Didžiosiose „Norfose“ – vietoje gaminami kulinariniai gaminiai

Kulinariniai cechai, iki tol veikę tik didžiųjų šalies miestų parduotuvėse, praėjusiais metais buvo atidaryti Varėnoje ir Jurbarke. Jie labai pasiteisino – pasak Dainiaus Dundulio, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinio akcininko, vietoje esantis kulinarijos cechas kulinarinių gaminių apyvartą kilsteli mažiausiai tris kartus. Tačiau kur kas svarbiau yra tai, kad mažesnių miestų pirkėjai labai palankiai priėmė šią naujovę, todėl buvo nuspręsta regionuose ją išvystyti plačiau.
Platesnis asortimentas, didesnis šviežumas
Šiuo metu kulinariniai cechai veikia 28 didžiosiose „Norfose“ (XL pirmo lygio ir didesnėse parduotuvėse, kurių prekybinis plotas viršija 1500 kv. m), planuojama dar keletą įrengti iki metų pabaigos. Kulinariniuose cechuose gaminami daržovių, žuvies, mėsos, miltiniai gaminiai. Asortimentas – kur kas platesnis, nei pasiekdavęs parduotuves iš bendrovės kulinarinio padalinio, esančio Kėdainiuose, kadangi gaminant vietoje atsiranda visai kitokios galimybės patiekti įvairiapusišką, šviežią maistą, sako p. Dundulis. Tiesa, Kėdainių kulinarijos cechas irgi nelieka be darbo – gamina centralizuotai tiekiamą produkciją „Norfos“ tinklui, kuria naujus gaminius.
Į technologinę kiekvieno kulinarinio cecho įrangą įmonė investuoja maždaug 30 000 Eur. Jame, priklausomai nuo dydžio, pamainomis dirba 2-10 darbuotojų. Kulinarijos skyriuose įdiegta automatinė žaliavų užsakymo sistema, stebinti produktų likučius ceche ir be žmogaus įsikišimo formuojanti užsakymą tiekėjams.
Visi produktai tiekiami centralizuotai, kad į gaminius patektų tik švieži – pasak p. Dundulio, tuo siekta užkirsti kelią bet kokiems galimiems piktnaudžiavimams, kai kulinariniams gaminiams parduotuvėse naudojamos nebe pirmo šviežumo daržovės ar kiti ingredientai.
„Norfos“ vadovas sutinka, kad kulinarija – ne ta sritis, kurią galima pilnai automatizuoti, čia be galo svarbi žmogaus darbo kokybė ir jo indėlis. „Kai kolektyvas surinktas geras, myli savo darbą ir viską daro kaip galima geriau, kad pirkėjas liktų patenkintas, tai iškart jaučiasi ir atsispindi rezultatuose. Pavyzdžiui, Šiaulių „Norfa“ visame mieste garsėja savo kulinarija, žmonės atvyksta ir iš centro“, – sako jis.
Stiprinamos visos sritys
Kulinarinių cechų projektą p. Dundulis vadina skirtu pirmiausia pirkėjų patirčiai bei kokybei – puikiam kainos ir kokybės už šviežią gaminį santykiui, o didėjanti apyvarta atspindi žmonių vertinimus.
„Norfa“ jau seniai vertinama už gerą mėsą, pastaruoju metu labai sustiprinome daržovių skyrius, kulinariniai cechai irgi sulaukia gerų atsiliepimų. Turime tikslą smarkiai pastiprinti ir miltinių gaminių, kepyklų padalinius, ieškome tinkamiausio modelio – neseniai atidarėme pirmąją kepyklą parduotuvėje Klaipėdoje, projektuojame ir kitas. Šios keturios sritys yra kiekvienos parduotuvės pamatas. Tikiu, kad kai jas dar labiau pagerinsime, pirkėjų akyse pakilsime dar vienu laipteliu aukščiau“, – sako p. Dundulis.
Šiuo metu šalyje veikia 144 „Norfos“ parduotuvės. 2020 metais „Norfos mažmena“ Lietuvoje planuoja atidaryti 10 naujų ir atnaujintų „Norfa“ prekybos centrų, į kuriuos ketina investuoti apie 15 mln. eurų.