Pilaitės mokyklos architektūrinį konkursą laimėjo „DO architects“
Antrąją vietą konkurse pelnė projektas „Geltonas“ (autoriai – UAB „Kančo studija“), trečiąją – UAB „Forma“ projektas „Miestelis gimnazisto krepšely“. Prizinėms vietoms atiteko atitinkamai 12.000, 10.000 ir 8 .000 Eur piniginiai prizai. Iš viso konkursui buvo pateikta 18 darbų.
Naują keturių aukštų ir beveik 12.000 kv. m ploto mokyklą Tolminkiemio gatvėje planuojama suprojektuoti per 12 mėnesių, o kitų metų rudenį pradėti statybos darbus. Čia galės mokytis 1.000 vaikų.
„DO architects“ numatė, kad pirmasis mokyklos aukštas bus atviras visuomenei ir bendruomenei – jame veiks ir technologijų laboratorijos, ir daugiafunkcė renginių erdvė, sporto klubas ir biblioteka. Visos šios erdvės turės įėjimus iš gatvės pusės, tad galės veikti ir po mokyklos darbo valandų, čia bus galima laisvai lankytis. Toks mokyklos įvaizdis pasirinktas neatsitiktinai – siekiama, kad mokykla įsilietų į jau esantį natūraliai susikūrusį Pilaitės bendruomenės centrą, teigiama savivaldybės pranešime.
Pasak architektų, pastatu siekiama ieškoti subtilios dermės ir paprastumo. Balto tinko fone išryškėja medinių langų su mediniais angokraščiais detalės, atsikartojančios pastato viduje ir terasose. Medžio motyvai tampa atsvara pilkam betonui. Dideli varstomi langai leidžia apžvelgti aplinką, atsidaryti langą, išeiti į terasą ir tęsti pamoką lauke. Nuo turėklų svyrantys vijokliai, mediniai laiptai ir sėdimos palangės kuria jaukių ir šiltų namų įspūdį.
Naujosios mokyklos dinamišką erdvę bus galima kirsti judant vidiniu žiedu į klases, įeinant iš gatvės ir išeinant į vidinį poilsio ir sporto kiemą. Judant pastato vidiniu žiedu, erdvės kis ir kvies dairytis – vaizdai atsivers į centrinę erdvę, sporto salę, renginių salę ir vidinius apželdintus kiemelius viršutiniuose mokyklos aukštuose.
Klasės ir salės į koridorių atveriamos įrengiant vitrinas bei stiklines duris, taip vietoje tradicinio mokyklos koridoriaus įvaizdžio kuriamas gatvės jausmas, kai eidamas gali jausti, kas vyksta aplinkinėse patalpose, o pristatymų ar renginių metu plačiai atvėrus klasės duris erdvė išsitęsia ir į koridorių. Erdvių permatomumas kiekvienam mokiniui užtikrina saugią ir mielą aplinką, nes, net ir centrinėje erdvėje likęs vienas, mokinys jausis jaukiai, galėdamas stebėti veiksmą sporto salėje. Tokiu sprendimu kuriama „klasės be sienų“ koncepcija, bendradarbiavimą ir ugdymąsi skatinančios erdvės.