„Iki“ kulinarijos asortimentą atnaujina triskart per metus: pirkėjai ieško ir skonių, ir sveikumo

Reklama publikuota: 2021-04-28
svg svg

Šiemet naują kulinarijos gaminių seriją „Pasaulio skoniai“ pristatęs prekybos tinklas „Iki“ stebi besikeičiančius pirkėjų reikalavimus maisto kokybei. Rinkdamiesi gaminius, lietuviai ieško ne tik keliones primenančių ar netradicinių skonių, bet ir atkreipia dėmesį į patiekalų sveikumą, sako prekybos tinklo „Iki“ maisto ekspertė Vilma Juodkazienė.

„Pastaruoju metu itin daug keliavę lietuviai staiga neteko tokios galimybės, tad nusprendėme kelionių ir naujų skonių ilgesį bent iš dalies kompensuoti įvairių kultūrų tradiciniais patiekalais – juk skonis ir atmintis yra labai susiję. Taip gimė nauja „Pasaulio skonių“ gaminių serija, kuria siūlome prisiminti ar prisijaukinti šiek tiek kitokius, netradicinius skonius, o kartu ir patenkinti pastebimai išaugusį pirkėjų poreikį sveikesnėms pietų ar užkandžių alternatyvoms“, – apie prekybos tinklo „Iki“ kulinarijos gaminių asortimento atnaujinimą pasakoja V. Juodkazienė.

Atkreipia dėmesį ir į sudėtį

V. Juodkazienė sako, jog kurdami naują gaminių liniją specialistai siekė ne tik pasiūlyti įvairių pasaulio virtuvių skonių, bet ir itin daug dėmesio skyrė patiekalų sveikumui. Daugelyje gaminių naudojama garuose virta mėsa, o populiariausiuose pietų rinkiniuose dominuoja daržovės.

nuotrauka::1 right

„Stebime naują džiugią tendenciją – Lietuvos pirkėjai tapo labai išrankūs, sąmoningi ir išmanantys maistą. Jie vis dažniau atkreipia dėmesį į etikečių ženklinimą (produktų sudėtį), lavina savo gurmanišką skonį bei ieško įvairovės. Be to, pirkėjai ėmė derinti maisto produktus, sparčiai populiarėja vegetariška, sveikesnė mityba. Taigi, juntamas lietuvių išprusimas maisto atžvilgiu“, – pažymi prekybos tinklo maisto ekspertė.

Jos teigimu, pirkėjai, skaitydami produkto informaciją, sudėtyje tikisi rasti ne narvuose, o ant kraiko laikomų vištų kiaušinius, taip pat vengia konservantų, stabilizatorių.

Maisto tendencijos – dviem kryptimis

V. Juodkazienė pasakoja, kad maisto madoms įtaką daro tiek besikeičiantis pirkėjų skonis, tiek ir prekybininkų siūlomos naujovės.

„Kalbant apie maisto tendencijas, yra dvi kryptys. Prekybos tinklas „Iki“ ko gero nuo veiklos pradžios pasižymi siekiu diktuoti madas, naujovių įvedimu – pirkėjams pasiūlo tai, kas yra ne per daug žinoma, ko galbūt dar nėra ragavę. Antra kryptis – taikymasis prie klientų norų, kurie, bėgant laikui, nuolat keičiasi. Pavyzdžiui, vienu metu mūsų šalyje buvo ypač ryški „comfort food“ kryptis – itin išpopuliarėjo taip vadinami patiekalai pagal močiučių receptus, naminis maistas. Todėl į savo prekybos tinklo gaminių liniją buvome įvedę senovines receptūras. Jei matome, kad labiau domisi augaline mityba, į asortimentą įvedame daugiau salotų“, – teigia pašnekovė.

Anot maisto ekspertės, daugiau populiarumo sulaukia žinomi skoniai, kuriuos pirkėjai atpažįsta iš pavadinimų, bet tai – nebūtinai lietuviški patiekalai. „Pavyzdžiui, po Indiją keliavę ir „Tikka masala“ ragavę žmonės jau žino, kokio skonio jie gali tikėtis ir žymiai drąsiau tokius troškinius perka prekybos centre. Taip pat yra dalis klientų, kurie mėgsta eksperimentuoti ir degustuoja naujus skonius, kurių anksčiau nebuvo ragavę“, – pastebi V. Juodkazienė.

Populiarėja sveikesni pietų sprendimai

Ekspertės teigimu, naujoje linijoje galima rasti pačių įvairiausių šalių virtuvių – meksikietiškų, indiškų, kiniškų troškinių, azijietiškų bei graikiškų salotų, europietiškų sumuštinių. Tiesa, šie skoniai buvo ne identiškai nukopijuoti, o šiek tiek adaptuoti lietuvių skoniui, kuriam ne visos aštrumo natos yra tinkamos.

„Itin stiprus aštrumas lietuvių skonio receptoriams nėra priimtinas, tad jį šiek tiek sušvelninome, išlaikydami originalų skonį atitinkančius derinius. Mūsų duomenys rodo, kad tai padarėme sėkmingai: klientai labai teigiamai įvertino visą pietų rinkinių liniją, ypač – avinžirnių karį, taip pat labai populiarus aštrus jautienos troškinys „Chilli con carne“, jautienos troškinys „Stir-fry“, vištienos troškinys su ryžiais „Tikka masala“. Vaikai pietums renkasi garuose virtos kalakutienos kukuliukus su daržovių koše. Tai – ir gražiai atrodantis, ir sveikas patiekalas“, – tikina maisto ekspertė.

Pašnekovė pažymi, kad pirkėjai dažnai pamėgsta ir įpranta prie tam tikrų skonių, todėl kiekvieną sezoną ieškoma sprendimų, kaip tuos skonius atnaujinti ir paįvairinti.

„Pirmiausia išanalizuojame, kokius gaminius norėtume matyti savo vitrinose, tuomet yra suformuojama užduotis kulinarijos cechui. Kuriame receptūras, vėliau vyksta degustacijos etapas – atrenkami gaminiai, kurie pateks į prekybos tinklą. Šiuo metu asortimento atnaujinimas vyksta 3 kartus per metus“, – teigia V. Juodkazienė.

Kiekvienoje parduotuvėje – individualus asortimentas

Maisto ekspertė pasakoja, jog visą prekybos tinklo kulinarijos asortimentą sudaro 230 skirtingų pavadinimų patiekalų. Be nuolat pristatomų naujienų, yra ir tokių patiekalų, be kurių prekybos tinklo asortimentas neįsivaizduojamas – tai Kijevo kotletas, vėdarai ir baltoji mišrainė. Tiesa, kiekvienos parduotuvės asortimentas skiriasi priklausomai nuo jos dydžio, pirkėjų demografinio paveikslo bei jų įpročių.

„Greta mokyklų ir universitetų, biurų įsikūrusių „Iki“ parduotuvių asortimentas labiau pritaikytas skubančiam, jaunesniam pirkėjui, o esančios gyvenamuosiuose rajonuose geriau atliepia sėslesnių pirkėjų poreikius. Tiesa, pandemija įnešė asortimento pokyčių, ypač parduotuvių, esančių centrinėse ar turistinėse miestų dalyse – jų pasiūlą kuriam laikui performavome pagal sėslesnio, daugiau laiko namuose leidžiančio pirkėjo poreikius“, – teigia V. Juodkazienė.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
3 kasdienybę lengvinantys įrenginiai, kuriuos ateityje turės kiekvienas Verslo tribūna 1

Dar prieš penkmetį tokie išmanūs daiktai kaip laikrodžiai su eSIM, belaidės ausinės ir kameros atrodė...

„It‘s simple“
2021.04.16
Naujas „Iki“ ekspress parduotuvių formatas primena užkandines Verslo tribūna

Prekybos tinklas „Iki“ iš esmės atnaujino mažųjų „ekspress“ parduotuvių koncepciją ir kovo 31 d. atidarė...

„It‘s simple“
2021.04.07
„Iki“ – tvariausių Lietuvos prekės ženklų reitingo penketuke Verslo tribūna 1

Prekybos tinklas „Iki“ didžiausiame nepriklausomame prekės ženklų tvarumo reitinge pateko į garbingą pirmąjį...

„It‘s simple“
2021.03.23
3 sprendimai, lengvinantys virtualų apsipirkimą Verslo tribūna

Pandemijos metu daugybė verslų turėjo persiorientuoti į skaitmeninę erdvę. Tokia didelė pasiūla pakėlė...

„It‘s simple“
2021.03.23
„Iki“ kompetencijų ugdymo centrų nauda atsiskleidė per pandemiją Verslo tribūna 1

Pasaulinė koronaviruso krizė sukėlė daug iššūkių – teko ieškoti naujų darbo ir bendravimo formų, ypač...

„It‘s simple“
2021.02.17
Klientai ieško paprastumo: kokiais principais turėtų vadovautis verslas Verslo tribūna

Sudėtingi produktai ar paslaugos ir nesklandus pardavimo procesas bei aptarnavimas vis dažniau pralaimi kovą...

„It‘s simple“
2021.02.08
Sėkmė slypi detalėse – gera klientų patirtis augina verslą   Verslo tribūna

Verslams tarpusavyje vis sunkiau konkuruoti kaina, prekės ar paslaugos išskirtinumu, pasiūlos įvairove, tad...

„It‘s simple“
2021.02.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku