2025-07-18 14:27

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija prijungs Smiltynės perkėlą, bilietų žada nebranginti

Senosios Smiltynės perkėlos keltas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Senosios Smiltynės perkėlos keltas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Susisiekimo ministerija ketina Smiltynės perkėlą prijungti prie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos.

Reorganizacija prasidės rudenį, o sprendimas leis išvengti bilietų brangimo ir sutaupyti per milijoną eurų, penktadienį pranešė abiejų bendrovių akcijas valdanti ministerija.

„Norime ne tik sutaupyti įmonių išlaidas, bet ir gyventojų atostogoms išleidžiamus pinigus. Pastaraisiais metais poilsiautojams nerimą kėlė nuolat augusios Smiltynės perkėlos bilietų kainos, todėl bene svarbiausias šio prijungimo privalumas – paslaugų įkainiai taps stabilūs, prieinami visiems. Ypač tai aktualu vasarą, kai keliautojų srautai smarkiai išauga“, – pranešime teigė Eugenijus Sabutis, susisiekimo ministras .

Ministro teigimu, sujungus abi įmones būtų sutaupyta mažiausiai 1 mln. Eur.

„Žinome, kad įvykus sujungimui galėtume jau viename iš pradinių etapų turėti mažiausiai 1 mln. eurų sutaupymų ir aišku sieksime, kad to sutaupymo būtų daugiau“, – Klaipėdoje penktadienį kalbėjo E. Sabutis. 

Planuojamas sujungimas turėtų įvykti nuo kitų metų sausio 1 dienos. 

E. Sabučio teigimu, mažiau nei 1% Smiltynės perkėlos akcijų, kurios priklauso privatiems akcininkams, bus išpirktos valstybės. 

Pasak ministerijos, Smiltynės perkėlos prijungimas prie uosto sustiprins jo logistikos ir transporto funkcijas, prisidės prie viešojo sektoriaus valdymo efektyvumo, kompetencijų centralizavimo, užtikrins efektyvesnį valstybės turto valdymą ir garantuos nuolatinį Kuršių Nerijos prieinamumą.

Taip pat pokytis padės efektyviau valdyti finansinius srautus, mažinti administracines išlaidas – tai leis išlaikyti dabartines bilietų kainas bei sutaupyti.

Susisiekimo ministerijos teigimu, Smiltynės perkėlos reorganizavimas neturės įtakos tiesiogiai klientus aptarnaujančiam personalui – bendrovės darbuotojai pagal pereis į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją, kur jų darbo santykiai tęsis tokiomis pat sąlygomis.

Anksčiau BNS rašė, kad valstybės valdomos Klaipėdos jūrų uosto direkcijos grynasis pelnas pernai mažėjo 9% iki 25,3 mln. Eur (2023 metais – 27,9 mln. Eur), o pagrindinės veiklos pajamos augo 3% iki 60,3 mln. Eur (58,6 mln. Eur).

Registrų centro duomenimis, Smiltynės perkėla pernai uždirbo 1,25 mln. Eur grynojo pelno – 59% daugiau nei 2023 metais, o jos pajamos siekė 9,87 mln. Eur – 23% daugiau nei užpernai.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791