Pagaliau su sveika logika neprasilenkiantis straipsnis. Ačiū autoriui už valdžiai nepatogią analizę
2021-02-18T22:47:10+02:00
Smagu pasvaičioti, kai nesi už nieką atsakingas. Įdomu būtų šitą “analitiką” pamatyti valdžioj, krizę valdantį, lažinuosi, kad per dvi dienas pridėtų į kelnes.
2021-02-19T06:56:46+02:00
Tikrai nepridėčiau, patikėkite VŽ skaito matė krizes ir mokantis jas valdyti. Kaip tik Dulkys neturi patirties krizių valdyme, dirba valstybės kontrolei ir dėstytojų. Ir jai labai jaučiasi. Šimonytė irgi mane labai nuvylė, tikėjausi, kad leadership’o bus daugiau, akivaizdu, kad jį idealus antras žmogus. Nėr LRV žmogaus, kuris prisiimtų atsakomybę, atsakomybę numesta mokslinikų ir lobistų grupei
2021-02-18T15:18:48+02:00
Konkretu, struktūrizuota ir labai taiklu!
2021-02-18T15:26:05+02:00
susidaro įspūdis, kad valdžia iš tikrųjų bijo sveikatos sistemos kolapso, prie kurio buvome priartėję per Maytės plauką. Bet dabar, kai medikai jau paskiepyti, gal ši grėsmė yra tiesiog hipebolizuojama? Dar viena svarbi detalė: mums reikia keisti pandemijos suvaldymo kampą: svarstyti ir ieškoti ne ką suvaržyti, o ko nevaržyti. Toks maindset'as leis matyti objektyvesnę realybę ir priimti racionalesnius sprendimus.
2021-02-18T15:32:58+02:00
Mąstyti visada sveika, tik kelios pastabos. Autorius paima "karantininius" sergamumo ir mirtingumo rodiklius ir lengva ranka juo išplečia iki 70 proc. persirgusių jei viskas būtų paleista savieigai. Ar kas nors galite bent apytikriai įsivaizduoti, kaip atrodytų ligoninės sergamumui padidėjus keliasdešimt kartų? Daugybei net rimtai sergančių liktų tik svajoti apie stacionarą ir kokią rimtesnę pagalbą, o reanimacijos deklamuotų vaikišką škaičiuoklę, kurį iš dešimties dūstančių į reanimaciją guldyti. Tada mirtingumo rodikliai būtų visai kiti ir toli gražu ne vien senjorų. Aš jau nekalbu, kad COVID ilgalaikės pasekmės daugeliui persirgusių ne tokios jau nekaltos ir niekas nežino, kiek jėgų sveikatos sistema turės joms skirti dar daug metų.
2021-02-18T15:38:39+02:00
Tai kur tie lavonai gatvese saliu, kurios netaiko karantino?
2021-02-18T15:47:34+02:00
O kur tie lavonai perteklinių mirčių, kurias visi viruso neigėjai mėgsta prikišti? Turėtų būti pagal autorių žymiai daugiau juk ar ne taip?
2021-02-18T17:14:25+02:00
Ponas ar jūs pagalvojote kokios pasekmės bus LT ateičiai,kai išaugs bemokslių invalidukų karta su išvarvėjusiom, nuo sedėjimo prie kompiuterio ekranų,akim,dėl karantino suvaržymų?ne,tai pagalvokite,jei išeis sumąstyt,parašykite bent kažkiek protingesnį komentarą,negu prieš tai parašėte
2021-02-18T15:46:56+02:00
Seniai aišku, kad reikėjo personalą mokyt, plėst ligonines, o ne uždarinėt. 100x pigiau visiems ir išsaugotos gyvybės.
2021-02-18T15:50:14+02:00
Mąstymo kryptis idomi, bet padaryta labai grubi klaida dėl lyginimo mirčių taikant priemones su viskuo kitu. Reikėtų tada bent hipotetinius skaičius paimti "free range" scenarijaus, ir tada kažką lyginti. Žinoma, įvertinus ir sveikatos sistemos kolapso scenarijų, su kuriuo mes tikrai flirtavome vienu metu karbofašisto dėka. Pasiūlymų tekste nėra jokių, kas daro tekstą gudresnės bobutės pabumbėjimu ant suoliuko prie padjezdo. Vienok apie tai diskutuoti dabar, kai jau viskas lyg rimsta, tikrai galima.
2021-02-18T15:55:12+02:00
deja, bet tokiu klausimu musu zurnalistai bijo uzduot valdziai. visi sveiko proto zmones apie tai kalba jau metus, bet valdzios politika is esmes nesikeicia. ir kas baisiausia, nera jokios rimtos opozicijos sitam maskaradui
2021-02-18T17:09:34+02:00
Ponas siūlau nebenaudot tokio termino,kaip LT valdžia,tai grupelė marionetinių figūrų,per klaidą patekusių prie lovio,kurie net atvirai prisipažysta,kad vykdo užduotis,aš čia apie Šimonytės kalbas
2021-02-18T16:30:28+02:00
Woah, seni, tau reikėtų nebepūst daugiau, tai sugebėtum skaičius teisingai suskaičiuot
2021-02-18T17:15:15+02:00
pavyzdys, kaip skaičius galima lengva ranka "patinkinti" po darbotvarke, o logiką maišyti su bet kuo. Daug žadanti pradžia apie QALYS (čia visiškai rimtai), tada daug žadančią ateitį Lietuvai (nes esam antra pagal gyventojų su aukštuoju šalis ES, tai gyvenimo trukme tuoj visus pralenksim). Toliau - praignoruota, kad mirtis šiandien nelygu mirtis po 50 metų, o kur diskontavimas? (ironizuoju). Na, o staigus posūkis į griovį skaičiuose yra šiuo sakiniu "Net jei dėl karantino mirčių skaičių sumažėtų 20%, kas būtų sąlyginai veiksminga (bet nėra)" ir toliau autorius sėkmingai suskaičiuoja 6, ir rieda tuo gioviu su pagreičiu žemyn iki išvadų, kurių jam reikia. Tik naudos iš to diskusijoje nedaug, nes čia kaip sakoma žaidimas už aikštės, jei nepasakyt stipriau.
2021-02-18T17:36:25+02:00
Pasigedau autoriaus rizikos analizės atvejui, jei nebūtų jokių apribojimų. Pvz. ligoninių užimtumas tokiu atveju. ( Italijos variantas 2020 metų pavasari).
2021-02-18T19:11:11+02:00
o gal svedijos ar baltarusijos? sveicarai irgi faktiskai be karantino gyvena taip kad pvz galima rast i abi puses.
2021-02-18T21:58:17+02:00
neįeina tokių scenarijų analizė į autoriaus užduotį, "nepriklausomo analitiko" straipsnis aiškiai į vienus vartus ;-) kiti čia svajoja tapt švedais ar šveicarais. Belarusai neserga covid, nes batka neleido. Tiesiog šiemet labai miršta nuo pneumonijos, JTO duomenim +5600 mirčių iki rugsėjo lyginant su pernai tuo pačiu laikotarpiu.
2021-02-18T20:04:26+02:00
80-90% mirčių kam virš 50 metų, o karantinas taikomas visai populiacijai :DDD Tai, kodėl nekarantinuojame tik tų ~20-30% labiausiai pažeidžiamų? Gamybos įmonės dirba, kam virs 60m. turi eiti kiekvieną diena. O va sveiki, jauni žmonės sėdi namuose, wtf?
2021-02-20T23:21:52+02:00
Būtent.
2021-02-18T22:24:22+02:00
Čia toks pažongliravimas skaičiais ir lyginimas nelogiškus dalykus.
Konkretus pavyzdys. Nuo kada Islandiją galima imti kaip pavyzdį tvarkantis su korona virusu? Izoliuota šalis, neturinti kaimynų, kurios IN/OUR skaičius itin mažas. Tokių loginių klaidų pilna visame tekste, net neverta gilintis.
2021-02-18T22:43:34+02:00
“Ploju atsistojęs”, pasakytų amžinatilsį Adolfas Hitleris. Statistika - puikus mokslas, nuvertina žmogų iki vieneto. Viskas logiška, kol tas vienetas - ne jūsų artimas žmogus. Kada jau finansiškai nebeapsimoka gelbėti savo tėčio gyvybės? Psichopato rašinys.
2021-02-19T06:59:54+02:00
psichopatas esate jus kadangi i aiskiai isdestytus argumentus bandot atsakyt pagraudenimais apie kazkieno seneli ar mama. kodel nenorit kalbet apie n kartu daugiau likimo valiai paliktu vaiku, ligoniu neserganciu covid ar netekusiu pajamu zmoniu? pasigriebe metodicka ir kartoja kaip papugos "o jei tavo..?"
2021-02-19T06:52:33+02:00
Pagarba autoriui, palaikau visiškai. Mes turime kalbėtis apie tai, kad panašu, kad daroma klaida. Man toks įspūdis, kad dabartinė Vyriausybė tampoma už virvučių gydytojų, kuriems patiko dirbti pusiau užpildytose ligoninėse. Šiuo metu yra krizė, kas yra dinamine situacija kurį valdoma statiškai. Jei kritikuoji arba užduodi klausimus, tave kaltina noru žudyti vyresnius žmones. Super straipsnis, būtų gerai, kad Dulkys argumentuotai atsakytų.
2021-02-19T07:05:55+02:00
taip, si krize medikams suteike valdzia. o valdzios savo noru nieks nenori atiduot todel bauginimai ir teroras visuomenes atzvilgiu tikrai nemazes
2021-02-19T10:41:38+02:00
super straipsnis, sakote? ;-) nes atitinka interesų grupės paniatkes ir pripila neaišku iš kur ištrauktų skaičių, kad pagrįsti sau reikalingą išvadą? tikras super straipsnis turėtų atsakingai ir aiškiai skaičiuoti visus variantus ir visus nuostolius, o ne pakišinėti kas tinka po interesų darbotvarke.
2021-02-19T13:26:39+02:00
Tai kad už variantų skaičiavimą mokam valdžiai. O ši, panašu, kitų variantų nesvarsto.
2021-02-19T14:35:01+02:00
taip, mokame, ir dar papildyčiau - valdžia yra politikai, pasodinti ten kur dabar yra rinkėjų, ką straipsnio autorius su pritemptais technokratiniais skaičiavimais stipriai ignoruoja. O bet tačiau, šiuo metu mes apie straipsnį, kuris kažką teigia, kažkuo savo teiginius ramsto. Sakote, su jais viskas gerai? ;-)
2021-02-19T08:54:45+02:00
Lengva kaltinti valdzia visomis bėdomis, kai tik sedi už aikštelės ribu kaip žiūrovas, o pats niekuo neprisidedi. Dauguma karantino priesininku nesupranta, kad jei jie patys disciplinuotai laikytusi taisykliu, skirtu tam, kad virusas neplistu, nereiketu tokiu gieztu karantinu. Bet deja dauguma svencia uzsidare baliukuose ir pirtelese, vaiksto iskise pimpaliukus is po kaukiu, visaip kitaip seja virusa tarp musu ir nesupranta, kad tai del ju kaltes rudeni teko ivesti griezta karantina. Visada kaltas kitas (valdzia) tik ne as pats.
2021-02-19T11:10:39+02:00
Deja, bet tokią situaciją kad pasiekti, reikia, kad šalyje būtų diktatūra o dabar visi su savo teisėmis ir nieko negali padaryt. Tai pasėdėsim ilgiau, nes atliuosuot karantino irgi neišeis, kol nesumažės sergančiųjų skaičius. Būtų mano valia, tai įsakčiau sušaudyt visus esančius lauke on sight, per keletą savaičių viska seniausiai būtų pasibaigę ir gyventume kaip gyvenę
2021-02-19T11:13:45+02:00
Labai lengva sausa statistika vesti, o jei toje statistikoje jusu tevai artimieji, tai kas tada ? zmogus kalejime prasedi 20 metu, o cia tik kelis men sedim ir jau kolapsas, dziaukites pailseti galite pagalvoti apie gyvenima. prie ko tie pinigai ar kazkas kita pries artimuju netekti, tas gali kalbeti statistikai, kuriu covid nepaliete.
2021-02-19T11:37:05+02:00
vel ta pati graudi dainele.. o tu artimuju kas klause nori jie metu metus sedet vieni nemate vaiku ir anuku? ar nori jie gyvent nuolatinej baimej?ar nori kad ju vaikai del tos baimes netektu darbu o anukai liktu berasciai?
2021-02-19T11:32:45+02:00
Supraskime teisingai- šiandien pelnas yra viskas, pinigai yra Dievas. Koks skirtumas-kiek žmogiukų užsilenks, svarbu, kad ponas Dievas liktų nenukentėjęs...Šalin visus virusus ir karantinus...
2021-02-19T14:38:07+02:00
Siūlau egzpertui atlikti minties eksperimentą. Įsivaizduokite, kad turite 1000 reanimacijos vietų ir staiga jų prireikia 10,000. Ar sakote 9,000 soriukas ir ilsėkitės ramybėje?
2021-02-19T16:00:01+02:00
Kaip tam turi įtakos leidimas dirbti 100 kv. m. maisto-ūkinių prekių parduotuvei su 50 pirkėjų, bet neleidimas dirbti 10.000 kv.m. tik ūkinių prekių parduotuvei su 10 pirkėjų? Koks ekspertas ir kokiais tyrimais remiantis taip nusprendė?
2021-02-19T15:56:15+02:00
Seniai aišku, kad ekspertų tarnyboje turi būti ir ekonomistai su rimtais skaičiavimais, ne tik sveikatos specialistai. Turi būti rimtai daroma naudos/kaštų analizė, skaičiuojamos tikimybės, modeliuojama, gal net pasitelkiama žvalgyba būsimiems įvykiams nuspėti. Yra daug nelogiškų sprendimų dabar. Sprendimų priėmimo metodai yra visa mokslo šaka, sukurtos net teorijos, valdžios žmonės turi ja vadovautis. Švedai sako, kad jie irgi rėmėsi tik mokslu, nors daro daug ką kitaip.
2021-02-19T17:10:26+02:00
tai kad patariamojoje taryboje prie LRV yra verslo lobistų. "Į tarybą įeis ir verslo bei visuomenės atstovai: Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius, [...] Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis". Gal jie kaip patyrę sprendimų priėmėjai matė ar patys padarė ko tikitės - naudos/kaštų analizė, skaičiuojamos tikimybės, modeliuojama?
2021-02-19T17:13:36+02:00
beje, apie švedus...
2021-02-19T17:13:50+02:00
beje, apie švedus...
2021-02-19T17:15:22+02:00
beje, apie švedus - atsakymai į klausimus čia. Galite net pasitikrinti ir pasineigti pasenusias prielaidas apie lengvą reagavimą, Oksfordo trekeris rodo, kad jos vidutiniškai tokios pat kaip kitų Europos valstybių. https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-29/why-sweden-has-tightened-its-light-touch-covid-rules-quicktake
2021-02-19T19:16:17+02:00
Vidutinė ligoninėje temperatūra 36 laipsniai, pusė pacientų 34 mirė, puse 38:) pagal vidurkį visi sveiki. Pas švedus atveju daug, bet mirtingumas mažas nes apsaugojo jautriausias vietas. Mes to ne nebandome, laikome visus namuose reikia, nereikia, kad pažeidžiama grupę apsaugoti. Atmesti šį būdątiesiog yra neleistina. Ilgalaikis karantinas išvis tik problemos nukelimas. Kaip spręsime problema ateityje? 25 atvėjais ir 4%? Jau n kartų rašyta, kas blogo jei bus 100 atveju bet mirtingumas nukris ir hospitalizacija? Dbar visas valdymas susodiname visus namuose ir laukiame kol nukris. Žiauriai smart. Jau isas Vilnius juda, žmonės susitinka. Valdžia c2 plane gyvena. Juokinga
2021-02-19T20:54:48+02:00
Kaip spręsime problemą ateityje?! Niekaip. Yra tokia sena gera Darvino aprašyta naturalios atrankos teorija. Jei bus dar bent vienas toks virusas, kuris plinta kaip covid, o jo mirtingumas bus kaip pvz. ebolos, tai viskas naturaliai ir susitvarkys. Aš dėl to nepergyvenu. Ypač dėl tų kurie " juda" dabar. Judėkit į sveikatą ir nesirkit.
2021-02-20T23:28:33+02:00
Tai vat kai bus mirtingumas kaip ebolos, tada gal ir sėdesim visi užsidarę jei norėsim gyvent. Bet kadangi mirtingumas yra mizernas ir tik ligotiems bei seniems, kodėl visi turim būt uždaryti? Gal nešaudykime į žvirblius iš patrankos?
2021-02-19T21:17:34+02:00
Man patinka totalinis karantinas tik dėl to, kad leis atsigauti Lietuvos gamtai.
2021-02-19T22:20:42+02:00
žmonių išnaikinimas, leistų labai stipriai gamtai atsigauti. Sarkazmas.
2021-02-20T09:36:28+02:00
Kiek turi būti degradavęs, kad ant vienos svarstyklių lėkštės dėti naudą, o ant kitos-žmonių, nesvarbu kelių, gyvybes, sveikatą ir likimus? Ir svarstyti-kaip geriau- ar kai svarstyklės kryps į vieną, o gal į kitą pusę...
2021-02-21T10:11:29+02:00
Jei reiketu sprendimus priimineti remiantis statistika be logikos ir morales, tai visuomenei apskritai butu nereikalinga sveikatos apsaugos sistema, nes neuztikrinama naturali atranka, o ligoti individai tampa nasta sveikiesiems. Vertas rimtos analizes yra kita faktas- siemet i musu regiona pagaliau sugrizo grazi ziema- kiek tai yra susije su sumazejusiais CO2 ismetimais del karantinu?
„Verslo žinių“ podkastai
Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Pagaliau su sveika logika neprasilenkiantis straipsnis. Ačiū autoriui už valdžiai nepatogią analizę
Smagu pasvaičioti, kai nesi už nieką atsakingas. Įdomu būtų šitą “analitiką” pamatyti valdžioj, krizę valdantį, lažinuosi, kad per dvi dienas pridėtų į kelnes.
Tikrai nepridėčiau, patikėkite VŽ skaito matė krizes ir mokantis jas valdyti. Kaip tik Dulkys neturi patirties krizių valdyme, dirba valstybės kontrolei ir dėstytojų. Ir jai labai jaučiasi. Šimonytė irgi mane labai nuvylė, tikėjausi, kad leadership’o bus daugiau, akivaizdu, kad jį idealus antras žmogus. Nėr LRV žmogaus, kuris prisiimtų atsakomybę, atsakomybę numesta mokslinikų ir lobistų grupei
Konkretu, struktūrizuota ir labai taiklu!
susidaro įspūdis, kad valdžia iš tikrųjų bijo sveikatos sistemos kolapso, prie kurio buvome priartėję per Maytės plauką. Bet dabar, kai medikai jau paskiepyti, gal ši grėsmė yra tiesiog hipebolizuojama? Dar viena svarbi detalė: mums reikia keisti pandemijos suvaldymo kampą: svarstyti ir ieškoti ne ką suvaržyti, o ko nevaržyti. Toks maindset'as leis matyti objektyvesnę realybę ir priimti racionalesnius sprendimus.
Mąstyti visada sveika, tik kelios pastabos. Autorius paima "karantininius" sergamumo ir mirtingumo rodiklius ir lengva ranka juo išplečia iki 70 proc. persirgusių jei viskas būtų paleista savieigai. Ar kas nors galite bent apytikriai įsivaizduoti, kaip atrodytų ligoninės sergamumui padidėjus keliasdešimt kartų? Daugybei net rimtai sergančių liktų tik svajoti apie stacionarą ir kokią rimtesnę pagalbą, o reanimacijos deklamuotų vaikišką škaičiuoklę, kurį iš dešimties dūstančių į reanimaciją guldyti. Tada mirtingumo rodikliai būtų visai kiti ir toli gražu ne vien senjorų. Aš jau nekalbu, kad COVID ilgalaikės pasekmės daugeliui persirgusių ne tokios jau nekaltos ir niekas nežino, kiek jėgų sveikatos sistema turės joms skirti dar daug metų.
Tai kur tie lavonai gatvese saliu, kurios netaiko karantino?
O kur tie lavonai perteklinių mirčių, kurias visi viruso neigėjai mėgsta prikišti? Turėtų būti pagal autorių žymiai daugiau juk ar ne taip?
Ponas ar jūs pagalvojote kokios pasekmės bus LT ateičiai,kai išaugs bemokslių invalidukų karta su išvarvėjusiom, nuo sedėjimo prie kompiuterio ekranų,akim,dėl karantino suvaržymų?ne,tai pagalvokite,jei išeis sumąstyt,parašykite bent kažkiek protingesnį komentarą,negu prieš tai parašėte
Seniai aišku, kad reikėjo personalą mokyt, plėst ligonines, o ne uždarinėt. 100x pigiau visiems ir išsaugotos gyvybės.
Mąstymo kryptis idomi, bet padaryta labai grubi klaida dėl lyginimo mirčių taikant priemones su viskuo kitu. Reikėtų tada bent hipotetinius skaičius paimti "free range" scenarijaus, ir tada kažką lyginti. Žinoma, įvertinus ir sveikatos sistemos kolapso scenarijų, su kuriuo mes tikrai flirtavome vienu metu karbofašisto dėka. Pasiūlymų tekste nėra jokių, kas daro tekstą gudresnės bobutės pabumbėjimu ant suoliuko prie padjezdo. Vienok apie tai diskutuoti dabar, kai jau viskas lyg rimsta, tikrai galima.
deja, bet tokiu klausimu musu zurnalistai bijo uzduot valdziai. visi sveiko proto zmones apie tai kalba jau metus, bet valdzios politika is esmes nesikeicia. ir kas baisiausia, nera jokios rimtos opozicijos sitam maskaradui
Ponas siūlau nebenaudot tokio termino,kaip LT valdžia,tai grupelė marionetinių figūrų,per klaidą patekusių prie lovio,kurie net atvirai prisipažysta,kad vykdo užduotis,aš čia apie Šimonytės kalbas
Woah, seni, tau reikėtų nebepūst daugiau, tai sugebėtum skaičius teisingai suskaičiuot
pavyzdys, kaip skaičius galima lengva ranka "patinkinti" po darbotvarke, o logiką maišyti su bet kuo. Daug žadanti pradžia apie QALYS (čia visiškai rimtai), tada daug žadančią ateitį Lietuvai (nes esam antra pagal gyventojų su aukštuoju šalis ES, tai gyvenimo trukme tuoj visus pralenksim). Toliau - praignoruota, kad mirtis šiandien nelygu mirtis po 50 metų, o kur diskontavimas? (ironizuoju). Na, o staigus posūkis į griovį skaičiuose yra šiuo sakiniu "Net jei dėl karantino mirčių skaičių sumažėtų 20%, kas būtų sąlyginai veiksminga (bet nėra)" ir toliau autorius sėkmingai suskaičiuoja 6, ir rieda tuo gioviu su pagreičiu žemyn iki išvadų, kurių jam reikia. Tik naudos iš to diskusijoje nedaug, nes čia kaip sakoma žaidimas už aikštės, jei nepasakyt stipriau.
Pasigedau autoriaus rizikos analizės atvejui, jei nebūtų jokių apribojimų. Pvz. ligoninių užimtumas tokiu atveju. ( Italijos variantas 2020 metų pavasari).
o gal svedijos ar baltarusijos? sveicarai irgi faktiskai be karantino gyvena taip kad pvz galima rast i abi puses.
neįeina tokių scenarijų analizė į autoriaus užduotį, "nepriklausomo analitiko" straipsnis aiškiai į vienus vartus ;-) kiti čia svajoja tapt švedais ar šveicarais. Belarusai neserga covid, nes batka neleido. Tiesiog šiemet labai miršta nuo pneumonijos, JTO duomenim +5600 mirčių iki rugsėjo lyginant su pernai tuo pačiu laikotarpiu.
80-90% mirčių kam virš 50 metų, o karantinas taikomas visai populiacijai :DDD Tai, kodėl nekarantinuojame tik tų ~20-30% labiausiai pažeidžiamų? Gamybos įmonės dirba, kam virs 60m. turi eiti kiekvieną diena. O va sveiki, jauni žmonės sėdi namuose, wtf?
Būtent.
Čia toks pažongliravimas skaičiais ir lyginimas nelogiškus dalykus. Konkretus pavyzdys. Nuo kada Islandiją galima imti kaip pavyzdį tvarkantis su korona virusu? Izoliuota šalis, neturinti kaimynų, kurios IN/OUR skaičius itin mažas. Tokių loginių klaidų pilna visame tekste, net neverta gilintis.
“Ploju atsistojęs”, pasakytų amžinatilsį Adolfas Hitleris. Statistika - puikus mokslas, nuvertina žmogų iki vieneto. Viskas logiška, kol tas vienetas - ne jūsų artimas žmogus. Kada jau finansiškai nebeapsimoka gelbėti savo tėčio gyvybės? Psichopato rašinys.
psichopatas esate jus kadangi i aiskiai isdestytus argumentus bandot atsakyt pagraudenimais apie kazkieno seneli ar mama. kodel nenorit kalbet apie n kartu daugiau likimo valiai paliktu vaiku, ligoniu neserganciu covid ar netekusiu pajamu zmoniu? pasigriebe metodicka ir kartoja kaip papugos "o jei tavo..?"
Pagarba autoriui, palaikau visiškai. Mes turime kalbėtis apie tai, kad panašu, kad daroma klaida. Man toks įspūdis, kad dabartinė Vyriausybė tampoma už virvučių gydytojų, kuriems patiko dirbti pusiau užpildytose ligoninėse. Šiuo metu yra krizė, kas yra dinamine situacija kurį valdoma statiškai. Jei kritikuoji arba užduodi klausimus, tave kaltina noru žudyti vyresnius žmones. Super straipsnis, būtų gerai, kad Dulkys argumentuotai atsakytų.
taip, si krize medikams suteike valdzia. o valdzios savo noru nieks nenori atiduot todel bauginimai ir teroras visuomenes atzvilgiu tikrai nemazes
super straipsnis, sakote? ;-) nes atitinka interesų grupės paniatkes ir pripila neaišku iš kur ištrauktų skaičių, kad pagrįsti sau reikalingą išvadą? tikras super straipsnis turėtų atsakingai ir aiškiai skaičiuoti visus variantus ir visus nuostolius, o ne pakišinėti kas tinka po interesų darbotvarke.
Tai kad už variantų skaičiavimą mokam valdžiai. O ši, panašu, kitų variantų nesvarsto.
taip, mokame, ir dar papildyčiau - valdžia yra politikai, pasodinti ten kur dabar yra rinkėjų, ką straipsnio autorius su pritemptais technokratiniais skaičiavimais stipriai ignoruoja. O bet tačiau, šiuo metu mes apie straipsnį, kuris kažką teigia, kažkuo savo teiginius ramsto. Sakote, su jais viskas gerai? ;-)
Lengva kaltinti valdzia visomis bėdomis, kai tik sedi už aikštelės ribu kaip žiūrovas, o pats niekuo neprisidedi. Dauguma karantino priesininku nesupranta, kad jei jie patys disciplinuotai laikytusi taisykliu, skirtu tam, kad virusas neplistu, nereiketu tokiu gieztu karantinu. Bet deja dauguma svencia uzsidare baliukuose ir pirtelese, vaiksto iskise pimpaliukus is po kaukiu, visaip kitaip seja virusa tarp musu ir nesupranta, kad tai del ju kaltes rudeni teko ivesti griezta karantina. Visada kaltas kitas (valdzia) tik ne as pats.
Deja, bet tokią situaciją kad pasiekti, reikia, kad šalyje būtų diktatūra o dabar visi su savo teisėmis ir nieko negali padaryt. Tai pasėdėsim ilgiau, nes atliuosuot karantino irgi neišeis, kol nesumažės sergančiųjų skaičius. Būtų mano valia, tai įsakčiau sušaudyt visus esančius lauke on sight, per keletą savaičių viska seniausiai būtų pasibaigę ir gyventume kaip gyvenę
Labai lengva sausa statistika vesti, o jei toje statistikoje jusu tevai artimieji, tai kas tada ? zmogus kalejime prasedi 20 metu, o cia tik kelis men sedim ir jau kolapsas, dziaukites pailseti galite pagalvoti apie gyvenima. prie ko tie pinigai ar kazkas kita pries artimuju netekti, tas gali kalbeti statistikai, kuriu covid nepaliete.
vel ta pati graudi dainele.. o tu artimuju kas klause nori jie metu metus sedet vieni nemate vaiku ir anuku? ar nori jie gyvent nuolatinej baimej?ar nori kad ju vaikai del tos baimes netektu darbu o anukai liktu berasciai?
Supraskime teisingai- šiandien pelnas yra viskas, pinigai yra Dievas. Koks skirtumas-kiek žmogiukų užsilenks, svarbu, kad ponas Dievas liktų nenukentėjęs...Šalin visus virusus ir karantinus...
Siūlau egzpertui atlikti minties eksperimentą. Įsivaizduokite, kad turite 1000 reanimacijos vietų ir staiga jų prireikia 10,000. Ar sakote 9,000 soriukas ir ilsėkitės ramybėje?
Kaip tam turi įtakos leidimas dirbti 100 kv. m. maisto-ūkinių prekių parduotuvei su 50 pirkėjų, bet neleidimas dirbti 10.000 kv.m. tik ūkinių prekių parduotuvei su 10 pirkėjų? Koks ekspertas ir kokiais tyrimais remiantis taip nusprendė?
Seniai aišku, kad ekspertų tarnyboje turi būti ir ekonomistai su rimtais skaičiavimais, ne tik sveikatos specialistai. Turi būti rimtai daroma naudos/kaštų analizė, skaičiuojamos tikimybės, modeliuojama, gal net pasitelkiama žvalgyba būsimiems įvykiams nuspėti. Yra daug nelogiškų sprendimų dabar. Sprendimų priėmimo metodai yra visa mokslo šaka, sukurtos net teorijos, valdžios žmonės turi ja vadovautis. Švedai sako, kad jie irgi rėmėsi tik mokslu, nors daro daug ką kitaip.
tai kad patariamojoje taryboje prie LRV yra verslo lobistų. "Į tarybą įeis ir verslo bei visuomenės atstovai: Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius, [...] Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis". Gal jie kaip patyrę sprendimų priėmėjai matė ar patys padarė ko tikitės - naudos/kaštų analizė, skaičiuojamos tikimybės, modeliuojama?
beje, apie švedus...beje, apie švedus...beje, apie švedus - atsakymai į klausimus čia. Galite net pasitikrinti ir pasineigti pasenusias prielaidas apie lengvą reagavimą, Oksfordo trekeris rodo, kad jos vidutiniškai tokios pat kaip kitų Europos valstybių. https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-29/why-sweden-has-tightened-its-light-touch-covid-rules-quicktake
Vidutinė ligoninėje temperatūra 36 laipsniai, pusė pacientų 34 mirė, puse 38:) pagal vidurkį visi sveiki. Pas švedus atveju daug, bet mirtingumas mažas nes apsaugojo jautriausias vietas. Mes to ne nebandome, laikome visus namuose reikia, nereikia, kad pažeidžiama grupę apsaugoti. Atmesti šį būdątiesiog yra neleistina. Ilgalaikis karantinas išvis tik problemos nukelimas. Kaip spręsime problema ateityje? 25 atvėjais ir 4%? Jau n kartų rašyta, kas blogo jei bus 100 atveju bet mirtingumas nukris ir hospitalizacija? Dbar visas valdymas susodiname visus namuose ir laukiame kol nukris. Žiauriai smart. Jau isas Vilnius juda, žmonės susitinka. Valdžia c2 plane gyvena. Juokinga
Kaip spręsime problemą ateityje?! Niekaip. Yra tokia sena gera Darvino aprašyta naturalios atrankos teorija. Jei bus dar bent vienas toks virusas, kuris plinta kaip covid, o jo mirtingumas bus kaip pvz. ebolos, tai viskas naturaliai ir susitvarkys. Aš dėl to nepergyvenu. Ypač dėl tų kurie " juda" dabar. Judėkit į sveikatą ir nesirkit.
Tai vat kai bus mirtingumas kaip ebolos, tada gal ir sėdesim visi užsidarę jei norėsim gyvent. Bet kadangi mirtingumas yra mizernas ir tik ligotiems bei seniems, kodėl visi turim būt uždaryti? Gal nešaudykime į žvirblius iš patrankos?
Man patinka totalinis karantinas tik dėl to, kad leis atsigauti Lietuvos gamtai.
žmonių išnaikinimas, leistų labai stipriai gamtai atsigauti. Sarkazmas.
Kiek turi būti degradavęs, kad ant vienos svarstyklių lėkštės dėti naudą, o ant kitos-žmonių, nesvarbu kelių, gyvybes, sveikatą ir likimus? Ir svarstyti-kaip geriau- ar kai svarstyklės kryps į vieną, o gal į kitą pusę...
Jei reiketu sprendimus priimineti remiantis statistika be logikos ir morales, tai visuomenei apskritai butu nereikalinga sveikatos apsaugos sistema, nes neuztikrinama naturali atranka, o ligoti individai tampa nasta sveikiesiems. Vertas rimtos analizes yra kita faktas- siemet i musu regiona pagaliau sugrizo grazi ziema- kiek tai yra susije su sumazejusiais CO2 ismetimais del karantinu?