2020-11-27 23:48

Lietuvos metų automobiliu pirmą kartą tapo elektromobilis 

VW ID.3 - „Lietuvos metų automobilis 2021“. Vytauto Pilkausko nuotr.
VW ID.3 - „Lietuvos metų automobilis 2021“. Vytauto Pilkausko nuotr.
Komisijos nariams labai tolygiai paskirsčius balsus, nugalėtojas išaiškintas po kelių perskaičiavimų.

Penktadienio vakarą Taujėnų dvare vykusios tiesioginės transliacijos metu iškilmingai paskelbtas kasmetinio Lietuvos metų automobilio konkurso nugalėtojas. Pirmą kartą rinkimų istorijoje pergalę pelnė elektra varomas modelis.

Tiesa, nugalėtojas paaiškėjo ne iš karto suskaičiavus komisijos skirtus balus.

VŽ rašė, kad 24-ąjį kartą surengtuose „Lietuvos metų automobilio“ apdovanojimuose į titulą pretendavo 7 automobiliai, išrinkti po beveik mėnesį trukusių 10 rinkimų komisijos narių testų ir patikrų. Į „Metų automobilio“ vardą pretendavo šie 7 modeliai: „Cupra Formentor“, „Peugeot 2008“, „Porsche Taycan“, „Renault Captur“, „Škoda Octavia“, „Toyota Yaris“, „Volkswagen ID.3“.

Kiekvienas komisijos narys finalinį rinkimų vakarą privalėjo išdalyti 25 balus šiems septyniems modeliams. Susumavus balus paaiškėjo, kad Lietuvos metų automobiliu 2021 pretenduoja tapti ne vienas, o netgi du automobiliai: „Peugeot 2008“ ir VW ID.3.

Valdas Valiukevičius, Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio rinkimus, prezidentas ir rinkimų komisijos narys, pastebėjo, kad toks atvejis yra buvęs tik kartą. Ir tokiu atveju taikoma viena taisyklė: pergalė skiriama tam modeliui, kuriam komisija savo balsavimuose skyrė daugiau pirmųjų vietų.

Visgi akibrokštas laukė ir čia. Suskaičiavus pirmąsias vietas paaiškėjo, kad ir šių abu į garbingą titulą pretenduojantys automobiliai surinko vienodai.

Tuomet teko skaičiuoti antrąsias vietas, o po šių skaičiavimų paaiškėjo, kad vos vienu balu atsiliko „Peugeot“. Tad „Lietuvos metų automobiliu 2021“ pirmą kartą rinkimų istorijoje paskelbtas elektromobilis „Volkswagen ID.3“.

Kitos nominacijos

Penktadienio vakarą įteiktas ir dar vienas, neretai antru pagal svarbumą rinkimuose vadinamas, apdovanojimas – „Tautos automobilis“. Juo tapo „Volkswagen Tiguan“.

Tiesioginės transliacijos metu įteikti ir kiti apdovanojimai, skirti geriausiems šiemet rinkoje pasirodžiusiems modeliams. „Metų visureigiu“ tapo „Land Rover Defender“.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/673?placement=

Išrinktas ir „Metų miesto visureigis“ – pastaruoju metu sparčiai besipildančio segmento modelis. Apdovanojimą gavo „Peugeot 2008“.

Pirmą kartą rinkimų istorijoje išrinktas ir „Metų elektromobilis“. Nugalėtojas – VW ID.3 išrinktas iš kol kas gausiausio kada nors rinkimuose dalyvavusio elektromobilių skaičiaus – net dešimties modelių.

Kasmet Lietuvos žurnalistų autoklubas, organizuojantis „Lietuvos metų automobilio“ rinkimus, įvardina ir labiausiai Lietuvos vardą garsinusius sportininkus.

Penktadienio vakarą titulas „Metų vairas“ teko ne kam kitam, o įnirtingai Dakaro raliui besiruošiančiam lenktynininkui Benediktui Vanagui.

Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) šių metų rinkimuose prisidėjo prie sportiškiausio automobilio paieškų. „Metų sportiškiausiu“ tapo „Porsche Taycan“ modelis.

„BTA Šeimos automobiliu“ tapo miesto visureigis „Ford Kuga“, „Metų išmaniausias automobilis“ – „Porsche Taycan“.

Techninių apžiūrų įmones vienijanti asociacija „Transeksta“, surengusi stabdymo bandymus, išsiaiškino „Metų saugiausią“ automobilį. Juo tapo brangiausias rinkimų modelis „Porsche Taycan“, pelnęs ir įvertinimą už geriausią dizainą.

„Verslo klasės“ automobiliu išrinktas „Mercedes-Benz“ E klasės modelis, taip pat gavęs ir „Metų atnaujinto automobilio“ titulą.

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose šiemet dalyvavo 30 skirtingų, Lietuvos rinkoje per metus debiutavusių, modelių.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/647?placement=

52795
130817
52791