2024-07-14 15:52

Muitai kiniškiems automobiliams nuliūdino Europos pramonę

Kinijos BYD per ateinančius kelerius metus planuoja net dvi dideles gamyklas Europoje ir greta jos. Chalinee Thirasupos („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Kinijos BYD per ateinančius kelerius metus planuoja net dvi dideles gamyklas Europoje ir greta jos. Chalinee Thirasupos („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Prieš metus pradėjusi tyrimą, kurio epicentre atsidūrė Kinijos gamintojų automobiliai, Europos Komisija (EK) paskelbė radusi užtektinai įrodymų, kad Azijos milžinė elgiasi nesąžiningai. Siekiant sulyginti galimybes ir apginti Europos automobilių pramonę, Kinijoje pagamintiems automobiliams užkrauti papildomi, iki 38% dydžio muitai. Paradoksas, bet nuo nesąžiningos konkurencijos ginami Senojo žemyno gamintojai naujais mokesčiais nepatenkinti.

EK atliktas tyrimas parodė, kad savo automobilių pramonę, besistengiančią įsiskverbti į užsienio rinkas, Kinija atleidžia nuo mokesčių, dosniai žarsto subsidijas, perdėm palankiomis kainomis leidžia įsigyti valstybei priklausančių medžiagų, skirtų gamybai. Pridėti reikėtų ir gerokai pigesnę darbo jėgą, prastesnes darbo sąlygas ir pan.

Tai – tik ledkalnio viršūnė, kurią pavyko aptikti. Tačiau jos užteko, kad prie 10% muito mokesčių, kuriuos iki šiol tekdavo sumokėti už į Europos Sąjungą (ES) importuotą Kinijoje pagamintą automobilį, būtų pridėti papildomi.

52795
130817
52791