ES įvedami iki 38% siekiantys papildomi muitai kiniškiems elektromobiliams

Papildyta Kinijos prekybos ministerijos atstovo komentaru
Europos Sąjunga (ES) ketvirtadienį paskelbė įvedanti papildomus laikinuosius iki 38% dydžio muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, nustačiusi, kad jų gamintojai gauna naudos iš „nesąžiningos subsidijavimo“.
Spendimas, kuris buvo oficialiai pristatytas praėjusį mėnesį, įsigaliojo, nepaisant Pekino perspėjimų, kad toks žingsnis gali išprovokuoti prekybos karą.
Papildomi laikinieji muitai prie 10% galiojusių bus taikomi nuo liepos 5 d., o galutinis sprendimas turėtų būti priimtas iki lapkričio mėnesio, priklausomai nuo rezultatų derybų tarp Briuselio ir Pekino, siekiant išspręsti šią problemą dialogu ir išvengti prekybos karo.
„Tokiam žingsniui ryžtasi, nepaisant birželio 22 d. įvykusių Kinijos ir ES prekybos pareigūnų derybų, tačiau Briuselis ir toliau intensyviai bendradarbiaus su Kinija dėl abiem pusėms priimtino sprendimo“, – pareiškė Valdis Dombrovskis, ES prekybos vadovas.
Europos Komisija (EK) papiktino Pekiną, praėjusiais metais pradėjusi tyrimą dėl Kinijos elektromobilių gamintojų, siekdama išsiaiškinti jų subsidijavimo žalos Europos automobilių pramonei mąstą.
Kinijos prekybos ministerijos atstovas ketvirtadienį sakė, kad šalies institucijos tikisi per artimiausius mėnesius susitarti su EK.
„Mes tikimės, kad Europa bendradarbiaus su Kinija, kad galėtume susitikti pusiaukelėje, pademonstruotume geranoriškumą, paspartintume konsultacijas ir, vadovaudamiesi teisės aktais bei realybe, kuo greičiau pasiektume abiem pusėms priimtiną sprendimą“, – sakė ministerijos atstovas He Yadong, kurį cituoja transliuotoja CNBC.
Jis patvirtino, kad Pekinas ir Briuselis buvo surengęs kelis techninio lygio derybų raundus, bet neatskleidė, ar derybos tęsiamos.
EK sprendimu, papildomi muitai Kinijos elektromobilių gamintojų produkcijai nebus vienodi ir priklausys nuo jų subsidijavimo apimčių. Tarifas BYD produkcijai sudarys 17,4%, „Geely“ – 19,9%, SAIC – 37,6%, visų kitų, bendradarbiavusių su tyrimą atlikusia EK – 20,8%, o nebendradarbiavusių – 37,6 %.
Lietuvoje kol kas yra vienas autorizuotas Kinijos automobilių gamintojo atstovas – „JMA Autocentras“, prekiaujantis Europai pritaikytais „Great Wall Motors“ (GWM) prekės ženklais.
VŽ kol kas nėra gavusios oficialaus šio koncerno importuotojo – Švedijos bendrovės „International Nordic Motors“ – komentaro apie numatomą naujo mokesčio poveikį Lietuvoje parduodamiems GMW automobiliams.