2024-06-22 12:56

Būsimo „Ferrari“ elektromobilio kaina nustebins ir visko mačiusius

Philippe Nanchino („ZUMAPress“/„Scanpix“) nuotr.
Philippe Nanchino („ZUMAPress“/„Scanpix“) nuotr.
Iki šiol benzinu varomais išskirtinio garso ir galios varikliais garsėjęs Italijos „Ferrari“ rengiasi pristatyti savo pirmąjį elektromobilį. Tik tada, kai visa elektra varomų automobilių prekybos rinka yra sustingusi, o pirkėjai laukia, kol pasirodys pigesni elektromobiliai, „Ferrari“ žemumų nežada. Teigiama, kad elektrinis „Ferrari“ kainuos daugiau nei 500.000 Eur – ženkliai daugiau nei įprasti šio gamintojo automobiliai.

Italai naujai, elektrifikuotai, erai rengiasi atsakingai. Maranele, Italijoje, atidaryta nauja automobilių surinkimo gamykla. Čia, sako Benedetto’as Vigna, rankomis rengiamasi surinkti ir elektra varomiems „Ferrari“ reikalingas važiuokles, ir baterijas.

Elektrinio „Ferrari“ laukiama jau kitų metų pabaigoje, bet Maranele, naujoje gamybos linijoje, atsiras vietos ir hibridiniams modeliams, kuriuos „Ferrari“ gamina nuo 2019 m., ir varomiems vidaus degimo varikliais.

2023 m. pagaminę ir klientams pardavę 14.000 automobilių, „Ferrari“ tikina, kad naujoji gamybos linija išplės galimybes ir jiems per metus pavyks surinkti iki 20.000 automobilių.

Apie tai, kad būsimas elektromobilis su žirgo ženklu kainuos mažiausiai 500.000 Eur, „Reuters“ patvirtino šaltiniai. Ir ši kaina yra tiesiog automobilio – be jokių priedų, personalizuotų elementų, kurie įprastai automobilio bazinę kainą išaugina dar 15–20%.

Įprastai vidutiniškai už „Ferrari“ su visais priedais klientai moka apie 350.000 Eur. 

Analitikų nuomone, tokia kaina rodo, jog „Ferrari“ įsitikinę, kad turto nestokojantys klientai yra pasiruošę elektrifikacijai.

Teigiama ir tai, kad „Ferrari“ pamažėle dėlioja antrojo elektromobilio gamybos planus. Visgi tikėtina, kad greitai dar vieno elektrinio „Ferrari“ išvysti nepavyks, mat gamintojas kol kas nenori peržengti 20.000 automobilių per metus ribos.

Andrea Balloni, Italijos investicinio banko „Mediobanca“ analitikas, pabrėžia, kad „Ferrari“ turėtų išlaikyti aukštą elektromobilio kainą, mat bendrovei reikia kompensuoti ir absoliučiai naujos technologijos sukūrimą, ir reikšmingą skaičių mazgų, kurie perkami iš išorės tiekėjų. Anot A. Balloni, elektrinis „Ferrari“ sudarys ne daugiau nei dešimtadalį ženklo pardavimų – didžioji dalis pirkėjų vis tiek rinksis garsiai riaumojančius įprastais degalais varomus modelius.

52795
130817
52791