D. Dundulis: mažesni tiekėjai į prekybos tinklus turi belstis drąsiai

Reklama publikuota: 2021-06-15
Dainius Dundulis, mažmeninės prekybos bendrovės „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Jei klientams prekė patraukli, mes patys suinteresuoti įtraukti tokį tiekėją  į centralizuotą tiekimą ir vežti jo prekes po visą Lietuvą.“
svg svg
Dainius Dundulis, mažmeninės prekybos bendrovės „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Jei klientams prekė patraukli, mes patys suinteresuoti įtraukti tokį tiekėją į centralizuotą tiekimą ir vežti jo prekes po visą Lietuvą.“

Patekti į didžiuosius prekybos tinklus – ne vieno smulkaus verslininko svajonė, kuri kartais atrodo labai sunkiai pasiekiama. Dainius Dundulis, vieno iš didžiųjų Lietuvos prekybos sistemų „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas, sako, kad reikalavimų tinklai išties turi nemažai, tačiau kartais didžiausia kliūtimi smulkesniems tampa drąsos ir ambicijų stoka. Jei produktas ar jo idėja yra gera, ir patys tinklai suinteresuoti padėti įtraukti ją į savo asortimentą.

„Norfa“ iki šiol ne vienam smulkesniam gamintojui ar tiekėjui tapo pirmąją visos Lietuvos pardavimų scena. Ir šiuo metu apie dešimtadalis šio prekybos tinklo tiekėjų – sąlyginai smulkus verslas.

„Žinoma, yra tokių tiekėjų, kurie labai nori, bet tiesiog dar nėra užaugę iki to lygio, kad pajėgtų dirbti su prekybos tinklu. Svarbu užtikrinti tiekimą, turėti apskaitos sistemas, prekės turi būti atvežamos laiku, jos turi būti su prekiniais kodais.  Bet mes jau daugeliui mažesnių tiekėjų buvome tuo pirmu tinklu, su kuriuo jie pradeda dirbti, ir ši partnerystė padeda jiems užaugti iki visai rinkai tiekti pajėgaus tiekėjo“, – sako D. Dundulis.

Prisitaikyti ir padėti įsivažiuoti, anot vadovo, padeda tinklo struktūra. Dažniausiai naujos prekės pirmiausia būna išbandomos vienoje ar keliose didesnėse „Norfos“ parduotuvėse, taigi pirmieji kiekiai gali būti mažesni. Kitas galimas variantas – įtraukti naują prekę tik į „Hyper“ ir XXL formato „Norfos“ parduotuves, kurių Lietuvoje yra apie 30 – tai taip pat gali būti neblogas startas minimalius kiekius užtikrinti galinčiam tiekėjui.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Mes nesame tokie dideli, dar galime priimti mažesnius partnerius. Nepalyginsi du didžiaisiais Europos tinklais, kuriems net ne visi didžiausi Lietuvos gamintojai pajėgtų užtikrinti reikiamus prekių kiekius. Be to, visų naujų prekių paklausą pirmiausia išbandome mažesniais kiekiais. Jei klientams prekė patraukli, jie perka, mes patys suinteresuoti įtraukti tokį tiekėją  į centralizuotą tiekimą ir vežti jo prekes po visą Lietuvą“, – sako D. Dundulis.

Mato uogų potencialą

Vienu rodikliu apibūdinti smulkų tiekėją nėra labai lengva, nes viskas priklauso nuo konkrečios prekės kategorijos: mėsos tiekėjų apyvarta būna didesnė, duonos  – mažesnė. Bet iki milijono eurų apyvartos per mėnesį sugeneruojantis verslas, pasak D. Dundulio, greičiausiai bus priskiriamas prie smulkių ar vidutinių tiekėjų grupės.  

„Didesnė problema ne dydis, o tai, kad mažieji tiekėjai dažnai dar neturi ir pasitikėjimo. O nebijoti, vis bandyti yra labai svarbu. Esu įsitikinęs, kad prisibelsti įmanoma. Pavyzdžiui, prieš kelis metus pradėjome dirbti su lietuvišku Vėlinių žvakių gamintojų, kuris iki tol rimtesnių pardavimų iš viso neturėjo. Mane sudomino, kaip jie nori imtis to verslo, turi pasiryžimo. Labai norėjosi padėti, kad jie augtų. Po truputį įtraukiame į tinklą, o atėjus laikui, užaugs“, –  sako pašnekovas.

Savo istoriją „Norfoje“ yra pradėję ir nemažai kepinių, mėsos tiekėjų. Su vaisiais ir daržovėmis, pasak pašnekovo, būna sunkiau. Jei daržovės auginamos ne pramoniniu būdu, užtikrinti prekybos tinklui reikiamus kiekius sudėtinga. Vaisiai, pavyzdžiui, obuoliai, turi būti tik rūšiniai, nes kitokių pirkėjai praktiškai nesirenka. „Bet tarp uogų augintojų tikrai matau potencialo ir mūsų vadybininkai su ne vienu augintoju jau kalbasi“, –  sako D. Dundulis.

Reikia padėti

Pasak D. Dundulio, per pastaruosius 20 metų vietos verslai nuolat augo, stambėjo, o smulkesnių, mažesnių tiekėjų rinkoje šiandien vis mažėja. „Iš vietinių prekybininkų pusės ir valdžios pusės tikrai turėtume palaikyti smulkius lietuviškus gamintojus ir padėti jiems“, – sako D. Dundulis.

Nors dalis prekybos tinklų patys užsitikrina kai kurių prekių pasiūlą,  pavyzdžiui, pati „Norfa“ dalį šviežios mėsos ar kepinių tiekia iš savo gamybos cechų, toks procesas svarbus tik tam, kad būtų užtikrintas konkurencinis pranašumas. „Nenorime ir nesiekiame „Norfos“ padaryti firminių prekių parduotuve. Pirkėjams labai svarbu turėti galimybę pasirinkti, todėl pasiūla turi būti įvairi, o tam svarbu ir tiekėjų įvairovė: tiek didelių, tiek ir smulkesnių“, – įsitikinęs D. Dundulis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Norfos“ lentynose – brandintos jautienos pasiūla Verslo tribūna

Prasidėjus lauko pramogų ir kepsnių sezonui, auga ne tik jau įprastos šviežios mėsos, bet ir vis...

D. Dundulis: naujų parduotuvių statyboms – geltona šviesa Verslo tribūna 3

Kaip ant mielių auganti infliacija ir tiekimo trikdžiai ne tik išbrangino statybų sąmatas, bet ir įvedė...

Tvarumo rodikliai: kiek energetinių resursų savo veikloje sunaudoja „Norfa“? Verslo tribūna

Efektyvumas – raktinis žodis tvarumui. Tiek energijos sąnaudos, tiek ir visų prekių bei atliekų efektyvus...

„Norfa“: kuo didesnis gyventojų užimtumas, tuo mažiau lieka laiko gaminti namuose Verslo tribūna 1

Kulinarijos centrus ne tik didžiųjų miestų, bet ir regionuose veikiančiose parduotuvėse įdiegusi „Norfa“...

D. Dundulis: išmoktos praeitos krizės pamokos šiemet labai pravers Verslo tribūna

Sparčiai augant elektros ir dujų kainoms, „Norfos mažmena“ tikisi, kad per daugiau nei dešimtmetį padaryti...

„Norfos“ ir D. Praspaliausko tandemas: skirtingos auditorijos atveria galimybes kurti Verslo tribūna 1

Mažmeninės prekybos tinklo „Norfa“ sprendimas bendradarbiauti su vienu sėkmingiausių Lietuvos virtuvės šefų...

D. Dundulis: per šias Kalėdas parduotuvių lentynos bus tiesiog kitokios Verslo tribūna 2

Šventinės antys, egzotiniai vaisiai, kulinarijos ar konditerijos gaminiai ir žaislai – įprastas Kalėdų...

„Norfa“ įtiko pirkėjams – fiksuojamas šviežių daržovių pardavimų šuolis Verslo tribūna

Pertvarkyta šviežių daržovių bei vaisių užsakymo sistema „Norfos“ parduotuvėse jau pradeda nešti rezultatus.

D. Dundulis: dirbti per nuotolį sudėtinga ne tik mažmenoje, bet ir viešajame sektoriuje Verslo tribūna 1

Pandemijai ir toliau demonstruojant savo galią, nuotolinis darbas daugeliui organizacijų tampa išeitimi, kaip...

Galimybių paso atbaidytiems pirkėjams – specialūs „Norfa“ pasiūlymai Verslo tribūna 8

Reikalavimas didesnėse nei 1.500 kv. m. ploto parduotuvėse pateikti galimybių pasą greitai atbaidė dalį...

Nešvaistyti išteklių: „Norfos“ sprendimai leidžia sunaudoti kelis kartus mažiau energijos Verslo tribūna 8

Nepaisant vis karštesnių vasarų ir net vykdomos plėtros, „Norfos“ prekybos tinklus valdanti „Norfos mažmena“...

„Norfa“ rekordinę vasarą fiksuoja ne tik apyvarta, bet ir prekių svoriu Verslo tribūna 1

Itin karšta vasara „Norfai“ šiemet atsispindėjo ne tik išaugusioje apyvartoje, bet ir itin padidėjusiuose...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku