GENERAL FINANCING BANKAS: keičiantis rinkai, dėmesys – į didesnes paskolas

Reklama publikuota: 2022-05-17
Justinas Muleika, GENERAL FINANCING BANKO valdybos narys: „Klientai vartojimo paskolas renkasi didesniems tikslams – planuodami pirkinius į priekį, investuodami į geresnę gyvenimo kokybę ir savo komfortą.“
svg svg
Justinas Muleika, GENERAL FINANCING BANKO valdybos narys: „Klientai vartojimo paskolas renkasi didesniems tikslams – planuodami pirkinius į priekį, investuodami į geresnę gyvenimo kokybę ir savo komfortą.“

Brandesnis kliento profilis, tvaresnis požiūris į asmeninius finansus ir visą finansų rinką, daugiau dėmesio aplinkos tausojimui ir daugiau planavimo į ateitį – tokias tendencijas pastaraisiais metais stebi GENERAL FINANCING BANKO specialistai. Justinas Muleika, Banko Valdybos narys, pažymi, kad ir bankinis sektorius turi atliepti poreikius – imtis siūlyti produktus, padedančius klientams savo poreikius ar problemas spręsti saugiau, patogiau ir tvariau.

Apie tvarumą šiandien kalbama turbūt visuose verslo segmentuose. Tai – jau ne tik madinga tendencija, bet ir kasdienis procesas. Kaip tvarumą jaučiate finansų sektoriuje?

Dėmesys tvarumui visame sektoriuje, pirmiausia, jaučiamas per reguliavimą, kuris bankams privalomas. Europos centrinis bankas aiškiai nurodo gaires ir kryptį. Mes, savo iniciatyva, taip pat imamės kurti pokytį visuomenėje: ne tik detaliai ir tiksliai vykdome Lietuvos banko reikalavimus, bet ir dedame pastangas edukuoti klientus, pateikti jiems idėjas ir sprendimus konkrečioms gyvenimiškoms situacijoms. Turime tvarumo planą ir kuriame papildomas iniciatyvas. Pavyzdžiui, šiemet pasiūlėme naują paslaugą – tausią paskolą. Pasirinkome tokį terminą, kuris apima viską, kas susiję su aplinkosauga, tvarumu. Tai ir saulės jėgainių ar geoterminio šildymo įsirengimas, ir elektra varomų automobilių įsigijimas ar net elektrą tausojančių įrenginių finansavimas. Toks yra mūsų atsakas į rinkos poreikį, nes ši sritis tikrai nuosekliai augs. Sulaukiame pirmųjų klientų, norinčių gyventi tvariau ir tausiau, ir tikime nuosekliu šio poreikio augimu ir natūralia plėtra.

Tarp naujų paslaugų – ne tik tausios paskolos, bet ir draudimo produktai. Kas lemia tokią kryptį?

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Siūlome namų turto draudimą, kuris aktualus klientams, kurie naudojasi mūsų paskolomis būsto įsirengimui ar atnaujinimui, o tai yra tikrai ženkli mūsų klientų dalis. Taip pat siūlome paskolų įmokų draudimą nesavanoriško darbo netekimo atveju. Ši paslauga susijusi su siekiu padėti klientams jaustis saugiau. Didžioji dalis klientų paskolas grąžina iš darbo užmokesčio pajamų. Draudimas apsaugo nuo netikėtų atvejų, kai netenkama darbo. Šis draudimas padeda apsaugoti klientą nuo galimų rizikų ir problemų, užtikrina, kad, net netekus darbo ir skubiai ieškant kito, dėl lėšų paskolos mokėjimui padengti jaudintis nereikės. Taip pat tai vienas iš būdų edukuoti, priminti žmonėms apie rizikas, atsakingą finansų planavimą.

Prieš pasaulinę krizę 2008 m. gyventojai skolino itin daug ir ne visada atsakingai įvertinę rizikas. Dabar, kai ekonomika yra augimo stadijoje, finansavimo poreikis taip pat labai didelis. Ar jaučiate didesnį atsakingumą ir pasikeitusį požiūrį į finansus, apskritai?

Prieš krizę, anuomet, nebuvo tokio stipraus reguliavimo, kokį matome šiandien. Dabar patys bankai ir skolinimo institucijos klientų paraiškas taip pat vertina griežčiau. Neatsakingas skolinimas ir skolinimasis prieš 13 metų skaudžiai atsiliepė visam finansų sektoriui, tad šiandien visi rinkos žaidėjai žalią šviesą paskoloms dega gana atsargiai. O svarbiausia, kad ir klientų požiūris į savo finansus pasikeitė. Klientai patys planuojasi, kiek jie gali mokėti, kokius įsipareigojimus gali prisiimti. Anksčiau tai buvo reguliatoriaus ir atskirų žaidėjų rūpestis, rinkoje buvo apstu greitųjų kreditų, o dabar jaučiame, kad finansinis raštingumas auga ir žmonės brandžiau vertina savo poreikius ir galimybes.

O koks yra konkrečiai GENERAL FINANCING BANKO klientas šiandien? Kaip galėtumėte jį apibūdinti?

Mūsų klientų dauguma – vartojimo pagrindą sudarantys, būstus ir automobilius įsigyjantys ar keičiantys 35 – 55 metų amžiaus asmenys. Toks  – didžiausios dalies klientų portretas. Nenuostabu, kad liūto dalis mūsų paskolų išduodama būtent būsto atnaujinimui ar įsirengimui, taip pat naudotų automobilių įsigijimui. Mūsų klientai vartojimo paskolas ima didesniems tikslams – planuodami pirkinius į priekį, investuodami į geresnę gyvenimo kokybę ir savo komfortą. Prieš porą metų patys nusprendėme kalbėti apie GENERAL FINANCING BANKĄ, kaip apie partnerį didesniems tikslams pasiekti, ir tai nėra vien reklaminis šūkis. Nesistengiame koncentruotis į smulkias vartojimo paslaugas, nors tokias taip pat teikiame. Bet ypatingai geras sąlygas taikome didesnėms – nuo 7.500 Eur ir daugiau – paskoloms. Ką tuo norime pasakyti klientams? Kviečiame planuoti į priekį, išsigryninti poreikius, o mes jau galime padėti tuos užsibrėžtus didesnius tikslus pasiekti. Ir tokių mūsų pasiūlymų paklausa ženkliai auga, o vidutinė paskolos suma vien per pastaruosius metus išaugo apie 50%. Taip, įtaką darė ir infliacija, tačiau ir klientai ateina su rimtesniais klausimais, didesniais poreikiais, kuriems reikia finansinio pastiprinimo.  

Nors rinkoje esate jau 16 metų, tačiau būtent pastaruosius dvejus metus jau veikiate kaip bankas. Kas labiausiai pasikeitė per tuos dvejus metus?

Iki tol stovėjome tarsi tik ant vienos kojos, tik skolinome. Dabar jau padedame klientams ne tik skolintis, bet ir taupyti. Pasiūlėme indėlius laikyti labai geromis sąlygomis, o tai mums leido užtikrinti vis geresnes ir teikiamų paskolų sąlygas. Stipriai  pasistūmėjome šia kryptimi ir šiandien jau galime lygiuotis ir konkuruoti sąlygomis su didžiaisiais bankais. Ir klientų įvertinimą jaučiame. Mūsų klientas šiandien vidutiniškai skolinasi jau po trečią kartą, taigi jis vis sugrįžta. Taip pat refinansavimo statistika rodo, kad klientai gerokai daugiau paskolų pas mus atsineša, o ne išsineša. Reiškia, siūlomos sąlygos ir paslaugos rinkoje yra konkurencingos. Tai džiugina.

Per šį laikotarpį teko išgyventi ir pandemiją bei vis dar besitęsiantį Rusijos karą prieš Ukrainą. Kaip tai paveikė klientus ir rinką?

Finansų sektorius karą pajuto nuo pat pirmosios dienos – viskas visiškai sustojo. Ir tai normalu, karo akivaizdoje niekas negalvoja apie tai, kur geriau pasidėti indėlį. Panikos nebuvo, tačiau žmonės stebėjo, laukė, vertino, ar galima priimti sprendimus, ar artimiausia aplinka išlieka stabili. Dabar jau galima sakyti, kad rinka sugrįžo į vėžes. Palaikymas Ukrainai, žinoma, išlieka. Didžiuojuosi, kad Lietuvos įmonės ir gyventojai ukrainiečiams surinko tiek pagalbos! GENERAL FINANCING BANKAS taip pat skyrė paramą VšĮ „Blue / Yellow“ ir Raudonajam Kryžiui.

Panašus šokas pradžioje buvo ir per pandemiją, tik sugrįžti į ritmą užtruko ilgiau. Bet pandemija jau paliko pokytį – labai didelė dalis klientų nebegrįžta į fizinius bankų aptarnavimo taškus, nes atrado ir net įprato prie galimybės paprastus finansinius klausimus sutvarkyti nuotoliu, internetu arba telefonu. Manau, kad šis pokytis bus ilgalaikis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Ugdymą keičia žodis ugdymasis – kaip puoselėti šią praktiką organizacijos viduje? Verslo tribūna

Konferencijos, seminarai, lektoriai, individualus mokymosi biudžetas ir nuotolinio mokymosi galimybės – tai...

Išrinkti geidžiamiausi Lietuvos darbdaviai 4

Šiemet geidžiamiausiu darbdaviu paskelbta lietuvių įkurta JAV programavimo paslaugų įmonė „DevBridge LT“.

Vadyba
2022.05.26
„NanoAvionics“ vadovas: kitais metais planuojame išaugti iki 300 darbuotojų Premium 7

Lietuvos mažųjų palydovų gamintoja „NanoAvionics“ šį birželį jau bus visiškai persikėlusi į naujas patalpas...

Vadyba
2022.05.23
GENERAL FINANCING BANKAS: keičiantis rinkai, dėmesys – į didesnes paskolas Verslo tribūna

Brandesnis kliento profilis, tvaresnis požiūris į asmeninius finansus ir visą finansų rinką, daugiau dėmesio...

Startuolių komandų formavimas: kaip tinkamai pasirinkti ir nepamiršti nusamdytų talentų Premium

Gegužės 26 d. VŽ organizuojamoje Personalo konferencijoje bus apdovanoti TOP 3 darbdaviai bei antrus metus iš...

Vadyba
2022.05.16
„Eurovaistinė“ darbdavio kampaniją kūrė kartu su visa komanda Verslo tribūna

Talentų pritraukimas ir išlaikymas – vis dar vienas didžiausių darbdavių iššūkių. Personalo specialistai...

GENERAL FINANCING BANKAS gimtadienio proga paruošė išskirtines reklamas: vietoj aktorių – banko darbuotojai Verslo tribūna

Gegužės 18-tą dieną minėsiantis antrąjį specializuoto banko gimtadienį, GENERAL FINANCING BANKAS proginius...

„Geidžiamiausias darbdavys 2022“: geriausiųjų 20-tukas ir startuolių 10-tukas

„Verslo žinios“ skelbia bendroves, kurios pateko į reitingo „Geidžiamiausias darbdavys 2022“ finalinį...

Vadyba
2022.05.05
„Ramirent“ specialistai Lietuvoje: tokioje aplinkoje negali dirbti blogai Verslo tribūna

Didžiausios statybinės įrangos nuomos kompanijos Baltijos šalyse „Ramirent“ Vilniaus filialui suteiktas...

Statyba ir NT
2022.04.27
„Vita Baltic“: pagrindinės atramos sudėtingose situacijose – vertybės ir pagarba vienas kitam Verslo tribūna

Jei nori išlikti ten, kur esi dabar – turi nuolat judėti į priekį: tokio principo laikosi Alytaus rajone...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku