Pramonė
Pramonė
Pramonė
Pramonė
Pramonė
2025-02-24 10:15

Paklausai smukus „Kitron“ pardavimai sumenko, bendrovė uždirbo 11,9 mln. Eur pelno iki mokesčių

Bendrovės nuotr.
Bendrovės nuotr.
Elektronikos produktų gamybos UAB „Kitron“ pardavimo pajamos 2024 metais siekė 113,5 mln. Eur ir buvo 27,4% mažesnės negu 2023 m., kai įmonė gavo 156,3 mln. Eur pajamų. Atitinkamai mažėjo ir ikimokestinis pelnas iki 11,9 mln. Eur (2023 m. buvo uždirbta 16,4 mln. Eur).

„Nepaisant to, kad pernai dėl bendros rinkos situacijos mūsų pardavimo apimtis mažėjo, mums pavyko išlaikyti stabilų pelningumą. Tai rodo, kad įmonė, nepaisant pardavimų mažėjimo, prisitaikė prie besikeičiančių rinkos sąlygų ir išlaikė panašų veiklos efektyvumo lygį“, – bendrovės pranešime cituojamas Mindaugas Šeštokas, elektronikos produktų gamybos UAB „Kitron“ viceprezidentas Centrinei ir Rytų Europai.

M. Šeštoko teigimu, po išskirtinai gerų 2023 metų, kai įmonė pasiekė rekordiškai dideles pardavimo pajamas, 2024 m. organizacijai tapo išbandymo metais.

„Tai buvo mūsų, kaip organizacijos, atsparumo pakitusiai rinkos situacijai išbandymas – įmonės valdymo, procesų, veiklos efektyvumo. Jei 2023-aisiais pagal daugelį rodiklių pasiekėme geriausią rezultatą istorijoje, tai pernai situacija pasikeitė kardinaliai. Pajutome didelį elektronikos produktų paklausos mažėjimą mums svarbiuose elektrifikacijos, pramonės bei skaitmeninio sujungiamumo sektoriuose“, – sako vadovas.

Be to, anot jo, klientų sukauptos gaminių atsargos buvo didelės, todėl toliau tęsėsi sandėlių valymas.

Pardavimo pajamų sumažėjimą lėmė keletas makroekonominių ir rinkos veiksnių. Europos šalyse buvo peržiūrėtos ir sumažintos valstybinės paramos programos žaliosios energetikos ir elektromobilių sektoriams. Investiciniams sprendimams taip pat darė įtaką pernai vyravusios aukštos palūkanų normos. Be to, toliau vyko per elektronikos komponentų trūkumo laikotarpį sukauptų atsargų optimizavimas.

M. Šeštokas atkreipia dėmesį, kad praėjusių metų rezultatams įtakos taip pat turėjo intensyvėjanti konkurencija su Azijos (ypač Kinijos) gamintojais. Priešingai nei Europoje, Kinijos vyriausybė teikia reikšmingą finansinę paramą elektrifikacijos ir žaliosios energetikos projektams, o tai stiprina šios šalies gamintojų konkurencines pozicijas Europos rinkoje.

Bendrovės nuotr.

„Pernai vyravusi verslo aplinka lėmė, kad turėjome imtis lyderystės esminiams pokyčiams savo veikloje. Skyrėme didelį dėmesį ten, kur galime daryti įtaką – sistemingam organizacijos procesų, efektyvumo ir kokybės gerinimui, produktyvumo ir konkurencingumo didinimui, naujų klientų paieškai“, – pabrėžia M. Šeštokas. 

Jis priduria, kad įmonė yra strategiškai pasiruošusi išnaudoti būsimo rinkos atsigavimo galimybes: tai patvirtina pritraukti nauji dideli klientai, sukurta tvirta veiklos infrastruktūra bei technologinė kompetencija.

„Artimiausiu metu ypač dideles galimybes augimui matome gynybos srityje. Tai yra specifinė sritis, reikalaujanti itin didelės patirties, žinių, specifinių procesų valdymo, ir būtent čia mes esame įgiję didelį konkurencinį pranašumą. Pastaraisiais metais daug investavome į procesus ir esame pasirengę augti gynybos sektoriuje“, – nurodo „Kitron“ viceprezidentas Centrinei ir Rytų Europai.

2025 m. „Kitron“ Lietuvoje planuoja toliau gerinti efektyvumą, atnaujinant įrengimus bei automatizuojant procesus. Pasak M. Šeštoko, pagrindinis iššūkis dabartinėje ekonominėje aplinkoje yra toliau gerinti konkurencingumą.

„Mes jau senokai konkuruojame ne tik su Vidurio ar Rytų Europa, bet su visu pasauliu. Nauji globalūs iššūkiai, ekonominė situacija mus skatina ieškoti vis naujų būdų, kaip didinti savo produktyvumą. Tai neabejotinai bus vienas pagrindinių akcentų ir 2025 m.“, – kalba M. Šeštokas.

52795
130817
52791