Parama medikams – reikalingiausiomis priemonėmis

Sprendimą paremti medikus kompanija priėmė vos paskelbus apie Lietuvoje įvedamą karantiną. Daugiau kaip du dešimtmečius darbo patirties su Kinija turinti „Rivona“ bendradarbiauja su kone 300 šios šalies tiekėjų.
Tad nuspręsta medikams aukoti ne pinigus, o tai, kas jiems šiuo metu ypač reikalinga – apsaugos priemones. Įmonės atsargose buvo virš 35 000 porų antbačių, pirktų dar pernai, kurie pirmomis karantino dienomis ir buvo paaukoti Santaros klinikoms.
Po intensyvių paieškų, kas iš tiekėjų galėtų greičiausiai ir už optimaliausią kainą pasiūlyti reikiamų prekių, kovo 19 d. buvo paruošta pirmoji siunta. Vietos lėktuve jai teko palaukti net savaitę – Lietuvą krovinys pasiekė tik kovo 30 d. Medikams atgabenta ne tik 20 000 vnt. vienkartinių veido kaukių, bet ir 26000 Eur kainuojantis dirbtinės plaučių ventiliacijos aparatas „Bellavista 1000.” Bendra paramos vertė apie 34 000 Eur. Visos priemonės perduotos Vilniuje esančių Santaros klinikų dispozcijai.
Įsigyti – sudėtinga, atgabenti – juo labiau
Beveik tuo pat metu, kai šalį pasiekė pirmoji „Norfos“ apsaugos priemonių siunta, buvo kompanijos užsakymu paruoštas ir penktasis krovinys. Tiesa šįsyk jis – gerokai didesnis savo tūriu, todėl surasti jam transportą – itin sunki užduotis.
Dešimt dienų bergždžiai laukusi galimybės pakrauti siuntą į lėktuvą, bendrovė galiausiai priėmė sprendimą gabentis krovinį traukiniu. Šiuo metu siunta jau pakrauta ir keliauja geležinkeliu – apsauginiai akiniai, respiratoriai, pirštinės ir vienkartinės kaukės Lietuvą turėtų pasiekti iki gegužės vidurio.
„Pirmoji siunta, kurią gavome lėktuvu, sudarė maždaug 3,5 kubinių metrų, tokį kiekį dar galima sutalpinti į daugumą lėktuvų, jei juose lieka vietos pakrovus didelius krovinius. Ir tai laukėme kone savaitę – reikia suprasti, kad dabar transporto iš Kinijos paklausa milžiniškai išaugusi. O siunta medikams, kurią gabenamės šiuo metu – kone du jūriniai konteineriai. Jai vienai praktiškai reikia atskiro lėktuvo. Turėjome viltį, kad jis atsiras, kantriai stovėjome eilėje beveik dvi savaites. Tačiau regėdami, kad konkurencija dėl vietos laineriuose dabar itin nuožmi, dalį perkrovėme į vagonus ir gabenamės geležinkeliu“, – apie šiandieninę situaciją pasakoja Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas.
Įprastai prekės iš Kinijos gabenamos jūra, tačiau tokia kelionė trunka gerokai ilgiau – apie du mėnesius.
Pasak p. Dundulio, įsigyti medicininių prekių – sunku, tačiau jų greitai atsigabenti dar sudėtingiau. Kinijoje jau kurį laiką įstrigę ir apsauginiai plastiko antveidžiai, skirti „Norfos“ darbuotojams, nors vienu metu jau buvo kone kraunami į lėktuvą. Jis mini ir kitus prekybos su šia šalimi pasikeitimus, pavyzdžiui, už medicinines prekes kinai šiuo metu reikalauja visą kainą sumokėti iš anksto.
„Norfos“ vadovas įsitikinęs, kad tokios visus paveikiančios nelaimės kaip pandemija metu kiekvienas pagal išgales turi prisidėti prie jos sprendimo.
„Turime suremti pečius ir daryti, ką galime, kad kuo greičiau išliptume iš šios duobės ir išmoktume jos pamokas. Mes, kaip verslas, turime reikiamų kontaktų ir patirties, todėl tuo pasinaudodami prisidedame prie paramos medikams. Deja, įprasti verslo dėsniai šiandien jau nebegalioja, tad priemonės pasieks mūsų specialistus vėliau, nei planavome. Jei kažkam atrodo, kad po mėnesio jų jau nebereikės, aš atsakau – ir ačiū Dievui, kad taip būtų. Verčiau turėti pilnus sandėlius kaukių, kurių neprireiks, negu tuščias lentynas, kai apsaugos gyvybiškai trūksta“, – įsitikinęs p. Dundulis.