D. Dundulis: mažesni tiekėjai į prekybos tinklus turi belstis drąsiai

Reklama publikuota: 2021-06-15
Dainius Dundulis, mažmeninės prekybos bendrovės „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Jei klientams prekė patraukli, mes patys suinteresuoti įtraukti tokį tiekėją  į centralizuotą tiekimą ir vežti jo prekes po visą Lietuvą.“
svg svg
Dainius Dundulis, mažmeninės prekybos bendrovės „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Jei klientams prekė patraukli, mes patys suinteresuoti įtraukti tokį tiekėją į centralizuotą tiekimą ir vežti jo prekes po visą Lietuvą.“

Patekti į didžiuosius prekybos tinklus – ne vieno smulkaus verslininko svajonė, kuri kartais atrodo labai sunkiai pasiekiama. Dainius Dundulis, vieno iš didžiųjų Lietuvos prekybos sistemų „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas, sako, kad reikalavimų tinklai išties turi nemažai, tačiau kartais didžiausia kliūtimi smulkesniems tampa drąsos ir ambicijų stoka. Jei produktas ar jo idėja yra gera, ir patys tinklai suinteresuoti padėti įtraukti ją į savo asortimentą.

„Norfa“ iki šiol ne vienam smulkesniam gamintojui ar tiekėjui tapo pirmąją visos Lietuvos pardavimų scena. Ir šiuo metu apie dešimtadalis šio prekybos tinklo tiekėjų – sąlyginai smulkus verslas.

„Žinoma, yra tokių tiekėjų, kurie labai nori, bet tiesiog dar nėra užaugę iki to lygio, kad pajėgtų dirbti su prekybos tinklu. Svarbu užtikrinti tiekimą, turėti apskaitos sistemas, prekės turi būti atvežamos laiku, jos turi būti su prekiniais kodais.  Bet mes jau daugeliui mažesnių tiekėjų buvome tuo pirmu tinklu, su kuriuo jie pradeda dirbti, ir ši partnerystė padeda jiems užaugti iki visai rinkai tiekti pajėgaus tiekėjo“, – sako D. Dundulis.

Prisitaikyti ir padėti įsivažiuoti, anot vadovo, padeda tinklo struktūra. Dažniausiai naujos prekės pirmiausia būna išbandomos vienoje ar keliose didesnėse „Norfos“ parduotuvėse, taigi pirmieji kiekiai gali būti mažesni. Kitas galimas variantas – įtraukti naują prekę tik į „Hyper“ ir XXL formato „Norfos“ parduotuves, kurių Lietuvoje yra apie 30 – tai taip pat gali būti neblogas startas minimalius kiekius užtikrinti galinčiam tiekėjui.

„Mes nesame tokie dideli, dar galime priimti mažesnius partnerius. Nepalyginsi du didžiaisiais Europos tinklais, kuriems net ne visi didžiausi Lietuvos gamintojai pajėgtų užtikrinti reikiamus prekių kiekius. Be to, visų naujų prekių paklausą pirmiausia išbandome mažesniais kiekiais. Jei klientams prekė patraukli, jie perka, mes patys suinteresuoti įtraukti tokį tiekėją  į centralizuotą tiekimą ir vežti jo prekes po visą Lietuvą“, – sako D. Dundulis.

Mato uogų potencialą

Vienu rodikliu apibūdinti smulkų tiekėją nėra labai lengva, nes viskas priklauso nuo konkrečios prekės kategorijos: mėsos tiekėjų apyvarta būna didesnė, duonos  – mažesnė. Bet iki milijono eurų apyvartos per mėnesį sugeneruojantis verslas, pasak D. Dundulio, greičiausiai bus priskiriamas prie smulkių ar vidutinių tiekėjų grupės.  

„Didesnė problema ne dydis, o tai, kad mažieji tiekėjai dažnai dar neturi ir pasitikėjimo. O nebijoti, vis bandyti yra labai svarbu. Esu įsitikinęs, kad prisibelsti įmanoma. Pavyzdžiui, prieš kelis metus pradėjome dirbti su lietuvišku Vėlinių žvakių gamintojų, kuris iki tol rimtesnių pardavimų iš viso neturėjo. Mane sudomino, kaip jie nori imtis to verslo, turi pasiryžimo. Labai norėjosi padėti, kad jie augtų. Po truputį įtraukiame į tinklą, o atėjus laikui, užaugs“, –  sako pašnekovas.

Savo istoriją „Norfoje“ yra pradėję ir nemažai kepinių, mėsos tiekėjų. Su vaisiais ir daržovėmis, pasak pašnekovo, būna sunkiau. Jei daržovės auginamos ne pramoniniu būdu, užtikrinti prekybos tinklui reikiamus kiekius sudėtinga. Vaisiai, pavyzdžiui, obuoliai, turi būti tik rūšiniai, nes kitokių pirkėjai praktiškai nesirenka. „Bet tarp uogų augintojų tikrai matau potencialo ir mūsų vadybininkai su ne vienu augintoju jau kalbasi“, –  sako D. Dundulis.

Reikia padėti

Pasak D. Dundulio, per pastaruosius 20 metų vietos verslai nuolat augo, stambėjo, o smulkesnių, mažesnių tiekėjų rinkoje šiandien vis mažėja. „Iš vietinių prekybininkų pusės ir valdžios pusės tikrai turėtume palaikyti smulkius lietuviškus gamintojus ir padėti jiems“, – sako D. Dundulis.

Nors dalis prekybos tinklų patys užsitikrina kai kurių prekių pasiūlą,  pavyzdžiui, pati „Norfa“ dalį šviežios mėsos ar kepinių tiekia iš savo gamybos cechų, toks procesas svarbus tik tam, kad būtų užtikrintas konkurencinis pranašumas. „Nenorime ir nesiekiame „Norfos“ padaryti firminių prekių parduotuve. Pirkėjams labai svarbu turėti galimybę pasirinkti, todėl pasiūla turi būti įvairi, o tam svarbu ir tiekėjų įvairovė: tiek didelių, tiek ir smulkesnių“, – įsitikinęs D. Dundulis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
D. Dundulis: mažesni tiekėjai į prekybos tinklus turi belstis drąsiai Verslo tribūna

Patekti į didžiuosius prekybos tinklus – ne vieno smulkaus verslininko svajonė, kuri kartais atrodo labai...

Nuo kasininkės iki regiono vadovės: karjeros patirtis „Norfoje“ Verslo tribūna

Mažmeninė prekyba atveria labai reikšmingas karjeros galimybes, o ir kasininko darbas, nors kartais...

„Norfa“ neriasi iš seno rūbo – projektuojamos naujos parduotuvės Verslo tribūna 5

Atnaujinant „Norfos“ parduotuvių tinklą, jau projektuojami ir visiškai nauji pastatai, kurie iškils šalia kai...

Darbuotojų atlyginimų rikiuotėje kovą išsiveržė „Norfa“ Verslo tribūna 2

Iš maisto ir kasdienių prekių prekybos įmonių, pati didžiausia atlyginimo mediana fiksuota bendrovėje „Norfos...

Skiepijimas įsivažiuoja: „Rivona“ padalinyje Kėdainiuose jau paskiepyta kone trečdalis darbuotojų Verslo tribūna

Prie skiepijimo nuo COVID-19 bangos vis aktyviau jungiasi ir verslas. Bendrovės „Rivona“ centriniame...

D. Dundulis: dabar esu patenkintas mūsų šviežių daržovių skyriais Verslo tribūna 15

Pakoregavus užsakymų sistemą, šviežių daržovių ir vaisių skyriai „Norfos“ parduotuvėse tapo ne tik...

„Norfose“ nebelieka nefasuotų birių produktų – greitai taps norma visiems Verslo tribūna 6

Mažmeninės prekybos bendrovė „Norfos mažmena“ savo parduotuvėse visiškai atsisako birių nefasuotų riešutų ir...

„Norfa“: prekes lentynose nulemia pirkėjo pasirinkimas Verslo tribūna 1

Stipriu savos gamybos asortimentu pasigirti galinti „Norfos“ įmonių grupė iš viso pati pasigamina nuo 20% iki...

Nauji sprendimai – ne efektyvumui, o pirkėjų pasitenkinimui didinti Verslo tribūna

Vos prieš kelis metus parduotuvių sistema „Norfa“ stebino pirma pabandžiusi atidaryti parduotuves, kuriose...

„Norfa“: praktiški verslo sprendimai neatsiejami nuo tvarumo Verslo tribūna 1

Ekologiją ir verslo tvarumo idėjas šiandien dažnai siejame su būtinybe nemažai investuoti. O „Norfos“ įmonių“...

Darbuotojų motyvacijai reikia ne tik atlygio, bet ir sveikos atmosferos darbe Verslo tribūna 2

Mažmeninės prekybos bendrovės „Norfos mažmena“ darbuotojų atlyginimai, palyginti su kitų didžiųjų parduotuvių...

Dainius Dundulis: pas mus gyvenimas tikrai vyksta intensyviai Verslo tribūna 5

Šią vasarą „Norfos“ prekybos tinkle rūkytų dešrų paklausa perkopė bendrovės gamybinius pajėgumus. Neseniai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku