„Volfas Engelman“ nežada perleisti mylimiausio prekės ženklo titulo

„Tai ne vienkartinis sublizgėjimas ar atsitiktinumas, o ilgalaikio įdirbio rezultatas. „Lietuvos verslo lyderiai 500“ sąrašas sudarytas remiantis 2019 metų rezultatais. Džiaugiamės ne tik aukšta vieta reitinge, bet ir praėjusių metų rezultatais, mums 2020-ieji buvo geresni už 2019 metus. Drįstu tikėtis, kad kitame reitinge dar kilsime aukštyn“, – neabejojo AB „Volfas Engelman“ generalinis direktorius Marius Horbačauskas.
Seniausia nepertraukiamai Lietuvoje veikianti įmonė netgi mirtiniausios pandemijos – 1918-1920 m. ispaniškojo gripo – žmonijos istorijoje metu nebuvo nutraukusi veiklos, o tarpukaryje jai priklausė apie 40 proc. alaus pramonės rinkos. Šiuo metu AB „Volfas Engelman“ yra užkariavusi apie 26 proc. rinkos, o per pastaruosius 8 metus paaugo daugiau nei 3 kartus.
Gamykla, plėsdama pajėgumus, ieško naujų plėtros galimybių. Netrukus bravore bus sumontuotos naujos iš Vokietijos atkeliavusios fermentacijos talpos. Tai leis gerokai padidinti gamybos apimtis. Plėtros galimybės numatytos kelerius metus į priekį, tačiau kas konkrečiai bus daroma, įmonės vadovas dar neatskleidžia.
„Viskas eina kartu: augimas, investicijos, komunikacija. Žinoma, labai svarbūs ir darbuotojai: ne tik gamyboje, rinkodaroje, bet ir prekės ženklo vystyme, aludariai, kuriantys naujus produktus. Rezultatus lemia nuoseklumas strategijoje, įmonės vertybių laikymasis ir nesiblaškymas į šalis. Tam įtakos turi ir tai, kad pastaruosius 9 metus įmonei vadovauja tie patys žmonės“, – teigė M. Horbačauskas. Šiuo metu bendrovėje dirba 267, jų skaičius, palyginti su 2019 m., penkiais padidėjo.
Sugebėjo amortizuoti pandemijos negatyvą
Įmonės vadovo nuomone, efektyvumas yra vienas iš organizacijos DNR. „Esame įdiegę „Lean sistemą“. Mūsų įmonių grupėje (AB „Volfas Engelman“ priklauso Suomijos „Olvi“ įmonių grupei – red. pastaba) sugebame dirbti efektyviausiai. 2019 m. įmonės pelnas siekė 3,7 mln. eurų, o 2020-ųjų geresni buvo jau trijų ketvirčių rezultatai. Sugebėjome amortizuoti pandemijos negatyvą. Mums tikrai pasitarnavo tai, kad „Volfas Engelman“ yra mylimas prekės ženklas. Kritinėse ir krizinėse situacijose žmonės renkasi tuos dalykus, kuriais jie pasitiki“, – mano generalinis direktorius.
Pasak M. Horbačausko, įmonės stiprėjimas ir prekės ženklo stiprėjimas tarpusavyje yra labai susiję, o tai, kad įmonės pavadinimas ir prekės ženklo pavadinimas sutampa, kuria papildomą pridėtinę vertę. „Prekinio ženklo vertybes – istoriškumą, džentelmeniškumą ir gerą kokybę – vartotojas vertina kaip išskirtines. Prekinio ženklo vertybės susijusios su įmonės vertybėmis ir strategija“, – pabrėžė pašnekovas.
Augino pajamas ir plėtė rinkas
Pernai ūgtelėjo ne tik įmonės pajamos (2019 m. jos buvo 49 mln. eurų), bet ir parduotos produkcijos kiekis bei rinkos dalis Lietuvoje ir užsienyje. „Volfas Engelman“ prekės ženklas labai palankiai priimamas tarptautiškai, jis turi vertybinį užtaisą ne tik mūsų šalyje. Įmonės eksporto geografija yra gana plati, savo produkciją eksportuojame į daugiau kaip 20 šalių, o didžiausia dalis tenka Rusijai ir Pietų Korėjai. Rusijoje „Volfas Engelman“, bendrovės duomenimis, yra pirmajame trejetuke tarp visų importuojamų alaus prekės ženklų“, – sakė M. Horbačauskas.
Keičia vartojimo kultūrą
„Volfas Engelman“ energingai dalijasi sukaupta patirtimi, edukuoja vartotojus, keičia vartojimo kultūrą ir griauna mitą, esą tėra trys alaus rūšys: tamsus, šviesus ir kvietinis. „Edukacija – mūsų stiprioji pusė, ekskursijas veda aludariai, o kartais ir aš pats: esu alaus someljė su Miuncheno alaus akademijos diplomu. Mes apie alų kalbame kaip apie kultūringo vartojimo produktą. Tokį įvaizdį sustiprina „Volfas Engelman“ „Alaus laiškai“, vartotoją pasiekiantys šampano butelyje“, – teigė generalinis direktorius.
Kaune veikianti įmonė yra ne tik alaus, bet ir sidro, giros, kokteilių gamybos lyderė, turi stiprias pozicijas energetinių gėrimų ir vaisvandenių gamyboje. Antri metai sėkmingai veikia ir nauja mineralinio vandens gamykla, gaminanti „UNIQA“ perkės ženklo mineralinį vandenį, kuris yra išskirtinis dėl jame esančio natūralaus jodo.
„UNIQA – vienas iš įmonės augimo šaltinių. Plečiamės ir augame tiek skirtingose gėrimų kategorijose, tiek eksporto rinkose. Augimas suteikia daugiau galimybių būti pelningesniems ir daugiau pasitenkinimo darbuotojams – juk smagiau dirbti augančioje įmonėje, o ne besitraukiančioje“, – sakė M. Horbačauskas.
Per metus Kaune veikiantis bravoras pagamina per 100 mln. litrų visų kategorijų gėrimų. Eksportas 2019 m. sudarė apie 15 proc. visų bendrovės pardavimų, o 2020 m. – apie 20 proc. Įmonės vadovas neslėpė: tendencijos alkoholinių ir nealkoholinių gėrimų rinkose pernai nustebino. Nors kurį laiką buvo uždaryti restoranai, bet alkoholinių gėrimų kiekį kompensavo prekybos tinklai. Augo eksportas į kitų šalių prekybos tinklus.
„Labiau nukentėjo nealkoholiniai gėrimai: būdami namuose žmonės negeria sportinių, energinių gėrimų, net pakuoto vandens, kadangi galima įsipilti namuose iš čiaupo. Nukentėjo giros kategorija, kadangi vyresni žmonės daugiau laiko praleido namie, o jie ir yra pagrindiniai giros vartotojai. Taip pat sumenko nealkoholinio alaus vartojimas: kai nereikia vairuoti, ryte eiti į darbą, į sporto klubą, dažnesnis pasirinkimas alus su laipsniais“, – pandemijos įneštas korekcijas vardijo M. Horbačauskas.