IT vieta verslo mozaikoje: ar išnaudojame potencialą?
Remiantis pasaulinės duomenų platformos „Statista“ duomenimis, skaičiuojama, kad šiais metais IT išlaidos visame pasaulyje turėtų siekti daugiau nei 5,7 trln. JAV dolerių, t. y. 9% daugiau nei 2024 m.
Nors toks augimas rodo didelę technologinių sprendimų paklausą ir plėtrą, jų efektyvumas priklauso ne tik nuo investicijų apimties. Šalia technologinių sprendimų būtina IT komandos sinergija su verslo plėtros, produktų diegimo, klientų aptarnavimo ir kitais verslo padaliniais.
Siekiant didinti konkurencingumą ir skatinti inovacijas, labai svarbu, kad IT specialistų siūlymai ne tik atitiktų verslo strateginę viziją, bet ir prisidėtų ją formuojant. Aktyviai siūlydamos ir įgyvendindamos pažangius technologinius sprendimus, pavyzdžiui, dirbtinį intelektą, mašininį mokymąsi ar automatizavimą, IT komandos suteikia galimybę verslui būti žingsniu priekyje ir kurti didesnę vertę klientams.
Puikus tokio IT įsitraukimo pavyzdys – prekių ženklas „Coca-Cola“. Bendrovės IT skyrius glaudžiai bendradarbiavo su kitais įmonės padaliniais tam, kad galėtų nustatyti, kokie projektai padėtų pasiekti užsibrėžtus verslo tikslus. Taip gimė skaitmeninė platforma, kurioje klientai galėjo individualizuoti savo gėrimus. Ši naujovė padidino pardavimus 10% ir leido užimti 5% didesnę rinkos dalį.
Platformos „HG Insights“ analitikai teigia, kad klientų patirties gerinimas 2025 m. bus itin aktualus draudimo sektoriuje. Vartotojai tikėsis labiau individualizuotos ir vientisos skaitmeninės patirties. Prognozuojama, kad 48.000 draudimo sektoriaus įmonių per šiuos metus IT reikmėms išleis 291 mlrd. JAV dolerių: 4% bus skirta paslaugoms, 31% programinei įrangai, 13% techninei įrangai ir 9% – komunikacijai.
Norint kurti klientų lūkesčius atitinkančius patobulinimus, būtina priimti duomenimis pagrįstus sprendimus. Tai ypač svarbu vertinant galimas rizikas ir analizuojant klientų elgseną. Įmonėje veikiantys IT padaliniai atlieka svarbų vaidmenį siekiant užtikrinti, kad duomenys būtų kokybiški, prieinami ir saugiai valdomi.
Siekiant sėkmingai integruoti technologijas į įmonės veiklą, IT komanda turi gebėti paaiškinti savo siūlomus sprendimus verslo kalba, o už verslo strategijas atsakingi padaliniai turi aiškiai suformuluoti savo poreikius. Tai pasiekti padeda reguliari komunikacija ir grįžtamojo ryšio teikimas tiek apie kartu kuriamus produktus ir pokyčius, tiek apie bendradarbiavimo proceso efektyvumą. Tam svarbu vystyti IT komandos minkštuosius gebėjimus, ypač komunikavimo ir gebėjimo susitarti dėl bendrų sprendimų įgūdžius.
Dirbdamos nuolat kintančioje aplinkoje ir stengdamosi atliepti verslo poreikius, IT komandos taiko lanksčias agile darbo praktikas. Šios praktikos taip pat skatina į ankstyvą kūrimo procesą įsitraukti IT specialistus – tai padeda daug anksčiau identifikuoti galimas problemas bei apsiskaičiavimus ir leidžia veikti efektyviau.
Verta nepamiršti, kad ne mažiau svarbus yra IT ekosistemos patikimumo užtikrinimas. Be žmogiškojo faktoriaus, vis svarbesni tampa techniniai aspektai, gerosios procesų organizavimo ir automatizavimo praktikos ir pažangūs įrankiai. Tai gerokai sutrumpina programinės įrangos atnaujinimų diegimo laiką, todėl organizacijos gali greičiau tobulinti savo produktus.
Investicija į patikimus ir tinkamai automatizuotus procesus taip pat yra puikus sprendimas, grįžtantis sutaupytu IT komandos laiku, patikimesniu sistemų veikimu ir mažesniu klaidų skaičiumi. Visa tai tampa sudėtinėmis sėkmingo verslo mozaikos dalimis.
Komentaro autorė – Asta Kalinauskienė, „Lietuvos draudimo“ IT direktorė Baltijos šalims