VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2022-12-29 08:30

„Iki“ patirtis: investicijos į tvarumą ir inovacijas – atsiperka

„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.
„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.
Aktyvi plėtra ir atsinaujinimas, išskirtinis dėmesys tvarumui ir inovatyvūs sprendimai, gerinantys pirkėjų patirtį bei darbuotojų kasdienybę, ir kitais metais išliks prekybos tinklo „Iki“ strateginiais prioritetais. Tik drąsa eksperimentuoti ir išnaudoti technologijų teikiamas galimybes šiandien, leis verslams išlikti konkurencingais rytoj, įsitikinusi Vaida Budrienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė.

„Bet kuris verslas, kuris nori likti sėkmingas arba, tiksliau, apskritai išlikti, savo procesuose turi pritaikyti naujausias technologijas. Mažmeninės prekybos įmonės – ne išimtis. Atvirkščiai, maisto prekių parduotuvės turi būti arti žmogaus, o sėkmingiausios inovacijos visuomet ir yra apie jį: išspręstas jo problemas, suteiktas papildomas vertes ir patogumą“, – sako V. Budrienė.

Naujaisiais – antroji autonominė „Iki“ parduotuvė

Tokia įmonės pozicija atsispindi ir jos veikloje – šiais metais prekybos tinklas „Iki“ pirmasis Lietuvoje ir Šiaurės šalyse atidarė autonominę parduotuvę.

Anot V. Budrienės, vasarį sostinės senamiestyje su partneriu „Pixevia“ atidaryta parduotuvė, kuria? valdo dirbtinis intelektas, veikia sėkmingai – pirkėjų srautas yra nuoseklus, o sistemos tikslumas su kaupu pateisino turėtus lūkesčius. Prekybos tinklo duomenimis, s?ios parduotuve?s rezultatai yra geresni nei Austrijoje ir Vokietijoje testuojamu? analogu?.

„Ir toliau eksperimentuosime su naujuoju formatu, nes jis reiškia greitesnę, patogesnę apsipirkimo patirtį pirkėjams, o mums – mažesnes sąnaudas, efektyvesnį darbuotojų paskirstymą. Todėl sausį duris atvers dar viena „Iki“ autonominė parduotuvė. Ši bus žymiai erdvesnė, o joje vilniečiai ir sostinės svečiai galės rinktis iš dvigubai didesnio asortimento“, – teigia V. Budrienė.

Beje, prekybos tinklas kartu su „LastMile“ dirbtinį intelektą išbandė ir teikdamas pristatymo į namus paslaugą – tris mėnesius „Iki“ pirkėjams Balsiuose prekes atveždavo automobilis be vairuotojo.

„Šis projektas buvo skirtas testavimui ir pasiruošimui pokyčiams ateityje. O jiems pasirengti tikrai reikia, nes autonominis pristatymas padeda sumažinti pristatymo sąnaudas, yra ekonomiškai efektyvesnis ir tvaresnis nei naudojant įprastus automobilius. Tiek mums, tiek mūsų klientams tai yra ypač svarbu“, – dalijasi „Iki“ komunikacijos vadovė.

Investicijos į tvarumą – atsiperka

Anot jos, prekybos tinklas „Iki“ turi labai aiškią ir tvirtą poziciją tvarumo ir socialinės atsakomybės klausimais.

„Bet kuris verslas, net labiausiai automatizuotas, galiausiai yra žmonės: darbuotojai, klientai, partneriai. Todėl visi turėtume rūpintis, kokį pasaulį paliksime po savęs. Kiekvieną procesą planuojame galvodami apie ilgesnę perspektyvą. Todėl drąsiai priimame tai akimirkai brangiau kainuojančius sprendimus, nes žinome, kad galiausiai – visi iš to išlošime“, – pasakoja V. Budrienė.

Kaip vieną tokių pavyzdžių, ji pateikia dar 2015-aisiais pradėtą diegti modernų LED apšvietimą ir jau keletą metų atnaujinamą šaldymo įrangą parduotuvėse.

„Tuomet investuoti į taupesnį apšvietimą ir šaldytuvus naujose arba atnaujinamose parduotuvėse paskatino noras saugoti aplinką, tvariau naudoti energijos išteklius. Tačiau šiandien, energetikos krizės akivaizdoje, šie sprendimai padeda faktiškai sutaupyti“, – sako V. Budrienė.

Saulės elektrinių įrengimas ant parduotuvių stogų, prie kiekvienos naujos ar atnaujinamos parduotuvės statomos įkrovimo stotelės elektriniams automobiliams – tai tik dalis prekybos tinklo „Iki“ diegiamų naujovių siekiant tvarumo.

„Šiuolaikinės inovacijos gali pagerinti ne tik pirkėjų patirtį, palengvinti darbuotojų užduotis ir padidinti jų našumą, tačiau ir prisidėti prie aplinkosaugos problemų sprendimo. Žinoma, tam reikia nemenkų investicijų, tačiau daug svarbiau – vertybinio pasiryžimo“, – teigia V. Budrienė.

Pasak jos, per ateinančius metus prekybos tinklas „Iki“ ir toliau planuoja parduotuvių atnaujinimą ir naujų atidarymą, logistikos centrų modernizavimą bei skaitmeninių sprendimų diegimą. Į tvarumo projektus per kitus metus planuojama investuoti 11 mln. Eur.

„Didžioji jų dalis bus skirta saulės elektrinių ant „Iki“ parduotuvių įrengimui. Pagaminama energija bus naudojama visoms parduotuvės reikmėms: apšvietimui, šildymui, vėdinimo bei vėsinimo sistemoms“, – planais dalijasi V. Budrienė.

Elektroninės etiketės – netolimos ateities standartas

Dar vienas žingsnis link tvaresnės aplinkos kūrimo – popierines keičiančios elektroninės kainų etiketės. Tokios šiuo metu jau yra įdiegtos 40 „Iki“ parduotuvių.

„Elektronines etiketes naudojame visoje parduotuvėje, o ne keliuose jos skyriuose. Tai leidžia sutaupyti popieriaus sąnaudas, jų spausdinimui sunaudojamos energijos kiekį. Ne mažiau svarbu – šis sprendimas palengvina darbuotojų kasdienybę, tokiose parduotuvėse jiems nebereikia rankiniu būdu atnaujinti kainų lentynose“, – sako V. Budrienė.

Be to, popierinių kainolapių atsisakymas, pasak „Iki“ komunikacijos vadovės, užtikrina ir geresnę pirkėjų patirtį.

„Elektroninės etiketės yra valdomos nuotoliu ir centralizuotai, tai leidžia išvengti netikslumų, žmogiškųjų klaidų ir efektyviau valdyti prekių atsargas salėse. Darbuotojai, kuriems nebereikia fiziškai atnaujinti etikečių lentynose, gali daugiau laiko ir dėmesio skirti pirkėjų aptarnavimui“, – sprendimo privalumus vardijo V. Budrienė.

Ji įsitikinusi, kad elektroninės etiketės mažmeninėje prekyboje jau greitai taps visiškai įprastu standartu – tokiu pačiu, kokiu tapo savitarnos kasos, rodos, dar taip neseniai buvusios unikalia inovacija. 

52795
130817
52791