Kinija PPO skundžia papildomus ES muitus elektromobiliams

Pekinas penktadienį pranešė, kad kreipėsi į Pasaulio prekybos organizaciją (PPO) dėl naujų Europos Sąjungos muitų importuojamiems kiniškiems elektromobiliams.
„Rugpjūčio 9-ąją Kinija kreipėsi į Pasaulio prekybos organizacijos ginčų sprendimo mechanizmą dėl ES laikinųjų priemonių elektromobiliams“, – pranešime teigė kinų Prekybos ministerijos atstovas spaudai.
Ministerija tvirtina, kad šiuo kreipimusi siekiama „apsaugoti elektromobilių pramonės plėtros teises ir interesus bei bendradarbiavimą vykdant pasaulinę žaliąją transformaciją“.
Anot kinų, ES sprendimas „neturi faktinio ir teisinio pagrindo, juo šiurkščiai pažeidžiamos PPO taisyklės ir kenkiama bendrai pasaulinio bendradarbiavimo sprendžiant klimato kaitos problemą padėčiai“.
„Raginame ES nedelsiant ištaisyti savo netinkamą praktiką ir kartu palaikyti Kinijos ir ES ekonominio ir prekybinio bendradarbiavimo bei elektromobilių pramonės ir tiekimo grandinių stabilumą“, – pabrėžiama pranešime.
Briuselis pareiškė, kad susipažino su Pekino žingsniu, tačiau yra įsitikinęs, kad jo tyrimas ir laikinosios priemonės atitinka PPO reikalavimus.
„ES atidžiai nagrinėja visas šio prašymo detales ir laiku reaguos į Kinijos institucijų prašymą pagal PPO procedūras“, – naujienų agentūrai AFP sakė Europos Komisijos atstovas spaudai.
Į ES atkeliauja 40% kiniškų elektromobilių
Bendrijoje nuo liepos 5-osios įsigaliojo papildomi laikinieji iki 38% dydžio muitai prie jau taikytų 10% iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, Europos Komisijai nusprendus, kad nesąžiningu laikomas jų gamintojų subsidijavimas kenkia Europos automobilių pramonei.
Tokie laikinieji papildomi muitai lapkritį gali būti pratęsti penkeriems metams, jei iki to laiko šalims nepavyktų susitarti.
Savo ruožtu Pekinas yra sakęs, kad yra nusiteikęs optimistiškai dėl tokių derybų baigties – jis tikisi susitarti per artimiausius mėnesius.
Pastaraisiais metais tarp Kinijos ir ES kyla ginčų įvairiais klausimais, susijusiais su prekyba, technologijomis, žmogaus teisėmis ir nacionaliniu saugumu.
Tačiau Briuseliui tenka subtiliai balansuoti, nes jis stengiasi apginti svarbią Europos automobilių pramonę, vystyti žaliąjį augimą ir kartu išvengti rimtos priešpriešos su Pekinu.
ES pradėjo daugybę tyrimų, nukreiptų prieš Kinijos subsidijas saulės baterijoms, vėjo turbinoms ir traukiniams, o Pekinas savo ruožtu ėmėsi tirti europietiško brendžio ir kiaulienos importą.
Jungtinės Amerikos Valstijos jau padidino muitus kiniškiems elektriniams automobiliams iki 100%, o Kanada svarsto galimybę imtis panašių veiksmų.
Kinijos vyriausybė smarkiai subsidijuoja savo elektromobilių sektorių, įskaitant dideles mokesčių lengvatas tiek vartotojams, tiek gamintojams.
Idėjų kalvės „Atlantic Council“ duomenimis, 2023 metais Kinijos elektromobilių pardavimai užsienyje siekė 34,1 mlrd. USD (31,2 mlrd. Eur).
Beveik 40% jų teko Europos Sąjungai, kuri yra didžiausia kiniškų elektromobilių gavėja.