Išrinktųjų lenktynių klubas, kuriame narystė gali trukti 25 metus

Iš tolumos atsirita grumėjimas. Diena giedra, danguje nė debesėlio, bet svečiai, susirinkę į „Ascari Race Resort“ poilsiavietę, akių į dangų nekelia.
Jie puikiai žino, kad netrukus paukščių čiulbėjimą netoli Rondos miestelio esančioje privačioje lenktynių trasoje užgoš galingų variklių griaudėjimas, į dangų kils svylančių nuo greičio padangų dūmai, o vairuotojai, apsukę kelis ar keliolika ratų trasoje, sustoję saugos zonoje triukšmingai dalysis emocijomis.
Čempiono vardas
„Ascari Race Resort“ poilsiavietės vardą žino viso pasaulio automobilių sporto mėgėjai. Ispanai šiuo kompleksu su ilgiausia (dažnai pavadinama ir geriausia) lenktynių trasa Ispanijoje, keliomis konferencijų ir susitikimų salėmis, gyvenamaisiais kambariais, restoranu ir baseinu labai didžiuojasi.
Tiesa, privačios lenktynių trasos ir poilsio komplekso greta prireikė ne ispanams, o Nyderlandų verslininkui ir lenktynininkui Klaasui Zwartui. Ilgus metus jis dalyvavo žymiausiose pasaulio lenktynėse, atstovavo gerą vardą turinčioms komandoms, o 1995 m. įkūrė superautomobilius gaminančią bendrovę „Ascari Cars“.
Nekilnojamojo turto Ispanijoje, greta Rondos miestelio, jis įsigijo 2000 m. Ten per kelerius metus iškilo kompleksas su sportiniams automobiliams, kartingams ir bekelės automobiliams skirtomis trasomis. Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) patvirtinta lenktynių trasa neretai naudojama automobilių ir padangų bandymams.
Komplekso pavadinimui – „Ascari Race Resort“ – pasiskolintas italų lenktynininko Alberto Ascari vardas. Jis dukart tapo „Formulės 1“ pasaulio čempionu ir Italijos automobilių sporto istorijoje yra vienas iš dviejų italų, kuriems pavyko pelnyti šį titulą.
Tomis dienomis, kai trasoje nevyksta bandymai, saule, gera kompanija ir greičiu mėgautis į „Ascari Race Resort“ susirenka adrenalino fanatikai iš verslo, politikos ir automobilių sporto pasaulio. Ne vienas žymus lenktynininkas, garsus politikas ar sėkmingas verslininkas galėtų valandų valandas pasakoti apie trasoje praleistą laiką, išlietą prakaitą ir patirtą džiaugsmą.
Išsaugojo medžius
Lygioje lyg stiklas lenktynių trasoje ratus suku su „Porsche 911 Targa 4 GTS“. Pirmą kartą „Targa“ modeliui sukūrę GTS kėbulą vokiečiai nusprendė keletui žurnalistų ir patiems ypatingiausiems savo klientams leisti saugiai akceleratorių nuspausti iki dugno.
Iš viso 5,42 km ilgio lenktynių trasoje – 26 įvairūs posūkiai. Lenktynių trasa kurta taip, kad, esant reikalui, ją būtų galima padalyti į kelias skirtingas mažesnes ar didesnes atkarpas.
Pavyzdžiui, „Porsche“ padangas žvigdome vos 20-yje posūkių, 6 palikti fotografams ir operatoriams, mat toje trasos dalyje yra nemažai medžių. Iš pastarųjų, beje, kartais pasišaipo profesionalūs lenktynių instruktoriai, mat norint užtikrinti maksimalų saugumą, lenktynių trasoje, ypač greta jos, jokių medžių būti negali.
Tačiau K. Zwartas, projektuodamas „Ascari Race Resort“ poilsiavietę, medžius nusprendė pasilikti, mat šie – jam patinka. Verslininkas neteikia reikšmės, kad dėl to jo lenktynių trasa netinka daliai automobilių bandymų – jam daug svarbiau, kad sraigtasparniu pakilęs į orą ir stebėdamas lenktynes jis galėtų grožėtis matomu vaizdu.
Žymūs posūkiai
Visi trasos posūkiai ir atkarpos turi vardus, primenančius garsias lenktynių trasas, sportininkus, įvykius. Pavyzdžiui, ilgos, lenktos, į vidinę posūkio pusę pasvirusios „Daytona“ pavadintos dalies vardas pasiskolintas iš itin žymios „Daytona“ lenktynių trasos, kurioje vyko „Daytona 500“ lenktynės, jis labiausiai vertinamas amerikietiškų NASCAR lenktynių čempionate.
„Spa“ pavadintas posūkis atiduoda duoklę žymioms parą trunkančioms „Spa“ lenktynėms, „Mike Greenhalgh“ vardo posūkiu „Ascari“ lenktynių trasos statytojai pagerbė per nelaimingą atsitikimą žuvusį Michaelį Greenhalghą, kartu su tėvu Clive’uGreenhalghu vadovavusį vienai lenktynių trasai Ispanijoje.
Greta lenktynių trasos starto linijos vingiuoja Ayrtonui Sennai da Silvai, triskart tapusiam „Formulės 1“ pasaulio čempionu, skirtas „S“ formos posūkis, o posūkis trasos viduryje skirtas Sebringo tarptautinėms ištvermės lenktynėms. Šį palydi labai greitas ir siauras „S“ formos posūkis žaismingu „Pif Paf“ vardu. „Porsche“ instruktorius, mokantis važiavimo lenktynių trasoje subtilybių, pasakoja, kad šis posūkis taip pavadintas, kadangi važiavimas juo labai primena du greitus šūvius pistoletu: šast į kairę, šast į dešinę, ir viskas.
Ypatingųjų klubas
Kiekvieną 5 km ilgio ratą su puikiai valdomu „911 Targa 4 GTS“ modeliu įveikiu vis greičiau ir greičiau. Visgi tik nebandžiusiems važiuoti lenktynių trasoje atrodo, kad spausti akceleratorių iki dugno ir sukioti vairą – lengva. Po poros ratų pajuntu, kad kaktą nusėja prakaito lašeliai, o po geros valandėlės visus raumenis maudžia nuo įtampos.
„Ascari Race Resort“ galimybių pailsėti nuo greičio, karščio, sproginėjančių išmetimo sistemų netrūksta. Čia pat baseinas, šviežiai nupjauta žole kvepiančios pievos, malonus pavėsis terasoje, nuo kurios matyti lenktynių trasa.
Komplekso darbuotojai, besirūpinantys svečių poilsiu, pasakoja, kad privačioje lenktynių trasoje niekuomet netrūksta veiksmo. Net per patį recesijos įkarštį čia atsipalaiduoti ir pailsinti galvą nuo rūpesčių atvažiuodavo dešimtys automobilių sporto aistruolių. Nė kiek nesumažėjo ir privataus „Ascari“ lenktynių klubo narių.
Jie, beje, atvykę į „Ascari“ lenktynių trasą pasitinkami itin iškilmingai. Jų nuosavi automobiliai nuvairuojami į garažus, o saugos zonoje jau laukia išrikiuoti lenktynėms skirti bolidai.
Kiek ratų gali apsukti kiekvienas klubo narys, atvykęs į klubą? Tiek, kiek panorės. Kai pavargs, paslaugūs padavėjai pasirūpins gėrimais, pietumis ir kitais patogumais. „Ascari Race Resort“ poilsiavietės valdytojai pažymi ir kitą ypatingą detalę: patekti į šią vietą gali tik išskirtiniai asmenys, tad čia niekuomet neteks stumdytis alkūnėmis ar laukti eilėje.
Kitokie nei visi
Privilegijuotų „Ascari“ klubo narių paslaugoms ir saugumui – apmokyti trasos teisėjai, medikai, ugniagesių pajėgos, saugos automobiliai, laiko matavimo įranga, instruktoriai. Niekur nereikia išvažiuoti ir, pavyzdžiui, pritrūkus degalų – „Ascari Race Resort“ turi nuosavą degalinę.
VERSLO TRIBŪNA
Daugumos lenktynių klubo narių garažuose – ne vienas sportui tinkamas automobilis. Lenktynių trasoje susirinkę jie nevengia pasidžiaugti naujais „žaisliukais“, išbandyti jų trasoje ir įvertinti vairavimo subtilybių.
Tačiau įdomių automobilių netrūksta ir „Ascari“ lenktynių klubo garaže, ir tai – didžiausia lenktynių trasos skirtybė. Įspūdingų privačių lenktynių trasų, kuriose turimais automobiliais gali lenktyniauti visi norintieji, pasaulyje netrūksta. Tačiau nuosavo automobilių parko, tinkamo tokioms pramogoms, dauguma jų neturi. Ypač galingų sportinių automobilių neturi ir daugelis vairavimo akademijų, mokančių sportinio vairavimo.
„Ascari“ lenktynių trasoje yra kitaip. Štai ypatingų potyrių pasiilgę klubo nariai gali pasivažinėti „Formulės 1“ automobiliais: 735 AG galios V10 formos variklį turinčiu „Benneton B197 F1“, išvystančiu 350 km/h greitį. Trūksta galios? Klubo narių malonumams – 775 AG galios V10 formos variklį turintis „Ascari Lemans“ modelis, kurio įsibėgėjimo greitis iki 360 km/h.
Rinktis galima ir iš „žemiškesnių“ modelių. Pavyzdžiui, „Porsche GT3“, kurio variklio riaumojimas priverčia užvirti kraują, ar BMW M6, turinčio 500 AG galios variklį ir sekvencinę, arba kitaip tariant, tikrą, sportinę, pavarų dėžę. Tarp retesnių gamintojų vardų – Didžiojoje Britanijoje pagaminti „Lola“ ar „Ginetta“ modeliai.
Perka ketvirčiui amžiaus
Galimybė jaustis ypatingam – labai vertinama. Trumpiausias laikotarpis, kuriam galima įsirašyti į klubo narius, – treji metai.
Už trejų metų narystę lenktynių klubo narys privalo sumokėti 45 000 Eur vienkartinį mokestį bei kasmet – po 14 000 Eur. Tad viena buvimo „Ascari“ lenktynių klubo nariu diena kainuoja vidutiniškai 487 Eur.
Į šią sumą įskaičiuota 50 apsilankymų lenktynių klube per metus, 10% nuolaida „Radical“ automobilio nuomai, taip pat – „pasveikinimo“ paketas. Šiame – visa automobilių sportui reikalinga apranga, nuo batų iki apatinių drabužių.
Ištikimiausi lenktynių klubo nariai apsirūpinę naryste ketvirčiui amžiaus. Vienkartinis mokestis už 25 metus klube – 150 000 Eur, vėliau kasmet prašoma sumokėti dar po 10 000 Eur. Panorusiems lenktynių klubo veikloje dalyvauti su šeima vienkartinis mokestis sieks 200 000 Eur, o kasmet teks sumokėti po 13 000 Eur. Tačiau sukti ratus lenktynių trasoje galės keturi šeimos nariai.
Galiausiai „Ascari Race Resort“ valdytojai siūlo sezonines narystes. Tiems, kurie į Ispaniją atvyksta praleisti pavasario ir vasaros arba peržiemoti. Trejiems metams tokio tipo narystė kainuos 27000 Eur iš karto ir vėliau 8 400 Eur kasmet, už 25 metus sezoninių pasivažinėjimų reikės sumokėti 90 000 Eur vienkartinį mokestį ir po 6 000 Eur už kiekvienus narystės metus.
Mažom raidelėm greta narystės kainų prirašyta, kad prie jų dar reikėtų pridėti ir pridėtinės vertės mokestį. Ir, žinoma, apie vienos dienos, savaitės ar netgi metų narystę kalbos nė nėra – kiekviena bendrovė, panorusi suorganizuoti prabangią pramogą savo klientams, privalo tartis ir aršiai derėtis.
Ir netgi ketvirtį amžiaus trunkanti narystė neapsaugo nuo parašo po dokumentu, kuriame įspėjama, kad lenktynių trasa – ne smėlio žaidimų aikštelė, ir rizikuojama čia ne bet kuo, o gyvybe. Štai kiek verta galimybė visus rūpesčius ir problemas pamiršti nuspaudus akceleratorių iki dugno, kai tolumoj horizonte mėlynuoja kalnai.