Lietuvos elektromobilių rinkoje – „Volkswagen“ dominavimas

VĮ „Regitra“ pateikiamais duomenimis, šių metų vasario 1 d. Lietuvoje buvo įregistruota 2.613 šios kategorijos elektromobilių.
2020 metais pirmąkart Lietuvoje įregistruoti 453 nauji elektromobiliai ir 731 naudotas.
Aplinkos apsaugos instituto pateikiamais duomenimis, naujų elektromobilių rinkos lyderiu tapo „Volkswagen“ (190 vnt.). Po jo sekė „Hyundai“ (45 vnt.), „Renault“ (37 vnt.), „Nissan“ (35 vnt.), „Porsche“ (30 vnt.).
[infogram id="312e9f2e-c9bc-4a90-9493-d4d31ee8f865" prefix="WYg" format="interactive" title="Naujų elektromobilių rinka 2020"]
VŽ rašė, kad Lietuvoje didelę elektromobilių rinkos dalį sudarė mobilumo platformos „Spark“ pirkimai. Elektra varomus automobilius nuomojanti įmonė pernai Lietuvoje įregistravo 123 naujus elektromobilius.
Dauguma VŽ kalbintų automobilių prekybininkų tvirtino, kad jų prekybą elektra varomais automobiliais riboja ne paklausa, o ribotos gamintojų kvotos. Ypač tą jautė naujus elektromobilių modelius gavę gamintojų atstovai. Seniausiai šalyje elektromobilius siūlantys „Nissan“ ir „Hyundai“ atstovai jau pernai teigė turintys galimybę klientams tokius modelius, kaip „Nissan Leaf“, „Hyundai Ioniq Electric“ ar „Kona Electric“ tiekti per kelias dienas, iš regione esančių sandėlių.
Didelę reikšmę šios rinkos augimui turėjo ir Vyriausybės inicijuotos elektromobilių subsidijavimo programos. Tačiau jos buvo skirtos tik privatiems pirkėjams. Daug vilčių sieta ir su praėjusį spalį priimtu sprendimu subsidijuoti elektrines transporto priemones perkančias įmones. Tačiau šis mechanizmas kol kas neveikia – tiek pardavėjai, tiek įmonės VŽ tvirtina iki šiol negaunantys prieš tris mėnesius Aplinkos projektų valdymo agentūrai (APVA) pateiktų paraiškų patvirtinimo.