Trečias bandymas: skelbs naują Vilniaus oro uosto terminalo statybos konkursą
Almantas Čebanauskas, „Eikos statybos“ vadovas, VŽ kiek anksčiau sakė, kad 37,8 mln. Eur vertės objekto statybos nuo įmonės pasiūlymo pateikimo pabrango daugiau nei 3 mln. Eur.
Arno Dūmano, LOU Operacijų ir infrastruktūros departamento direktoriaus, teigimu, Europos Komisija išaiškino, kad esą negalima indeksuoti kainų jau vykstant konkursui.
„Gavome atsakymus tiek iš Viešųjų pirkimų tarnybos, tiek iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos – nėra dabar tokio juridinio kelio, kad galėtume sudaryti kontraktą pagal dabartinio pirkimo sąlygas, nes nėra galimybės indeksuoti kainų“, – sako A. Dūmanas.
Lietuvos oro uostai naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybos rangovo konkursą paskelbė pernai spalį. Jis buvo skelbiamas antrą kartą – pirmą kartą jį laimėjo bendrovė „Mitnija“, tačiau 25 mln. Eur (be PVM) vertės sutartis pernai kovą buvo nutraukta, laiku negavus valstybės finansavimo.
A. Dūmano teigimu, projekto vertė dabar turėtų didėti dar 10-15% iki maždaug 45 mln. Eur. Naują konkursą, jau trečiąjį, numatoma skelbti birželio pradžioje, o darbus esą pradėti dar šiemet.
Pasak Oro uostų, siekiant apsisaugoti nuo rizikų, dabar bus numatyta kainų indeksavimo galimybė dar pirkimo procese.
„Jeigu vėl kažkokie kataklizmai pasaulyje įvyktų, mes indeksavimą galėtume pritaikyti jau pačiame pirkime arba iš karto sudarius kontraktą lygiateisiškumo principu“, – tikina A. Dūmanas.
Be „Eikos statybos“, praėjusiame konkurse dalyvavo „Conresta“, pasiūliusi atlikti darbus už 37,98 mln. Eur (be PVM), „Veikmės statyba“ (38,82 mln. Eur), Panevėžio statybos trestas (39,27 mln. Eur) ir „YIT Lietuva“ (39,77 mln. Eur). Visos bendrovės atsisakė pratęsti pasiūlymo galiojimo terminą.
Plačiau apie konkursą skaitykite čia.