„Norvelitai“ pandemiją ištverti padėjo tinkami prioritetai

Žuvies produktų gamybos ir prekybos grupei Norvelita 2020-ieji turėjo tapti didelių išbandymų metais. Su trumpo galiojimo lašišos produktais dirbanti, produkciją ES šalims tiekianti bendrovė atsidūrė pandemijos ir nevieningų ES šalių sprendimų spąstuose. Tačiau, užuot kapituliavusi, įmonė pernai pateko į reitingą Lietuvos verslo lyderiai 500 ne dėl to, jog žinotų universalią sėkmės formulę, o dėl tinkamai sudėliotų prioritetų.
V. Kenstavičienė, UAB Norvelita komercijos direktorė ir bendraturtė, įvardija, kad pagrindiniai įmonės prioritetai yra du: aukšti kokybės standartai ir lojalūs darbuotojai.
UAB Norvelita turi keletą savo prekės ženklų, tačiau didžiąją dalį produkcijos įmonė gamina prekybos centrų privačioms etiketėms arba klientų prekės ženklams. Su jais pavyksta išlaikyti ilgalaikius santykius.
Labai daug dėmesio skiriame klientų ir vartotojų poreikiams. 25 metų patirtis rodo, kad skoniui draugu nėra ir klientas visada renkasi pats. Todėl, užuot klientui siūlę, kas mums atrodo skanu, renkamės gaminti kokybiškiausią ir saugiausią produktą, kurio tikisi tos rinkos klientas, sako V. Kenstavičienė.
Pašnekovė teigia, kad tai nėra taip paprasta: Lietuvos vartotojo suvokimas, kas yra skani ir estetiškai pateikta lašiša skiriasi nuo pirkėjo poreikių Vokietijoje; dar kitaip skonį ir vaizdą suvokia Italijos, Belgijos, Nyderlandų ar Prancūzijos vartotojai.
Mums reikia išmanyti ne tik visas šias klientų poreikių subtilybes, bet ir, konkuruojant rinkoje, laiku siūlyti pačią geriausią kokybę. Tai įmanoma tik turint profesionalią, patikimą komandą, modernią ir kokybinius standartus atitinkančią gamybos bazę bei patikimus partnerius, sėkmės sudedamąsias dalis vardija V. Kenstavičienė.
Rezultatai tenkina
V. Kenstavičienė vertina, kad Norvelitai, kurios apyvarta labai priklauso nuo žaliavų kainų, 2020 m. buvo patenkinami: eksporto apyvartos šiek tiek krito, vidaus rinkoje kilo, pelno rodikliai kol kas nėra aiškūs.
Metų pradžia tikrai nežadėjo nieko gero dėl aukštų žaliavų kainų, o nuo vasario pabaigos atsirado dar daugiau nežinomųjų, sunku buvo susitelkti į kryptingą darbą. Užsakymai priklauso nuo atskirų šalių situacijos, jose taikomų skirtingų COVID-19 priemonių. Kadangi dirbame tik su šviežia žaliava ir nekaupiame jos sandėliuose lašišos skerdžiamos ir pakuojamos tik po užsakymo sunkiau sekėsi valdyti žaliavų tiekimą, kalba ji.
Vadovė paaiškina, kad pardavimo sutartis įmonė dažniausiai pasirašo metams fiksuodama pardavimo kainas. O žaliavos pardavėjai Norvegijoje jas skaičiuoja ne visada proporcingai.
Jų prognozės ne visada sutampa su realybe, tai turi didžiausios įtakos galutiniam rezultatui, V. Kenstavičienė pasakoja, kodėl vieni metai įmonei būna geresni, o kiti sudėtingesni.
Norvelitos gaminiais su klientų prekės ženklais prekiauja Aldi, Lidl, Rewe, Edeka, Eurospin, SPAR, Carrefour ir kt. ES prekybos tinklai. Lietuvoje jos gaminių yra visuose didžiuosiuose prekybos tinkluose, įmonės žuvies krautuvėlėse Fishop ir turgaus skyriuose Fishmarket pavadinimais.
Lietuvoje per pandemiją turime taikytis prie pardavimų specifikos pvz., čia itin sumažėjo sveriamų gaminių pardavimai, o pakuotos produkcijos paklausa augo. Todėl dėmesio ir lėšų skyrėme naujiems pakavimo įrenginiams įsigyti, kad galėtume klientams pasiūlyti patogesnes, tvaresnes pakuotes.
nuotrauka::1
Turėjo praktikos
Vadovė teigia, kad per pandemiją gamybos nestabdžiusiai bendrovei svarbiausia buvo darbuotojų sveikata bei sauga.
Ekstremalioje situacijoje stengėmės išlaikyti gamybos apimtis, visas darbo vietas, tuo pačiu užtikrindami darbuotojų saugumą, stabilų žaliavų ir produkcijos tiekimą leistinais terminais savo klientams tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Baugu džiaugtis, tačiau didžiuojamės, kad iki šiol tai mums pavyko maksimaliai gerai, teigia Kenstavičienė.
Prevencines procedūras bendrovei pavyko įgyvendinti net anksčiau, negu rekomendavo institucijos, nes įmonėje visada buvo taikomi itin aukšti sanitariniai reikalavimai.
Mums nebuvo naujiena nei veido kaukės, rankų plovimas ir dezinfekavimas, bei žmonių darbuotojų ir pašalinių asmenų judėjimo ribojimas. Kadangi anksti susitvarkėme su tais reikalavimais, kurie buvo privalomi, mums nereikėjo prašyti valstybės pagalbos, be to, patys galėjome pagelbėti apie 100.000 Eur skyrėme su COVID-19 protrūkiu kovojančioms šalies gydymo įstaigoms, atskleidžia pašnekovė.
Pandemija privertė įmonę greitai įsivertinti rizikas, perskirstyti darbuotojų srautus ir pamainas, kad, atsiradus židiniui, visada liktų švarių darbuotojų.
Darbe tą kontroliuoti lengviau, tačiau žmonės po darbo juk grįžta į savo aplinką. Todėl Norvelitos personalo ir kokybės padalinių vadovai aktyviai bendravo su kiekvienu darbuotoju, taip pat dalyvavo atviruose pokalbiuose su klientais, kurių planus ir prognozes pandemija taip pat gerokai pakoregavo: vienur užsidarė restoranai, kitur augo mažmeninė prekyba bei užsakymai. Turbūt visi prisimena, kokia suirutė Lietuvoje buvo pernai kovo mėnesį, o mums dar reikėjo prisitaikyti prie daugelyje ES šalių įvedamų pakeitimų. Šie iššūkiai aktualūs iki šiol, apžvelgia V. Kenstavičienė.
Patikrinti išbandymais
Kalbėdama apie tai, kodėl sudėtingi metai bendrovei nesudavė smūgio, po kurio neatsigaunama, komercijos vadovė pabrėžia, kad svarbiausias sprendimas buvo kiek galima taikliau planuoti ir kuo efektyviau sutelkti visas veiklos grandines.
Mūsų veikloje nėra vietos improvizacijoms. Tik labai griežti maisto saugos reikalavimai, atsakingas planavimas, patikimi partneriai ir profesionali komanda, leidžia greitai ir technologiškai atsakingai vykdyti įsipareigojimus bei tenkinti klientų poreikius, teigia pašnekovė.
Anot jos, ne šalutinis vaidmuo teko ir tinkamai komunikacijai ir su darbuotojais, ir su vartotojais, ir su partneriais.
Dar kartą teko įsitikinti, kad mūsų sėkmę lemia ne atsitiktiniai prekybiniai santykiai ir vienkartinis pelnas. Tik su patikimais partneriais, galėjome ir iki šiol galime įveikti kasdienius iššūkius, kylančius dėl pandemijos. Šiuo sudėtingu laikotarpiu vieni kitais pasitikime dar labiau, sako V. Kenstavičienė.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti