2015-12-20 09:05

LNOBT Naujieji – su nauja „Bohemos“ versija

„Bohemos“ projekcijų eskizas, dailininkas Davidas Loomas. LNOBT nuotr.
„Bohemos“ projekcijų eskizas, dailininkas Davidas Loomas. LNOBT nuotr.
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) rengiasi trečiajai šio sezono premjerai. Ypatingą metų vakarą, gruodžio 31-ąją, rampos šviesas išvys naujas Giacomo Puccini operos „Bohema“ pastatymas. Šį kartą neturtingų jaunuolių meilės istoriją skambant jaudinančiai muzikai scenoje pasakos italų menininkai su spektaklio režisiere ir koncepcijos autore Cristina Mazzavillani Muti priešaky.

„Prieš „Bohemos“ premjerą visame Turine tvyrojo laukimo nuotaika. Kelios dienos iki pirmojo operos spektaklio 1896 m. vasario 1 d. visos vietos „Regio“ teatre buvo išpirktos. Susidomėjimą ypač kėlė ir tai, kad spektaklį turėjo diriguoti vos dvidešimt šešerių metų, bet jau nepaprastai daug pasiekęs dirigentas Arturo Toscanini“, – rašo operos tyrinėtojas Michele Girardi.

Kelią ažiotažą

Drąsiai galima teigti, kad ir šiandien, praėjus daugiau nei šimtmečiui po kūrinio gimimo, „Bohemos“ premjera kelia ažiotažą. Ir ne tik Vilniuje. Šis pastatymas yra bendras LNOBT ir Ravenos festivalio (Italija) darbas. Ravenos „Alighieri“ teatre kaip tik šiomis dienomis vyksta spektaklio premjeros (gruodžio 9, 12 ir 14 d.), o į LNOBT naujoji „Bohema“ atkeliauja gruodžio 31 d. Vėliau iki sezono pabaigos bus parodyti dar šeši spektakliai.

Naujoji „Bohema“ – ne visai įprastas spektaklis. Sce­no­vaizdis kuriamas projekcijomis (dailininkas Davidas Loomas, programuotojas Davide Bro­ccoli, Italija) ir šviesų dizainu (dailininkas Vincent’as Lon­guemare’as, Prancūzija). Kostiumai suteiks istorinio laiko – XIX a. pabaigos – apibrėžtumo (dailininkas Alessandro Lai, Italija), tačiau režisierė kratosi „tam tikro manierizmo, daugybę metų apibūdindavusio įvairius šios operos pastatymus, tarp jų ir vadinamąsias istorines interpretacijas“.

Pasak p. Mazzavillani Muti, „Bohemoje“ nėra nė ženklo juokingumo ar mielumo: „Opera kupina ironijos, neišsipildžiusių iliuzijų, kartais net nuožmumo ir negebėjimo atleisti. Jos klausantis apima jausmas, tarsi tipiška simbolizmo atmosfera temptų mus tiesiai į tamsias ir klaustrofobiškas ekspresionizmo erdves. Vis dėlto norėčiau, kad tiek šio kūrinio poezija ir melancholija, tiek virš visų veikėjų tvyrantis mirties ir slėpiningos gyvenimo prasmės pojūtis visus mus stipriai sujaudintų.“

C. Mazzavillani Muti yra Raveno festivalio meno vadovė nuo pat jo įkūrimo 1990 m. Karjerą operos pasaulyje pradėjusi kaip dainininkė, vėliau atsidėjusi šeimai (režisierės vyras – garsus dirigentas Riccardo Muti), šiandien ji yra pripažinta Italijoje operos režisierė.

Dainuos italai

Vilniuje dvi pirmąsias premjeras gruodžio 31 ir sausio 2 d. dainuos italų grupė: Benedetta Torre, Maria Mudryak, Alessandro Scotto Di Luzio, Matias Tosi, Daniel Giulianini, Luca Dall’Amico ir kt. Kitų metų spektakliuose išvysime lietuvių solistus. Vaidmenis rengia: Joana Gedmintaitė ir Julija Stup­nianek (Mimi), Viktorija Miš­kūnaitė, Aistė Pilibavičiūtė ir Julija Karaliūnaitė (Miuzetė), Tomas Pavilionis ir Kasparas Damulis (Rudolfas), Eugenijus Chrebtovas, Dainius Stumbras (Marselis) ir kt. Pastatymo muzikos vadovas Robertas Šer­venikas, choro meno vadovas Česlovas Radžiūnas. Spek­taklius diriguos ir Julius Ge­niušas. Beje, po premjerinio spektaklio gruodžio 31 d. LNOBT kviečia Naujuosius sutikti teatre. Maždaug 22.30 val. Rau­donojoje fojė prasidės šventinė vakarienė (bilietus pokyliui reiktų įsigyti atskirai).

52795
130817
52791