2019-06-03 16:42

„Apple“ ruošiasi uždaryti 18 metų gyvavusią „iTunes“

Dominic Lipinski („Scanpix“/„Reuters“) nuotr.
Dominic Lipinski („Scanpix“/„Reuters“) nuotr.
Prognozuojama, kad šiandien (birželio 3 d.) startuojančioje kasmetinėje „Apple“ konferencijoje „Worldwide Developers Conference“ (WWDC) JAV milžinė praneš, kad „Apple iTunes“ – platforma, kurią kompanijos gerbėjai beveik 2 dešimtmečius naudojo siųstis, leisti ir tvarkyti savo garso bei vaizdo failus – uždaroma.

Spekuliacijas šia tema paskatino praėjusią savaitę portale „9to5Mac“ paskelbtos naujų „Apple“ muzikos, TV ir tinklalaidžių (angl. podcasts) programėlių ekrano nuotraukos. Netrukus šią temą pratęsė „Bloomberg“. Naujienų agentūros šaltiniai bendrovėje „Apple“ patvirtino, kad minėtas programėles Timas Cookas, kompanijos vadovas, šią savaitę (WWDC vyksta birželio 3–7 d.) pristatys kartu su nauja operacinės sistemos versija.

Portalas „Cnet“ priduria, kad sekmadienį pastebėta dar viena užuomina apie tai, kad „iTunes“ netrukus pakeis naujos programos. Diskusijų forumo „Reddit“ vartotojai pastebėjo, kad visi „iTunes“ įrašai „Instagram“ ir „Facebook“ tinkluose buvo staiga ištrinti.

Tiesa, „Cnet“ užsimena, kad „iTunes“ dar kurį laiką gali būti palaikoma, kaip priemonė sinchronizuoti duomenis tarp senesnių „iPod“, „iPhone“ ir „Mac“ modelių.

„Apple“, kuri nori iš aparatinės įrangos gamintojos tapti skaitmeninių paslaugų bendrove, tai yra logiškas sprendimas, rašo „The Guardian“.

Veikia nuo amžiaus pradžios

Platforma „iTunes“ startavo 2001 m. sausio 9 d. Tada ji pristatyta kaip Steve‘o Jobso revoliucinis planas, galintis išgelbėti muzikos pramonę skaitmeniniame amžiuje, kaip alternatyva „Napster“ ir kitoms P2P (vartotojas–vartotojui) muzikos atsisiuntimo programoms. Tarp platformos privalumų reklamuota galimybė legaliai siųstis muziką ir paversti savo kompaktinių diskų kolekciją skaitmenine.

„Napster“ trauką sudarė ne tik tai, kad jis buvo nemokamas, bet ir tai, kad jis suteikė žmonėms galimybę gauti iš esmės bet kokį muzikos kūrinį. Steve'as su „iTunes“ bandė atkartoti ir dar pagerinti tokią muzikos gavimo patirtį – jis pasiūlė platų katalogą su patogia vartotojo sąsaja. Tai turėjo būti ir buvo lengviau ir patogiau už „Napster“, – „The Guardian“ primena Paul‘o Vidich‘o, buvusio „Warner Music“ viceprezidento 2013 m. išsakytus žodžius.

Tačiau greitai judančiame technologijų pasaulyje „iTunes“ platforma, kuri kadaise išstūmė senesnes technologijas (pvz., napster), greitai ir pati tapo senamadiška, nes atsirado kompanijos, tokios kaip „Spotify“, kurios sugebėjo sėkmingai pritaikyti transliavimo internetu (angl.  streaming service) modelius.

2008 m. startavusios „Spotify“ paslaugos šiuo metu kainuoja 6.99 Eur per mėnesį. Ši švedų sukurta platforma, skaičiuojama, turi apie 217 mln. vartotojų ir apie 100 mln. mokančių vartotojų. Palyginti, „Apple Music“ turi vos apie 56 mln. mokančių vartotojų.

52795
130817
52791