EY: elektromobilių prekybos nuosmukį kitąmet pakeis augimas

Apie tai pranešanti audito ir konsultacijų bendrovė EY nurodo, kad užpernai ši rinka augo 65%, pernai – 32%.
Taip pat pastebima, kad per šiuos metus pasaulyje gali būti nupirkta 11,2 mln. elektromobilių, palyginti su 7,4 mln. užpernai.
Savo ruožtu elektrinių ir hibridinių automobilių pasaulinių pardavimų augimas lėtės nuo beveik 30% pernai (užpernai siekė 37%) iki maždaug 22% šiemet, o kitąmet turėtų spartėti kukliai – iki 23%.
Šių metų tyrimo atskaitos autoriai pažymi, jog susidomėjimas elektromobiliais ar hibridiniais automobiliais išlieka didelis – planuojančiųjų rinktis juos, o ne automobilius su vidaus degimo varikliais, dalis didės nuo 55% pernai iki 58% šiemet. 2020-aisiais, pirmaisiais tokių tyrimų metais, ši dalis sudarė 30%.
Tačiau, anot tyrimo autorių, kai kurie veiksniai vis dar skatina vartotojus susilaikyti nuo elektromobilių pirkimo. 27% respondentų šiemet teigė labiausiai nerimaujantys dėl įkrovimo stotelių stygiaus, 25% – dėl elektromobilių su viena įkrova nuvažiuojamo atstumo, 18% – dėl pernelyg ilgo įkrovimo laiko. Maža to, pirmąkart per penkerius metus atliekamus tyrimus konstatuotas rimtas susirūpinimas dėl baterijos keitimo išlaidų – šiemet tai nurodė 26% potencialių pirkėjų.
Pagrindinis iš veiksnių, skatinančių rinktis elektromobilį, išlieka aukštos degalų kainos – šiemet jį įvardijo 37% respondentų. Tuo tarpu ekologinio faktoriaus reikšmė mažėja – svariai motyvuojančiu jį šiais metais nurodė 34% apklaustųjų, palyginti su 49% 2021 metais.
Šį tyrimą EY šiemet atliko birželio–liepos mėnesiais, apklaususi 19.000 respondentų iš 28 valstybių.