Kinai atidarė didžiausią pasaulyje oro uostą
FOTOGALERIJA Pekine atidarytas naujas oro uostas (5 nuotr.)
Prognozuojama, jog Pekine (Kinija) atidarytas naujas modernus tarptautinis oro uostas ilgainiui taps didžiausias pasaulyje. Skelbiama projekto vertė 11 mlrd. USD.
Naująjį oro uostą rugsėjo 25 d., likus kelioms dienoms iki numatytų grandiozinių iškilmių komunistinio režimo Kinijoje 70-mečiui pažymėti, atidarė šalies prezidentas Xi Jinpingas. Pirmasis
Tarptautinis Pekino oro uostas (Beijing Daxing International Airport) pastatytas 46 km nuo Tiananmenio aikštės. Pirmasis akmuo į jo pamatus įmūrytas 2014 m. gruodžio 26 dieną, statyba pradėta 2016 m. kovo 15 dieną.
Planuojama, jog visu pajėgumu 2040 m. pradėsiantis veikti oro uostas aptarnaus 100 mln. keleivių per metus, jame bus 8 kilimo ir leidimosi takai.
Kol kas Daxingas turi 4 takus ir, skaičiuojama, per metus priims iki 620.000 skrydžių.
Naujojo oro uosto terminalą suprojektavo irakiečių kilmės britų architektė Zaha Hadid (19502016). Beje, jos projektas 2008-aisiais laimėjo Guggenheimo muziejaus Vilniuje konkursą.
Terminalas užima 700.000 kv. m plotą, maždaug 100 futbolo aikščių, ir yra vienas didžiausių vientisos struktūros terminalų pasaulyje. Palyginimui Atlantos (JAV) oro uostas, aptarnaujantis 100 mln. keleivių per metus, turi du terminalus.
Pasak Airijos naujienų agentūros RTE, Daxingo oro uosto terminalo vidus išsiskiria lenktomis, tekančiomis linijomis ir natūralios šviesos panaudojimu per stogo angas ji pasiekia žemiausius pastato lygmenis. Apačioje įrengta traukinių stotis ir metro linija, leidžianti pasiekti miesto centrą per 20 minučių.
Technologijų naujovės
Skelbiama, jog Daxingo tarptautinio oro uosto keleivių laukia technologijų naujovės. Huawei, China Easter Airlines ir China Unicom Beijing čia įdiegė 5G išmaniųjų kelionių paslaugų sistemą, leisiančią tobulinti keleivių patirtį. Tarp paslaugų vardijamas veido atpažinimas registracijos metu, bagažo paslaugos, personalizuota oro linijų išmanioji programėlė ir kt.
Kinija klesti
Užsienio ir Kinijos vežėjai jau paskelbė apie konkrečius veiklos planus Daxingo oro uoste, tarp jų British Airways, Cathay Pacific, Finnair ir kt.
SkyTeam aljansas, kurį sudaro Delta, Air France ir Royal Dutch Airlines (KLM), taip pat tikisi bendradarbiauti su Daxingo oro uostu per savo partnerius Eastern Airlines ir China Southern Airlines, nors konkrečių sprendimų, pasak Delta ir Air France atstovų, dar nėra priimta.
Trečios pagal dydį Kinijos oro linijos Air China tikisi didžiąją dalį savo skrydžių perkelti į naująjį oro uostą.
Pasak RTE, oro transportas Kinijoje suklestėjo su augančiu pragyvenimo lygiu ir didėjančiu žmonių noru keliauti.
Daxingas yra fenomenali Kinijos aviacijos rinkos augimo tąsa, sako Malaizijoje veikiančios aviacijos konsultacijų bendrovės Endau Analytics vadovas Shukor Yusof.
Tarptautinės oro transporto asociacijos vertinimu, iki 2020 m. vidurio Kinija aplenks JAV ir taps didžiausia pasaulyje aviacijos rinka, o iki 2037 m. šalis pasieks 1,6 mlrd. skrydžių per metus, milijardu daugiau, nei 2017-aisiais.
Iki naujojo oro uosto atidarymo didžiausiu pagal keleivių ir krovinių aptarnavimą visoje Azijoje vadintas Pekino tarptautinis oro uostas, antrasis pasaulyje pagal apkrovimą po Atlantos oro uosto. Skelbiama, jog naujasis oro uostas pastatytas, norint sumažinti keleivių srautus 1958 m. atidarytame Pekino tarptautiniame oro uoste.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti