„Norvelitai“ pandemiją ištverti padėjo tinkami prioritetai

Reklama publikuota: 2021-02-09
Bendrovės nuotr.
svg svg
Bendrovės nuotr.

Žuvies produktų gamybos ir prekybos grupei „Norvelita“ 2020-ieji turėjo tapti didelių išbandymų metais. Su trumpo galiojimo lašišos produktais dirbanti, produkciją ES šalims tiekianti bendrovė atsidūrė pandemijos ir nevieningų ES šalių sprendimų spąstuose. Tačiau, užuot kapituliavusi, įmonė pernai pateko į reitingą „Lietuvos verslo lyderiai 500“ — ne dėl to, jog žinotų universalią sėkmės formulę, o dėl tinkamai sudėliotų prioritetų.

V. Kenstavičienė, UAB „Norvelita“ komercijos direktorė ir bendraturtė, įvardija, kad pagrindiniai įmonės prioritetai yra du: aukšti kokybės standartai ir lojalūs darbuotojai.

UAB „Norvelita“ turi keletą savo prekės ženklų, tačiau didžiąją dalį produkcijos įmonė gamina prekybos centrų privačioms etiketėms arba klientų prekės ženklams. Su jais pavyksta išlaikyti ilgalaikius santykius.

„Labai daug dėmesio skiriame klientų ir vartotojų poreikiams. 25 metų patirtis rodo, kad skoniui draugu nėra ir klientas visada renkasi pats. Todėl, užuot klientui siūlę, kas mums atrodo skanu, renkamės gaminti kokybiškiausią ir saugiausią produktą, kurio tikisi tos rinkos klientas“, – sako V. Kenstavičienė.

Pašnekovė teigia, kad tai nėra taip paprasta: Lietuvos vartotojo suvokimas, kas yra skani ir estetiškai pateikta lašiša skiriasi nuo pirkėjo poreikių Vokietijoje; dar kitaip skonį ir vaizdą suvokia Italijos, Belgijos, Nyderlandų ar Prancūzijos vartotojai.

„Mums reikia išmanyti ne tik visas šias klientų poreikių subtilybes, bet ir, konkuruojant rinkoje, laiku siūlyti pačią geriausią kokybę. Tai  įmanoma tik turint profesionalią, patikimą komandą, modernią ir kokybinius standartus atitinkančią gamybos bazę bei patikimus partnerius“, – sėkmės sudedamąsias dalis vardija V. Kenstavičienė.

Rezultatai tenkina

V. Kenstavičienė vertina, kad „Norvelitai“, kurios apyvarta labai priklauso nuo žaliavų kainų, 2020 m. buvo patenkinami: eksporto apyvartos šiek tiek krito, vidaus rinkoje – kilo, pelno rodikliai kol kas nėra aiškūs.

„Metų pradžia tikrai nežadėjo nieko gero dėl aukštų žaliavų kainų, o nuo vasario pabaigos atsirado dar daugiau nežinomųjų, sunku buvo susitelkti į kryptingą darbą. Užsakymai priklauso nuo atskirų šalių situacijos, jose taikomų skirtingų COVID-19 priemonių. Kadangi dirbame tik su šviežia žaliava ir nekaupiame jos sandėliuose – lašišos skerdžiamos ir pakuojamos tik po užsakymo – sunkiau sekėsi valdyti žaliavų tiekimą“, – kalba ji.

Vadovė paaiškina, kad pardavimo sutartis įmonė dažniausiai pasirašo metams fiksuodama pardavimo kainas. O žaliavos pardavėjai Norvegijoje jas skaičiuoja ne visada proporcingai.

„Jų prognozės ne visada sutampa su realybe, tai turi didžiausios įtakos galutiniam rezultatui“, – V. Kenstavičienė pasakoja, kodėl vieni metai įmonei būna geresni, o kiti – sudėtingesni.

„Norvelitos“ gaminiais su klientų prekės ženklais prekiauja „Aldi“, „Lidl“, „Rewe“, „Edeka“, „Eurospin“, SPAR, „Carrefour“ ir kt. ES prekybos tinklai. Lietuvoje jos gaminių yra visuose didžiuosiuose prekybos tinkluose, įmonės žuvies krautuvėlėse „Fishop“ ir turgaus skyriuose „Fishmarket“ pavadinimais.

„Lietuvoje per pandemiją turime taikytis prie pardavimų specifikos – pvz., čia itin sumažėjo sveriamų gaminių pardavimai, o pakuotos produkcijos paklausa augo. Todėl dėmesio ir lėšų skyrėme naujiems pakavimo įrenginiams įsigyti, kad galėtume klientams pasiūlyti patogesnes, tvaresnes pakuotes. 

nuotrauka::1

Turėjo praktikos

Vadovė teigia, kad per pandemiją gamybos nestabdžiusiai bendrovei svarbiausia buvo darbuotojų sveikata bei sauga.

„Ekstremalioje situacijoje stengėmės išlaikyti gamybos apimtis, visas darbo vietas, tuo pačiu užtikrindami darbuotojų saugumą, stabilų žaliavų ir produkcijos tiekimą leistinais terminais savo klientams tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Baugu džiaugtis, tačiau didžiuojamės, kad iki šiol tai mums pavyko maksimaliai gerai“, – teigia Kenstavičienė.

Prevencines procedūras bendrovei pavyko įgyvendinti net anksčiau, negu rekomendavo institucijos, nes įmonėje visada buvo taikomi  itin aukšti sanitariniai reikalavimai.

„Mums nebuvo naujiena nei veido kaukės, rankų plovimas ir dezinfekavimas, bei žmonių — darbuotojų ir pašalinių asmenų – judėjimo ribojimas. Kadangi anksti susitvarkėme su tais reikalavimais, kurie buvo privalomi, mums nereikėjo prašyti valstybės pagalbos, be to, patys galėjome pagelbėti – apie 100.000 Eur skyrėme su COVID-19 protrūkiu kovojančioms šalies gydymo įstaigoms“, — atskleidžia pašnekovė.

Pandemija privertė įmonę greitai įsivertinti rizikas, perskirstyti darbuotojų srautus ir pamainas, kad, atsiradus židiniui, visada liktų „švarių“ darbuotojų.

„Darbe tą kontroliuoti lengviau, tačiau žmonės po darbo juk grįžta į savo aplinką. Todėl „Norvelitos“  personalo ir kokybės padalinių vadovai aktyviai bendravo su kiekvienu darbuotoju, taip pat dalyvavo atviruose pokalbiuose su klientais, kurių planus ir prognozes pandemija taip pat gerokai pakoregavo: vienur užsidarė restoranai, kitur augo mažmeninė prekyba bei užsakymai. Turbūt visi prisimena, kokia suirutė Lietuvoje buvo pernai kovo mėnesį, o mums dar reikėjo prisitaikyti prie daugelyje ES šalių įvedamų pakeitimų. Šie iššūkiai aktualūs iki šiol“, — apžvelgia V. Kenstavičienė.

Patikrinti išbandymais

Kalbėdama apie tai, kodėl sudėtingi metai bendrovei nesudavė smūgio, po kurio neatsigaunama, komercijos vadovė pabrėžia, kad svarbiausias sprendimas buvo kiek galima taikliau planuoti ir kuo efektyviau sutelkti visas veiklos grandines.

„Mūsų veikloje nėra vietos improvizacijoms. Tik labai griežti maisto saugos reikalavimai, atsakingas planavimas, patikimi partneriai ir profesionali komanda, leidžia greitai ir technologiškai atsakingai vykdyti įsipareigojimus bei tenkinti klientų poreikius“, — teigia pašnekovė.

Anot jos, ne šalutinis vaidmuo teko ir tinkamai komunikacijai – ir su darbuotojais, ir su vartotojais, ir su partneriais.

„Dar kartą teko įsitikinti, kad mūsų sėkmę lemia ne atsitiktiniai prekybiniai santykiai ir vienkartinis pelnas. Tik su patikimais partneriais, galėjome ir iki šiol galime įveikti kasdienius iššūkius, kylančius dėl pandemijos. Šiuo sudėtingu laikotarpiu vieni kitais pasitikime dar labiau“, — sako V. Kenstavičienė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Apsukas padidinusi „Galinta“ investuoja į gamybą ir produktų krepšelio plėtrą Verslo tribūna 1

Naujausiame „Verslo žinių“ reitinge „Lietuvos verslo lyderių 500“ tarp pagal pajamų augimą, veiklos...

„Norvelitai“ pandemiją ištverti padėjo tinkami prioritetai Verslo tribūna 2

Žuvies produktų gamybos ir prekybos grupei „Norvelita“ 2020-ieji turėjo tapti didelių išbandymų metais. Su...

„Volfas Engelman“ nežada perleisti mylimiausio prekės ženklo titulo Verslo tribūna 1

Lietuvos verslo lyderių 500-uke AB „Volfas Engelman“ praėjusiais metais šoktelėjo į 29, kai 2019-aisias buvo...

Laimonas Devyžis: „Eurovaistinė“ siekia pradėti skiepyti jau kovą Verslo tribūna

Pagrindinio šalyje vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ valdybos pirmininkas Laimonas Devyžis sako, kad galimybė...

Technologijų sektoriaus lyderiai: po pandemijos ateis konsolidacija Premium

Informacinių ir ryšių technologijų sektoriaus įmonėms praėję metai nebuvo išskirtiniai ar labai įsimintini,...

Inovacijos
2020.12.17
Išrinkta technologijų sektoriaus lyderė  8

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį ir šįmet atrinko pačias stipriausias...

Inovacijos
2020.12.16
„Delano“ vadovas: laukiame Vyriausybės sprendimų ir vakcinos Premium

Dėl pandemijos šiemetės HORECA sektoriaus lyderės UAB „Delano“ apyvarta susitraukė 48%. Dauguma įmonės...

Paslaugos
2020.12.15
HORECA sektoriaus lyderiai: 2021 m. gresia bankrotų banga Premium 3

Maitinimo ir svetingumo (HORECA) sektoriui pandemija smogė itin skaudžiai: viešbučiuose nebeliko turistų,...

Paslaugos
2020.12.10
Išrinkta HORECA sektoriaus lyderė

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias maitinimo...

Paslaugos
2020.12.09
Rinkodaros sektoriaus lyderiai: tenka perrašyti ligšiolinį sėkmės receptą Premium

Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus įmonėms šie metai tapo nemenku išbandymu – sulig pirmuoju karantinu...

Rinkodara
2020.12.03
Išrinkta rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderė 3

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

Rinkodara
2020.12.02
Finansų sektoriaus lyderiai: COVID-19 nepaglostė, bet ir neišsekino Premium

Lietuvos finansų sektoriaus lyderiai baigia gydytis pandemijos traumas: 2020 m. rezultatai prognozuojami kiek...

Finansai
2020.11.26
Išrinkta stipriausia finansų sektoriaus įmonė 5

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

Finansai
2020.11.25
„Conrestos“ vadovas: pandemija mums padarė didelę įtaką, tačiau metai bus pelningi Premium 3

Netikėtai prasidėjusi COVID-19 pandemija ir jos sukelta krizė šių metų statybos sektoriaus lyderės Vilniaus...

Statyba ir NT
2020.11.20
Statybos sektoriaus lyderiai – pandemijos nenublokšti Premium 1

Netikėtai pasaulį užklupusi COVID-19 pandemija neaplenkė ir Lietuvos statybos sektoriaus, tačiau VŽ kalbinti...

Statyba ir NT
2020.11.19
Išrinktas statybos sektoriaus lyderis

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

Statyba ir NT
2020.11.18
Transporto ir logistikos lyderiai: vieniems tenka valdyti krizę, kitiems – augimą Premium

Tarp stipriausių transporto ir logistikos sektoriaus įmonių šiemet pateko labai skirtingos bendrovės – nuo...

Logistika
2020.11.12
„Philip Morris Baltic“ vadovas – apie fiskalinę politiką, kontrabandą, transformaciją ir vakciną nuo koronaviruso Premium

„Philip Morris Baltic“, VŽ sudaromame „Lietuvos sektorių lyderių 2020“ reitinge prekybos srityje užėmusi...

Prekyba
2020.11.09
Prekybos sektoriaus lyderiai: augimas buvo įspūdingas, bet tokio tikėtis 2021 m. sunku Premium

Jau penktus metus „Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias...

Prekyba
2020.11.05
G. Žiemelis pandemijos horizonte mato galimybių langą Premium 6

Per 100 įmonių 48-iose valstybėse jungiančios, pernai 94 mln. Eur pelną pasiekusios „Avia Solutions Group“...

Podkastai
2020.11.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku