straipsnis, nr 1 dacia sandero Europoke, dešimtuke perkamiausių tesla ir ta 10 vietoje. Va ir tiesa, nepatogi
Pats keisiu auto, imsiu kodiaq 7 vietį, dyzelį. Nesvarstau elektros ir nėra tokio
Kodiaq PHEV? Miestui 20kwh baterijos PER AKIS. Stebina kaip sąmoningumą demonstruojantys toliau sėdi ant dyzelių.
TDI ir tiktai. Mieste nevažinėju beveik. Na savaitgaly,
Jūs gal pravdoje naujienas skaitote? Europos top 10, pirmas dvi vietas užima teslos. Važinėkit kuo norit, tik liūdna, kad mano vaikus nuodijate. O šiaip, protingi žmonės pasiskaičiuoja ir mato, kad elektromobilis yra pigiau, ypač jei už miesto gyvenama.
Tai pagal tave BMW ir Mercedes, Lexus irgi niekam nereikia? Bent pagrindus ekonomikos turi? Visi iš esmės nauji produktai pradeda nuo prabangos segmento ir po truputį juda prie masinių, pigių produktų. Populiariausias pasaulis modelis ar žinai koks? ES gamintojai iš viso atsilieka nuo EV gamybos plėtros ir pačių modelių gamos vystymo. Skelbiasi Tesla žudikais, bet technologijos atsilieka beveik dešimtmečiu, arba kaina yra 3-4x didesnė. Tai nieko nesako, apie EV ateitį, ar "niekam nebereikia". Reikia net daugiau nei pernai metais, tik mažiau, nei daugelis tikėjosi, arba, kitaip sakant, norėjo kažko kito, ko nesugebėjo pasiūlyti, ar kainos prasme, ar kokybiniais parametrais. Kad tu nesvarstai, niekam nekeista. Svarstai dyzelį, kurio pardavimai per dešimtmetį krito ~70% ES. Daug ką pasako apie žmogų.
Dacia Sandero“ birželio mėnesį vėl tapo perkamiausiu nauju automobiliu Europoje | Visą straipsnį galite rasti: https://www.tv3.lt/naujiena/automanas/dacia-sandero-islieka-populiariausiu-modeliu-europoje-aplenke-kelis-kartus-brangesni tv3 "pravda"
Tujintis negražu. Baigiau ekonomiką ir gamtos mokslus vu. Gyvenu mieste, ir vaikštau pėstute, o užmoestyje žvejoju, ilsiuosi ir man pigiau dyzelis, gal kam kitaip
ekonomiką ir gamtos mokslus vu :D :D Nesimato. Pagarba nusipelnoma.
Ar kas prašė pagarbos? Aš žinau kq žinau, o ką žino kiti tai jie žino. Man geriau taip, kitiems kitaip, o jūs čia bandote žmones mokyti gyventi už jų pinigus.
"Tujintis negražu. " Kiekvienas gyvena kaip nori, tik kitiems meluoti nevalia.
O kas meluoja
Tu kaip tas grybas iš poemos "Grybų karas". Kovoji už teisybę, bet nė velnio nenutuoki, už ką tu kovoji. ICE nenuodija tavo vaikų. Nuodija netvarkingas ICE. O ICE siekia ar siekė ES uždrausti dėl iškastinio kuro naudojimo, kuris žemės užkonservuotą CO2 išlaisvina ir didina Žemės temperatūrą.
Tai žinoma, visi durniukai, kurie perka dyzelį. Durniukai ir Volkswageno CEO ir CFO, kurie nusprendė mažinti investicijas į EV, ir dalį suplanuotų investicijų nukreipti į ICE vystymą: https://enginepatrol.com/volkswagen-will-invest-billions-in-gasoline-engines/ O tu, abim, pats protingiausias, kad prie Teslos perėjai.
Kuras iš iškastinės naftos yra baigtinis produktas. Be to, iškasama nafta, kuri buvo užkonservavusi CO2 milijonus metų, išleidžiama į Žemės atmosferą ir kelia temperatūrą. O tai labai blogai, nes vienoje pasaulio vietoje masiškai dega kviečių laukai, o kitoje potvyniai ir liūtys užlieja kviečių laukus. Tačiau būk ramus: galėsi ir toliau važinėtis savo dyzeliuku. Tik skirtingai nei darai dabar, pilsiesi dyzelį, kuris bus pagamintas iš panaudoto aliejaus, gyvūnų riebalų, sojos pupelių, ir neužilgo - iš dumblių, kuriuos reikės tik pasilenkti ir susirinkti nuo žemės. Nueik į neste.com - pamatysi, jau dabar neste pagamina ir parduoda daugiau kuro, pagaminto ne iš iškastinės naftos.
o jūs tikite visom reklamom paraidžiui? tipo "sumažinom kainą/GHG emissions iki 99%" ;-) Neste užsiima "greenwashing"u (renewable diesel, čia maždaug kaip apvalus kvadratas ar virtas ledas). Plius, į dyzelį pila palmių aliejaus gamybos likutinius produktus, taip skatindami džiungles paversti palmių plantacijomis. Jei čia kam gėris ir draugiškumas aplinkai, atsipeikėkit. Biodiesel from palm oil contributes to deforestation and is three times worse for the climate than regular diesel, according to a European Commission study. https://newsnowfinland.fi/finland-international/report-neste-responsible-for-rainforest-destruction-the-size-of-paris-since-2019
Jei gyvenate mieste, vaikštote pėstute, o užmiestyje žvejojate, jums aplamai nereikalingas nuosavas automobilis. Paskaičiuota, jei automobilis 6-10 metų senumo, jo vertė kas mėnesinį krenta ~100Eur, jei 2-5 metų, vertė krenta ~200Eur. Jūsų atveju "pelningiau" naudotis Bolt, Wolt ar šiaip išsinuomoti automobilį, kad nuvažiuoti pažvejoti ir nesvarbu kuo jis ten varomas
Teslos nevairuoju. Iš kur traukiate, kad Neste parduoda daugiau atsinaujinančio dyzelino, nei pagaminto iš naftos? Visi VDV kenkia sveikatai, kur tik jų koncentracija didesnė, net jei idealiai tvarkingi.
Vertė iš tikrųj krenta apie 100 eur, bet bolt man per dvi dienas kainuotų apie 85eur + kažkiek dar kada ne kada darbo dienomis, na dažniausiai penktadieniais. Tai tikrai savo 8 metų dyzelis man išeina daugiau nei per pusę pigiau, įskaičiavus visas išlaidas. Aš jas skrupulingai vedu.
Jūs ponas mažiau ICE automobilių etiketes skaitykite. Nes, visų pirma, ten rašomi skaičiai realybėje yra nepasiekiami, ir, antra, akivaizdu, kad variklių būklės kontrolė neveikia. Toliau sukasi reklamos DPF ir katalizatoriams išpjauti, vis dar važinėja TDI apsipylę dūmais, kas dešimtas gatvėje. Jau atsibodo oro recirkuliaciją junginėti. Nuodija ne CO2, bet visi tie balti/mėlyni/juodi dūmai, kurių yra apstu. CO2 klimato kaitai aišku irgi nepadeda, bet ne dėl jo aš piktinuosi. Žinau žmones, kurie vairuoja 30+ metų bulką, uždujintą, bet prižiūrėtą. Duslintuvo vidus blizga. Bet tokių yra labai nedaug, nes dauguma važiuoja, kol dar per dūmus kelias matosi. O liūdniausia, kad yra daug tūpų skeptikų, kurie keikia EV, net jei ant pirštų jiems suskaičiuoji, kad dienos gale gaunasi pigiau ir net patogiau. Tai čia ir didžiulė švietimo spraga.
Manau kad ramiai važimėsiu dar bent 20 metų. Kaip ten sako - šuo loja o karavanas eina.
Kelių metų senumo naujienos. Kaip ir rašiau, atsiversk jų ataskaitą: Realiai daugiau nei pusę pajamų gauna iš renewable diesel. Ir tai be privalomų madatų, kurie įsigalios tik nuo 2025 metų. Na, bet žinoma, Maura gudriausias komentatorius, o visi aplinkui durneliai. Seniuk, įsigilink į temą, prieš komentuojant.
Kelių metų senumo naujienos. Kaip ir rašiau, atsiversk jų ataskaitą: Realiai daugiau nei pusę pajamų gauna iš renewable diesel. Ir tai be privalomų madatų, kurie įsigalios tik nuo 2025 metų. Na, bet žinoma, Maura gudriausias komentatorius, o visi aplinkui dundukai. Seniuk, įsigilink į temą, prieš komentuojant.
neste.com - Investors - ir skaityk metinę ataskaitą. Viskas labai gražiai ir aiškiai parašyta. Jei ten būtų rašomas melas, įmonę smarkiai baustų - įmonė didelė, žinoma, listinguojama, šoodo nepamalsi. O VDV (ICE) kenkia - turi galvoje sieros, azoto ir pan. daleles? Tai jau praeitis, jei variklis tvarkingas, technikinė praeita be kyšių, tos delatės išvalomos, niekas nekenkia. Beje, tos pačios neste pagamintas diesel iš panaudoto aliejaus, turi dar mažiau sieros, azoto ir pan. nei reguliarus dyzelis. O VDV (ICE) yra blogai dėl iškastinio kuro naudojimo, kuris išlaisvina CO2, gulėjusį užkonservuotai giliai žemėje. CO2 yra blogis. Su tuo nesutinka tik plokščios žemės šalininkai.
Dėl tų, kurie važinėja su dūmais, technikines nusipirkę už kyšius - sutinku, nekenčiu ir aš jų, kamštyje niekada neužleidžiu įsukti priešais mane. Ir visomis keturiomis pritariu aplinkosaugininkams, kurie tokius lopus gaudo. Negailėsiu jų nei trupučio. Tačiau, ką norėjau pasakyti, kad CO2, kurį paleidžiame į atmosferą iškasę naftą, perdirbę, ir sudeginę variklyje, yra daug daug didesnis blogis, kuris nekontroliuojant, sudegins ir užlies planetą.
pupuliuk, kiaulių kartu neganėm, prašom nesitujinti. Atmetus visus ad hominem, kas pasikeitė?Pridėjus kelis proc. PFAD ir pavadinus dyzelį renewable diesel gal jis jau tapo grynu aliejum? ;-)
Seneliuk, dar kartą tau kartoju: Mažiau komentaruose pezėk, o daugiau gilinkis į esmę. Peace on you!
ačiū už gilias įžvalgas, kurios patvirtina jog esate be galo teisus, tik neturite kuo savo teiginių paremti ;-) o jei vietoj to norite man aiškinti, ką turiu daryti, tai nesakysiu, kur jums eiti, bet čia mūsų diskusija baigsis.
Štai naujausia nuoroda, laisvalaikio skaitiniams, kad užpildytum savo praplautas smegenėles apie EV gėrį: (jei anglų nelabai supranti, naudokis google translate) https://www.theguardian.com/technology/article/2024/aug/22/trees-cut-down-site-tesla-gigafactory-germany-deforestation
Preliminariais „Dataforce“ duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį daugiausiai buvo parduota „Dacia Sandero“ automobilių – 144 205 vnt. Antroje ir trečioje vietoje – „Volkswagen Golf“ su 125 591 vnt. ir „Renault Clio“ – 113 620 vnt.
Kas su fizika, inžinerija draugauja, o ne su "kas ko daugiau perka" aiškiai supranta, kad elektra yra gerai, bet gimė jau mirusi, tai tik nišinė technologija, laikinas žingsnis iki vandenilio.
Ryškiai nei su fizika, nei su inžinerija nedraugauji.
bent truputį fizikos pagrindų turintys asmenys supranta, kad vandenilis automobilių srityje neturi nei praeities, nei ateities. Nereikia net mokslų, pakanka vikipedijoje pasiskaityti apie tokios sistemos našumą, net teorinį.
Kiek verta bus elektrinis auto dar neaišku, nėra net mokesčių rėmo, kaip surinkinės akcizą, jei visi taps elektriniai ir pvz krausis namuose, nemokamai gal būt, tai kas tada. Todėl man geriau pralaukti su žinoma technoligija , kurią paprasta aptarnauti, nes ji žinoma
o kuo blogai kelius remontuoti iš bendro biudžeto? Net jei nevažinėjat, maistas jūsų namus vis tiek kažkaip pasiekia - veža kiti. Tai ir mokėsim visi solidariai, įvairių mokesčių pavidalu.
Baigsis nafta, uranas su dviračiais maista vezios bus daug darbo vietu stipriem zmonem bet kas bus kai baigsis metalai zemėje? Tada tai bus KRIIZZEE
Aš per senas, tai atsimenu kai mokėjome sollidariai o naudojome kiek norėjome, bent vu bendrabučiuose gudresni šidydavosi kambarį iš apšvietimo, į lemoutę rijungę šildytuvą, nes rozetėse dėl perkrovų išmušdavo saugiklius. Tai kvailesni/ sąžinginesni šaldavo. Kas visų yra niekieno. Man dešiniųjų ideologija geresnė, utopiniame socializme užaugau
Maistas pasiekia dyzeliniais sunkvežimiais ir fūromis iš Ispanijos. Dar negirdėjau, kad kas nors elektra vežiotų, nebent last mile delivery, bet tai tik lašas jūroje.
O kur metalai dėsis? Iškeliaus anapilin? Metalas perdirbamas. Ir dabar absoliuti didžioji jo dalis perdirbama, kai kuriose šalyse, net senus sąvartynus pradėjo perkasinėti.
Tai sakai, vos tik atsirado VDV, tai maistą nebe arkliais gabeno, o iš karto fūromis? Elektrinės fūros per trumpesnį laiką perims krovinius, nei VDV fūros perėmė iš arklių traukiamų vėžimų. Tiesiog nelabai dar kas gamina, nes iš vienos fūros uždirbsi santykinai mažiau pelno, per 1 kWh akumuliatoriaus, o būtent pagaminamų akumuliatorių kiekis iki šių metų ribojo, kiek gali pagaminti elektromobilių. Ir tik nepradėkite skiesti apie tai, kaip fūrai reikia nuvažiuoti 1500 km be sustojimo. Per parą fūra įprastai nuvažiuoja ~600km, jeigu jau dideliais atstumais važiuoja - 700km. Jei fūristas po 4 valandų pamainos sustos į WC ir pailsės 15 minučių, tai su 600 km real life range'u įveiks bet kurį maršrutą. Ypač bus įdomu, kai krovininį transportą perims autopilotas.
Bus palaipsniui pereinama prie elektros. Elektrai dėti ten kažkokį kelių ar akcizo mokestį būtų nesąmonė, nes nei aišku, kur krauni, nei ridų nesužiūrėsi. Palaipsniui bus keliams vis daugiau lėšų skiriama iš bendro biudžeto, o akcizas kurui liks keliams ir vis didėjantiems taršos mokesčiams dengti. Dėl to didės kiti mokesčiai, tarkime GPM, taigi susimokės visi. Vienkiemyje gyvenanti bobutė matyt nieko nemokės. Kito logiško ir lengvai įgyvendinamo bei administruojamo sprendimo šitai problemai nematau.
Visuomenėse itin priklausomose nuo energijos lengviausiai apmokestinti pačią energiją. Ir kai tik visi prie elektros bus perkelti bus pradėti apmokestinti, nes elwktra ne saliarka, iš bulbašyno neparsiveši ir neperparduosi. Ir mokės visų namų ir auto savininkai, ir tai bus sąžininga, nes taupūs galės mažiau mokėri
Jo, o aš krausiu namie tiesiai iš saulės ir už kelius nemokėsiu. Tą darau jau šiandien. Blogai taip daryti, ir kyla daug papildomų klausimų, kodėl bobutė, ant elektros kepanti blynus, turi išlaikyti kelius. Tada atsiranda daug papildomų išlygų ir t.t., dėl ko tik apsunkinamas aparatas.
O aš važinėju žalia ne pvm ir ką
O dar žmonės raudona važiuoja. Tai aš rimtai elektrą matau kaip ateities biudžeto pajamų šaltinį, kai visų spalvų kuras išnyks. O gaminančių skaitikliai juk skaičiuoja ir pagamintą ir suvartotą tai nemokamos kaip ir neliktų. Visiškas teisingumas
ką, ką skaičiuoja skaitikliai? Jei kraunu, kai saulė šviečia, arba iš saulės kraunu bateriją, o iš jos vakare mašiną, joks skaitiklis nesisuka.
Gerai kad žmonės gali tos raudonos ar žalios gauti, ir taip sutaupyti nekišdami dešimčių tūkstančių į saulės elektrines ir elektrinius kibirus