Dėl klaidinančios „Roundup“ reklamos „Bayer“ susimokės 39,5 mln. USD

Pagal susitarimą bendrovė taip pat įsipareigojo nuo „Roundup“ pakuočių pašalinti užrašus, kuriuose sakoma, kad glifosatas – pagrindinis herbicido veiklusis elementas – veikia tik augaluose esančius fermentus. Kaip rašo „Bloomberg“, vartotojai savo skundais įrodė, kad piktžoles naikinantis preparatas taip pat gali veikti žmones bei kai kuriuos gyvūnus.
Nors „Bayer“ teigia, kad jos gaminamas „Roundup“ nesukelia vėžio, susimokėjus už klaidingą reklamą jos dar laukia daugiau kaip 13.000 teismui pateiktų ieškinių dėl preparato sukeltų susirgimų.
Jau pralaimėjusi 3 teisminius ginčus, kurių bendra vertė siekia 191 mln. USD, „Bayer“ sutiko į ateitį nukelti kitą bylinėjimosi raundą, kad būtų surinkta pakankamai įkalčių. Tai galioja bent 50 teisminių procesų, turėjusių prasidėti pirmąjį šių metų ketvirtį.
Praėjusiais metais „Bayer“ įsigijus „Roundup“ gamintoją „Monsanto“, o kartu paveldėjus ir visus kaltinimus dėl piktžolių naikintojo keliamų vėžinių susirgimų, „Bayer“ akcijos pradėjo pigti ir vienu metu buvo praradusios 47% savo vertės.
Pasirodžius naujienoms, kad „Bayer“ derasi dėl ieškinių patenkinimo bendru sutarimu, akcijų kaina po truputį auga, tačiau ekspertai skaičiuoja, kad „taikiai“ išspręsti kaltinimus dėl „Roundup“ bendrovei vis tiek gali kainuoti 10-12mlrd. USD.