Teismas: Kaunas buvusiai M. K. Čiurlionio tilto koncesininkei ir bankui skolingas 193.000 Eur
Šią savaitę Kauno apygardos teismas iš dalies tenkino buvusios koncesininkės ieškinį ir atmetė savivaldybės pretenzijas dėl 3,68 mln. Eur.
Nutraukti koncesijos sutartį Kauno savivaldybė nusprendė 2020 m. gruodį. Kol kas teismai sprendė, kad ji tai padarė teisėtai.
Dabar šalys ginčijasi ir dėl finansinių įsipareigojimų.
Kauno apygardos teismas, įvertinęs koncesijos sutarties sąlygas dėl finansinių kaštų mokėjimo, nusprendė, kad jos nekelia abejonių, jog numatyta kiek didesnė nei 13 mln. Eur jų suma yra fiksuota. Taigi savivaldybė „Čiurlionio tiltui“ kas ketvirtį privalėjo mokėti 141.656 Eur iki sutarties pabaigos. Šiuo atveju – iki nutraukimo.
„Savivaldybė nepagrįstai teigia, kad po sutarties nutraukimo sutartyje numatyta, jog finansiniai kaštai turi būti skaičiuojami ir mokami pagal faktą, nes viename iš punktų kalbama apie kompensaciją. Teismas nesutinka, nes sutartyje pasakyta, kad institucija įsipareigoja kompensuoti visas finansavimo išlaidas. Taigi po sutarties nutraukimo ji turi mokėti tokio paties dydžio kaštus tokia pat tvarka, kaip ir iki nutraukimo“, – rašoma teismo nutartyje.
Spręsdamas dėl savivaldybės priešieškinio reikalavimų, teismas taip pat vertino, kad tokių sąlygų sutartyje nėra.
„Savivaldybė nurodo, kad finansinių kaštų dalyje yra susidariusi 3,68 mln. Eur permoka mokant palūkanas, kuri nebuvo panaudota, todėl turi būti jai priteista. Toks reikalavimas nepagrįstas, nes pagal trišalį susitarimą permoka gali būti tik mažinami būsimų metų koncesininko nuostoliai dėl palūkanų bazės pokyčių. Susitarimuose nenumatyta, kad nepanaudojus permokos nuostoliams dengti, ji turės būti grąžinta savivaldybei“, – rašoma teismo nutartyje.
Ją dar galima skųsti per 30 dienų Lietuvos apeliaciniam teismui.
Plačiau apie ginčą galite skaityti šiame VŽ straipsnyje, ekspertų vertinimą šiame straipsnyje.
Fondas „Energy and Infratstructure SME Fund“ 2016 m. už neskelbiamą sumą iš dabar jau dėl bankroto likviduojamos bendrovės „Hidrostatyba“ įsigijo „Čiurlionio tiltą“, kuris valdo koncesiją.
Jis koncesijoje planavo dalyvauti 16 metų, o priežiūrą ir eksploataciją turėjo vykdyti „Hidrostatyba“. 2019 m. įmonės finansinė padėtis pradėjo prastėti, ji galiausiai kreipėsi į teismą, prašydama leisti pradėti restruktūrizavimo procesą.
„Čiurlionio tiltas“ teismo dokumentuose nurodo, jog suprastėjus „Hidrostatybos“ finansinei būklei, ši pradėjo nebesilaikyti eksploatacijos sutarties.
Savivaldybė teisme teigė, kad koncesininkas neatliko nuolatinės ruožo priežiūros, nors jis buvo nepatenkinamos būklės, nevykdė einamųjų darbų, neatsiskaitė už sunaudotą elektros energiją, neprižiūrėjo sklypo ir t. t.
„Hidrostatyba“ su dabar restruktūrizuojama, anksčiau jos antrine buvusia įmone „Šilutės automobilių keliai“, koncesijos sutartį pasirašė 2006 m. Pagal ją privatus investuotojas turėjo į tiltą investuoti 27,28 mln. Eur ir 23 metus jį prižiūrėti bei eksploatuoti.
2019 m., kai „Hidrostatyba“ pajuto didesnius finansinius sunkumus, prietiltis jau buvo eksploatuojamas daugiau nei pusę termino – 12 metų, o investuota – 92% sutartos sumos, arba 25,25 mln. Eur.