Vilnius perka 73 naujus „Solaris“ troleibusus
Gamintojo atstovai ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ ketvirtadienį Vilniuje pasirašė tai numatančią sutartį, pranešė savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ („Judu“).
Pasak Vilniaus mero Valdo Benkunsko, viena konkurso sąlygų buvo kuo greičiau gauti troleibusus – visi jie turėtų atkeliauti iki kitų metų pabaigos.
„Dėl naujų transporto priemonių, dėl autobusų ir troleibusų varžosi visi Europos miestai, elektrifikuodami savo viešojo transporto sistemas“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė meras.
„Planuojama, kad pirmieji troleibusai Vilniuje jau važiuos trečiąjį ketvirtį 2026-ais metais ir paskutiniai pasieks gruodžio mėnesį“, – sakė Ignas Degutis, „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas.
Tai jau antras Vilniaus troleibusų parko atnaujinimo etapas. Dabar mieste važinėja 91 naujas „Škoda“ troleibusas – jie sostinę pasiekė 2024–2025 metais.
„Pradėdami antrąjį atnaujinimo etapą siekiame, kad visas troleibusų parkas atitiktų aukščiausius efektyvumo, patogumo ir tvarumo standartus“, – pranešime teigė I. Degutis.
„Turim strateginį tikslą, kad transporto priemonės mieste, jų amžius būtų ne senesnis negu 10–12 metų“, – spaudos konferencijoje pridūrė jis.
Įsigijus naujų troleibusų mieste bus plečiamas jų maršrutų tinklas – planuojama įvesti 7 naujus maršrutus, 44-rių dažnį padidinti, o 46-ių trasas pakoreguoti pagal keleivių srautus ir judėjimo įpročius.
„Nauji troleibusai leidžia dažninti reisus, pasiekti tas miesto vietas, kur anksčiau troleibusai negalėjo važiuoti“, – pranešime sakė Loreta Levulytė-Staškevičienė, „Susisiekimo paslaugų“ vadovė.
V. Benkunskas vėliau sakė, jog viešojo transporto bilietų brangimas nuo liepos nėra susijęs su naujų troleibusų įsigijimu, daugiau jų branginti neplanuojama.
„Aš noriu tikrai labai aiškiai pasakyti, kad mes tikrai neperkeliam didžiosios naštos keleiviams. Ir tas santykis, jisai visuose miestuose yra maždaug toks: 20–30% yra surenkama iš bilietėlių, o 70-80% yra subsidijuojama miesto lėšomis“, – žurnalistams sakė V. Benkunskas.
Naujieji žemagrindžiai „Solaris Trollino“ troleibusai su ne mažiau kaip 40 sėdimų ir 70 stovimų vietų pakeis seniausius mieste važinėjančius modelius „Škoda“ ir „Solaris Trollino“. Juose bus įrengtos USB jungtys, oro kondicionieriai, dviračių laikikliai, saugos kameros, informaciniai ekranai ir vietos keleiviams su negalia.
Be to, troleibusai turės autonominio važiavimo funkciją, jie galės be kontaktinio tinklo įveikti iki 20 km atstumą, o juose sumontuota naujos kartos traukos įranga ir regeneracinio stabdymo sistema taupys energiją, mažins išlaidas ir gedimų skaičių, skelbia įmonės.
Skelbiama, kad sostinėje kursuos apie 30% daugiau netaršių transporto priemonių, centrinėje miesto dalyje jų reikės laukti ne ilgiau kaip 6–10 minučių, o tolimesnėse ir rečiau apgyvendintose teritorijose – iki 15 minučių.
Naujų troleibusų įsigijimas finansuojamas Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB) bei Šiaurės investicijų banko (ŠIB) paskolomis.
„Solaris Bus & Coach“ priklauso Ispanijos transporto sprendimų ir gamybos grupei „CAF Group“ („Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles“).