Kilo Co-found
Kilo Co-found
Kilo Co-found
Kilo Co-found
Kilo Co-found

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-12-07 06:30

Dantų šepetėlis psichikos sveikatai: kaip “Pulsetto” užkariauja savimi vis labiau besirūpinančius vartotojus

Vitalijus Majorovas, klajoklinio nervo stimuliavimo prietaisą sukūrusio startuolio „Pulsetto“ bendraįkūrėjas ir vykdomasis vadovas.
Vitalijus Majorovas, klajoklinio nervo stimuliavimo prietaisą sukūrusio startuolio „Pulsetto“ bendraįkūrėjas ir vykdomasis vadovas.
Naudojamas kasdien, kaip dantų šepetėlis – tokią viziją sukurtam klajoklinio nervo stimuliavimo prietaisui piešia Vitalijus Majorovas, startuolio „Pulsetto“ bendraįkūrėjas ir vykdomasis vadovas. Įkvėptas noro padėti žmonai susidoroti su nepakeliamais galvos skausmais, V. Majorovas su komanda užsitikrino sveikatos technologijų investuotojo „Kilo Health“ partnerystę ir žaibiškai greitai sukūrė inovaciją, kurią potencialiai galėtų naudoti kas trečias planetos gyventojas.

V. Majorovas detalizuoja, kad produktą sukurti įkvėpė asmeninė istorija:

„Mano žmona seniai kenčia nuo klasterinių galvos skausmų. Juos turi 0,1 proc. visos žmonių populiacijos. Tokie skausmai, dar vadinami savižudybiniais galvos skausmais, pasireiškia naktimis ir labai retai – pvz., kartą per du metus. Tačiau jiems ištikus, žmogus nepakeliamai kenčia, jam niekuo negalima padėti. Išbandėme įvairiausias terapijas, bet efektyvių priemonių kol kas nėra“.

Jis pasakoja, kad norėdamas pakeisti situaciją, pradėjo gilintis į mokslines studijas ir atrado, jog klajoklinio nervo stimuliavimas gali padėti sumažinti priepuolius ir jų tikimybę. 

Didžiulei rinkai – vienas sprendimas

„Kai prieš trejus metus sutikau savo verslo partnerį Povilą Sabaliauską, išsiaiškinome, kad klajoklinio nervo stimuliavimas gali padėti žmonėms nuo migrenos, depresijos, epilepsijos, klasterinių galvos skausmų, kraujospūdžio problemų ir daugybės kitų negalavimų, – vardija pašnekovas. - Žmonių, kurie turi tokių rimtų sutrikimų – labai daug, turbūt kas trečias pasaulio gyventojas juos patiria. Nemažai potencialo turi keletas nišinių auditorijų – pavyzdžiui, vadinamieji biohakeriai, kurie nori pagerinti savo sveikatą, todėl daug į save investuoja. Taip pat moterys po menopauzės bei naktinės pamainos darbuotojai (medikai, policininkai, gaisrininkai ir kt.), tipiškai turintys įvairių sveikatos, nerimo ir miego sutrikimų. Potenciali mūsų rinka – itin didelė“.

Atradę rinkoje nišą, partneriai sugalvojo patys sukurti paprastiems vartotojams pritaikytą nešiojamą aparatą, kuris, skleisdamas specifinius elektromagnetinius signalus, aktyvintų klajoklinį nervą – dėl to sumažėtų jaučiamas stresas, nerimas, gerėtų miego kokybė.

Šiuo metu „Pulsetto“ turi virš 10 000 klientų, iš kurių 85 proc. yra JAV gyventojai.

Vadovas tikisi, kad ateityje stimuliatorius bus pripažintas kaip veiksmingas medicininis prietaisas, kuriame bus įdiegti ne penki kaip dabar, o iki šimto klajoklinį nervą stimuliuojančių signalų. 

Kaip ieškojo investicijų

Įrenginį ar prietaisą sukurti nėra paprasta – dažniausiai kelionė apčiuopiamo produkto link trunka apie trejus metus ir nuo pat pirmųjų žingsnių reikalauja investicijų. Ieškodamas finansinio pastiprinimo, V. Majorovas idėją pristatė Tadui Burgailai, sveikatos technologijų kūrėjo ir investuotojo „Kilo Health“ vadovui, kurį seniai pažinojo.

„Pamėginau jį įtikinti, kad mūsų idėja yra paremta mokslu ir verta finansavimo. Lengva nebuvo: maždaug per tris mėnesius arba apytiksliai po dešimties pokalbių sugebėjau užsitikrinti pirminę investiciją prototipui kurti“, – prisimena V. Majorovas.

2021 metų pradžioje startavusi įmonė pirminį „Pulsetto“ prototipą, bendradarbiaudama su mokslininkais ir inžinieriais, sukūrė žaibiškai – per tris mėnesius. Kalėdų laikotarpiu jį pristačiusi „Kilo Health“ komandai užsitikrino tolimesnį finansavimą.

„2022 m. kovą pasirašėme investicinę sutartį, o pirmąjį produktą pardavėme per devynis mėnesius nuo starto pradžios. Į šį laikotarpį įskaičiuoju apie dešimt produkto iteracijų – dizaino, inžinerinį ir mechaninį išgryninimą, įrenginiui gaminti reikalingų plastiko liejimo staklių užsakymą bei pristatymą į Lietuvą. Lyginant su rinkos praktika, mes viską padarėme tris kartus pigiau ir keturis kartus greičiau“, – pasakoja V. Majorovas. 

Svarbūs resursai

Produkto kūrimui skirtą investiciją (angl. pre-seed) iš „Kilo Health“ užsitikrinęs „Pulsetto“, dalyvauja akceleratoriaus programoje „Co–found“, kuri kviečia startuolių vadovus tapti bendraįkūrėjais, vystyti savo idėjas naudojant investuotojo resursus arba bendradarbiauti kuriant vieną iš įmonės sugalvotų produktų sveikatos srityje. V. Majorovas partnerystės su „Kilo Health“ modelį vadina „smart money“:

„Plėtodami verslą, „Kilo Health“ išteklius naudojame ten, kur mums jų reikia. Pavyzdžiui, jie turi puikius marketingo ekspertus. Tokio lygio specialistų, mes, kaip startuolis, negalėtume sau leisti, todėl samdome „Kilo Health“ resursus. Aukštesniojo lygio neįkainojama pagalba yra valdyba, ypač, kai kalbame apie augimą didžiausioje mūsų pardavimų rinkoje JAV – Lietuvoje šią rinką išmanančių žmonių apskritai nelabai rasi“, – dalijasi V. Majorovas.

Anot jo, tuo pačiu „smart money“ principu besivadovaudamas, startuolis ieško ir kito investuotojo, kuris galėtų pagelbėti jau tvarkantis su operacijomis: logistika, įrenginio tobulinimo galimybėmis, moksliniais ir klinikiniais tyrimais. 

Vieno plano nepakanka

V. Majorovas pripažįsta, kad pirmieji mėnesiai pristačius produktą rinkai nebuvo lengvi, „Pulsetto“ nepavyko pasiekti išsikeltos pardavimo tikslų kartelės.

„Šioje stadijoje daug startuolių susilaužo stuburą. Mus apsaugojo strategija – turėjome pasirengę ne vieną ir ne du veiksmų planus. Matydami, kad nesiseka taip, kaip planavome, vien per 2022 metų vasarą pritaikėme devynis skirtingus kainodaros modelius, koregavome ir išleidome šūsnį marketingo žinučių. Užčiuopėme, kad vertinant iš vartotojo perspektyvos, mums trūksta prekės ženklo patikimumo“, – atskleidžia vadovas.

Jis pasakoja, jog tada įmonė priėmė sprendimą pradėti kampaniją minios finansavimo platformoje „Indiegogo“.

„Ten startavome 2022 m. lapkritį ir per kiek daugiau nei dvi paras pradinį finansavimo tikslą viršijome kelis kartus. Svarbiausia, kad iniciatyvos dėka tapome patikimesni, žinomesni vartotojams. Galiausiai nuo šių metų sausio tai leido išauginti ir pardavimus tiesiogiai per mūsų svetainę“, – teigia V. Majorovas. Jis priduria, kad šiuo metu „Pulsetto“ pelningai veikia tris mėnesius iš eilės. 

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Raktas į sėkmę

V. Majorovas pasakoja, kad neperdegti pirmuosiuose žingsniuose startuoliui padėjo jo paties patirtis versle ir galimybė priklausyti „Kilo Health“ akceleratoriaus programai „Co-found“.

„Prieš pasukdamas į startuolių pasaulį, daugiau kaip dešimt metų praleidau versle, man teko būti atsakingam už didelius pokyčio valdymo produktus, griūvančių, emociškai išsekusių komandų sustygavimą. Su sveikatos rinka taip pat turėjau sąlyčio taškų – dirbau su miego produktais, miego kokybės tema man svarbi iki šiol. Kai nusprendžiau išbandyti jėgas su startuoliais, ne viskas iškart vyko sklandžiai. Trys pirmieji mano startuoliai žlugo, kol pavyko įsitvirtinti su ketvirtuoju „Pulsetto“ – atviras jis.

Pašnekovas sako, kad būti startuolio vadovu – absoliučiai skirtinga patirtis.

„Tai ne šimtams žmonių vadovauti; čia pats turi būti žmogumi–orkestru: dalyvauti kiekviename žingsnyje, apčiupinėti visus procesus. Žinoma, didžiausias privalumas čia – laisvė“, – tikina jis.

Pasak V. Majorovo, „Pulsetto“ sėkmę lėmė trys elementai: jo paties sukauptas didelių projektų ir komandų valdymo bagažas, inžinerinį išsilavinimą turinčio P. Sabaliausko patirtis ir patikima komanda, kuri kartu dirba nuo pirmųjų dienų.

„Labai greitai prie komandos prisijungė stiprus elektrotechnikos specialistas, puikūs inžinieriai, talentingas industrinis dizaineris – be jų ir mokslininkų, kurie konsultavo mus nuo pirmųjų dienų, nebūtume pasiekę tokių rezultatų“, - teigia vadovas.

52795
130817
52791