2024-12-18 19:36

Latvijoje dėl pažeidimų įgyvendinant „Rail Baltica“ iškelta baudžiamoji byla

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Latvijos prokurorai trečiadienį pranešė pradėję ikiteisminį tyrimą dėl galbūt netinkamo valstybės lėšų, skirtų brangiai ir vėluojančiai geležinkelio jungčiai tarp Baltijos šalių ir Lenkijos, panaudojimo.

Papildyta prokuroro komentaru, kontekstine informacija

Latvijos generalinė prokuratūra pareiškė, kad atlieka tyrimą dėl valstybės pareigūnų, atsakingų už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą, galimai padarytų didelių nuostolių valstybės biudžetui, rašo naujienų agentūra BNS.

Gruodžio 10 dieną dėl to iškelta baudžiamoji byla, sakoma pareiškime. Jame priduriama, kad šiuo metu byla rūpinasi Kovos su korupcija biuras. Jokios konkrečios pareigūnų pavardės neminimos.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Rail Balticos“ valdymo vadovas: visi kartu ir atskirai darome viską, kad projektas važiuotų

Juris Stukanas, generalinis prokuroras, nurodė, kad bus vertinama tiek valstybės tarnautojų, tiek politinių pareigūnų atsakomybė.

„Negali būti tokios situacijos, kad niekas nebūtų atsakingas už tai, kas čia vyksta. Šiuo aspektu bus tiriami ir veiksmai, ir sutartys, ir kompetencija. Kas kokį sprendimą priėmė. Ar tai atitinka kompetenciją ir kokius įsipareigojimus prisiėmė valstybė. Jei reikės, įjungsime į tyrimą galbūt ir daugiau prokurorų, kad galėtume šį procesą išjudinti per kiek įmanoma greičiau“, – sakė J. Stukanas, kurį cituoja Latvijos lsm.lv.

Birželį Latvijos Generalinė prokuratūra pradėjo tyrimą dėl to, kad už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą atsakingi pareigūnai, sudarydami sutartis dėl Rygos stoties komplekso statybos darbų ir su ja susijusios infrastruktūros įgyvendinimo, patvirtino įsipareigojimus, kurie nesuderinti su valstybės biudžetu.

Savo ruožtu Saeima nusprendė sudaryti parlamentinio tyrimo komisiją dėl klaidų, padarytų vykdant projektą „Rail Baltica“.

Galutinėje komisijos ataskaitoje teigiama, kad Susisiekimo ministerija nuslėpė nuo Ministrų kabineto tikrąjį projekto „Rail Baltica“ išlaidų padidėjimą, perskaičiuodama jį 2016 m. kainomis, kad kainų padidėjimas neatrodytų toks didelis. Komisijos nuomone, didžiausias klaidas padarė Krišjanis Karinis, buvęs ministras pirmininkas, Kasparas Briškensas, buvęs AS „RB Rail“ strateginis direktorius, dabartinis susisiekimo ministras, ir Talis Linkaitsas, buvęs susisiekimo ministras.

Pirmą projekto etapą, kai viena 1.435 mm pločio „Rail Baltica“ vėže bus sujungtos Baltijos šalys su Europa, numatyta užbaigti 2030 m. Susisiekimo ministerija anksčiau teigė, kad sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais. Pirmojo projekto etapo kaina Baltijos šalyse gali siekti 15,3 mlrd. Eur.

„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 km.

52795
130817
52791