„Continental“ rengiantis atskirti automobilių dalių gamybos verslą, į įmones Lietuvoje įliejama 315 mln. Eur

Visgi Lietuvoje veikiančios bendrovės „Continental Automotive Lithuania“ akcininkai lapkričio 4 d. nutarė įmonės kapitalą padidinti 135 mln. Eur, o „Continental Autonomous Mobility Lithuania“ – 180 mln. Eur, rašo naujienų agentūra BNS, remdamasi Registrų centrui įmonių pateiktais dokumentais.
„Continental“ Kauno LEZ įsikūrė 2017 m. 2023-iųjų pradžioje bendrovė baigė pirmą gamyklos plėtros etapą ir pradėjo antrąjį. Bendros investicijos į gamyklą siekia daugiau nei 190 mln. Eur.
„Continental“ įmonės gamina 14 skirtingų automobilių elektronikos komponentų ir sensorių. Gamykloje taip pat surenkami radarų davikliai, naudojami komforto ir saugumo funkcijoms, bei pagalbinės ir automatizuotos kontrolės modulis.
Nors bendrovės finansinių ataskaitų už 2023 m. nėra pateikusios, 2022 m. „Continental Automotive Lithuania“ patyrė 57,2 mln. Eur nuostolį (2021 m. – 33,3 mln. Eur). Įmonės nuosavas kapitalas 2022 m. pabaigoje buvo neigiamas – 131,1 mln. Eur.
Manoma, kad šiemet įlieti pinigai gali būti panaudoti siekiant padengti įmonių nuostolius.
Platesnis paveikslas
Gamybos milžinėje „Continental“ jau kitais metais turėtų prasidėti esminiai pokyčiai.
Tikimasi, kad sprendimą dėl verslų atskyrimo bendrovės vykdomoji valdyba priims 2024 m. ketvirtąjį ketvirtį. Jei bus pritarta, pasiūlymas bus pateiktas 2025 m. balandžio 25 d. vyksiančiam metiniam akcininkų susirinkimui, o atskyrimą Frankfurto vertybinių popierių biržoje planuojama užbaigti iki 2025 m. pabaigos.
Kaip ir 2021 m. atskyrus „Vitesco Technologies“, „Continental“ akcininkai gautų naujai į biržos prekybos sąrašus įtraukto automobilių dalių ir komponentų subjekto akcijų, proporcingų jų turimoms „Continental AG“ akcijoms. O padangų ir „ContiTech“ grupių sektoriai, kurių bendra apyvarta praėjusiais metais siekė apie 20,8 mlrd. Eur, ir toliau liks „Continental“ struktūroje, jie toliau orientuosis į padangas ir inovatyvius medžiagų sprendimus, kuriuose daug dėmesio skiriama pramonei, rašo „Forbes“.
„Continental“ planu atskirti automobilių dalių gamybos verslą siekiama padidinti lankstumą ir gebėjimą prisitaikyti sparčiai besikeičiančioje automobilių rinkoje, ypač programinės įrangos ir autonominių transporto priemonių srityje. Šiuo žingsniu bus sukurtos dvi atskiros bendrovės: viena – „Continental“ padangų ir „ContiTech“ verslui, kita – automobilių dalių verslui.
Teigiama, kad atskyrimas leis silpniau veikiančiam automobilių pramonės verslui geriau realizuoti savo vertę ir pritraukti automobilių elektronika besidominčius investuotojus. O „ContiTech“ verslas sumažins savo įtaką automobilių pramonei, o tai gali padidinti pelno maržą, be to, „Continental“ galės išnagrinėti susijungimų ir įsigijimų galimybes, kad padidintų padangų padalinio augimą.
Kad „Continental“ padalijimas gali paskatinti Europos automobilių dalių gamybos rinkos plėtrą, rašo ir „Financiali Times“ (FT).
Tiesa, pabrėžiama, kad Europos automobilių dalių tiekimo grandinei reikės konsolidacijos.
Nors, pavyzdžiui, Klausas Rosenfeldas, konkuruojančios automobilių dalių gamintojos „Schaeffler“ vadovas, sako, kad jis nesuinteresuotas perimti „Continental“ automobilių dalių verslo, rodos, padėtis gali lengvai pasikeisti.
„Continental“ automobilių pramonės atskyrimas paveiks akcijų kainą, kuri šiandien automobilių verslui iš esmės neprideda jokios vertės. Patrauklesni padangų verslo pagrindiniai rodikliai turėtų reikšti didesnį likusios dalies akcijų įvertinimą.

„Įmonė užima gerą padėtį, nes nėra pernelyg priklausoma nuo tiekimo grandinės dalių, kurioms kyla grėsmė dėl elektrifikavimo“, – pažymi Davidas Lesne, UBS banko vadovas.
Vietoj to ji specializuojasi stabdžių, automobilyje esančių ekranų ir valdymo blokų srityse – visi šie elementai yra reikalingi elektra varomose transporto priemonėse. Šios sritys taip pat mažai dubliuojasi su „Schaeffler“ įmonės veikla.
Problema yra nuostoliai, kuriuos „Continental“ patyrė pastaraisiais metais: „Visible Alpha“ duomenimis, veiklos pelno marža šiek tiek atsigavo, tačiau šiais metais gali siekti tik 2,6%. Tai yra maždaug pusė to, ką Prancūzijos „Forvia“ šiemet turėtų uždirbti iš panašios veiklos.
Pabrėžiama, kad Europos automobilių rinkos perspektyvos neaiškios tiek dėl parduodamų automobilių skaičiaus, tiek Europoje pagamintų automobilių dalies. UBS nurodo, kad Kinijos BYD pasigamina apie 60% savo komponentų vietoje, t. y. daug daugiau nei „Volkswagen“.
Prastina prognozes
Atsižvelgdama į prognozuojamas rinkos sąlygas, „Continental AG“ patikslino 2024 finansinių metų perspektyvą. Dabar bendrovė tikisi, kad lengvųjų automobilių ir lengvųjų komercinių transporto priemonių gamyba per metus sumažės 1–3%, nors ankstesnė prognozė numatė 1% augimo galimybę.
Šį patikslinimą pirmiausia lėmė prastesni lūkesčiai dėl Europos rinkos, kurioje dabar numatomas 4–6% sulėtėjimas, palyginti su ankstesne 1–3% sumažėjimo prognoze.
Įvertinusi minėtas tendencijas, „Continental“ pakoregavo ir savo konsoliduotų pardavimų prognozę ir ją sumažino iki 40–42,5 mlrd. Eur, palyginti su ankstesne 41–44 mlrd. Eur prognoze. Bendrovė tikisi, kad pakoreguota EBIT marža bus apie 6–7%.
„Continental“ taip pat patikslino automobilių dalių grupės sektoriaus pardavimų prognozę, kuri nuo 20–22 mlrd. Eur sumažėjo iki 19,5–21 mlrd. Eur, o pakoreguota EBIT marža, palyginti su ankstesne 3–4% prognoze, turėtų būti 2,5–3,5%.
Padangų grupės sektoriaus pardavimų prognozė pakoreguota nuo 13,5 mlrd. iki 14,5 mlrd. Eur (ankstesnė prognozė buvo nuo 14 mlrd. Eur iki 15 mlrd. Eur).
Numatoma koreguota EBIT marža išlieka maždaug 13–14%.
„Continental“ užsakomosios gamybos sektoriaus pardavimai turėtų siekti apie 200–300 mln. Eur, o pakoreguota EBIT marža turėtų būti apie 0%.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai