Kas tai? Eksperto įžvalgos

Išmanieji įrenginiai ir realiu laiku vykstanti paslaugų apskaita – naujoji „GG Rail“  realybė

Reklama publikuota: 2021-08-06
„Blue Bridge Code“ Geležinkelių industrijų skyriaus vadovė Jolanta Skeivelienė.
svg svg
„Blue Bridge Code“ Geležinkelių industrijų skyriaus vadovė Jolanta Skeivelienė.

Liberalizuojant geležinkelių rinką ir įgyvendinant Europos Sąjungos 4-ojo geležinkelių paketo reikalavimus, antra pagal dydį Lietuvos krovinių gabenimo geležinkeliu įmonė „Gargždų geležinkelis“, kuri nuo šių metų vadinasi „GG Rail“, pradėjo modernizuoti savo veiklos procesus taip, kad išliktų pelninga pasikeitusioje konkurencinėje aplinkoje ir pasiruoštų naujam verslo šuoliui. Pasitelkus naujos kartos geležinkelių sistemą „CargoRail“, bendrovei „GG Rail“ kiek mažiau nei per metus pavyko tapti pirmuoju manevruotoju Lietuvoje, kuris visiškai skaitmenizavo savo veiklos procesus.

Duomenų rinkimą pradėjo praktiškai nuo nulio

Iki 2020 m. pradžios „GG Rail“ suformavo savos sistemos poreikį. Tokia sistema rinktų visą veiklai reikalingą informaciją apie tai, kaip vyksta darbas svarbiuose krovinių gabenimo mazguose: geležinkelio stotyje „Draugystė“, per kurią kasmet pervežama 15 mln. tonų krovinių, Rimkų geležinkelio stotyje, kuri aptarnauja daugiau nei 10 skirtingo tipo krovinių klientų ir Mockavos geležinkelio stotyje. Tačiau po struktūrinių rinkos pokyčių, siekiant konkurencinio pranašumo, šių duomenų kaupimas tapo būtinybe.

„Mums prireikė sistemos, kurioje galėtume ne tik apdoroti veiklos duomenis, bet ir vykdyti paslaugų apskaitą, tikrinti duomenis, gautus iš infrastruktūros valdytojo, išrašyti klientams sąskaitas ir daryti kitus svarbius administracinius darbus. Taip pat norėjome, kad sistema padėtų optimizuoti veiklą, bet nepareikalautų didelių papildomų investicijų į IT ir personalą. Galiausiai, pagal „GG Rail“ ilgalaikę plėtros strategiją, naujas įrankis vykdant magistralinius vežimus buvo būtinas“, – pasakoja „GG Rail“ komercijos direktorius Gintautas Lukauskas.

Pradėjus ieškoti poreikius atitinkančios sistemos, buvo suformuoti kelis svarbūs reikalavimai: pirmasis – tai, kad sistemos vystytojas jau turėtų patirties dirbant su geležinkelių industrija, antrasis – kad tai būtų geografiškai nenutolęs gamintojas, galintis teikti konsultacijas bei techninį palaikymą lietuvių kalba, ir trečiasis – kad naujoji sistema padėtų atlikti vežimo ir manevravimo darbų apskaitą plačiojoje bei siaurojoje vėžėse.

Išmaniųjų įrenginių naudojimas, pakeitęs dalį procesų

Visus svarbiausius įmonės reikalavimus atitiko lietuvių komandos sukurta „CargoRail“ sistema geležinkelių transportui. Kaip pasakoja G. Lukauskas, šios sistemos įsigijimą galima vadinti pilnavertės skaitmenizacijos pradžia.

Jeigu anksčiau su duomenų apdorojimu ir dokumentais dirbdavo tik vienas žmogus, pradėjus naudoti „CargoRail“, į šį procesą įsitraukė visa komanda. Mašinistams ir derintojams išdalinti išmanieji įrenginiai – telefonai ir planšetės, kuriuose jie, atlikdami įvairias operacijas, pavyzdžiui, vykdydami vagonų apžiūrą, vagonai identifikuojami pagal numerį, o juos prikabinant ar atkabinant prie lokomotyvo, komanda gali žymėti savo veiksmus sistemoje ir turi galimybę vieno mygtuko paspaudimu atlikti paslaugų apskaitą ir išrašyti sąskaitą.

„Sakyčiau, kad būtent galimybė realiu laiku atlikti tiek daug veiksmų, buvo svarbiausias pokytis. Komanda mokėsi išsiugdyti naujus įpročius naudotis sistema, dalytis atsakomybe. Beje, šį procesą palengvino tai, kad naudojant naująją sistemą, duomenis paprasta atsekti ir greitai pataisyti klaidas, jeigu tokių padaryta“, – pasakoja „GG Rail“ komercijos direktorius.

Įgalino tikslesnę paslaugų apskaitą

Daug sklandesnį duomenų rinkimą leido ir galimybė tiksliau vykdyti suteiktų, pirmiausia, infrastruktūros valdytojo, paslaugų apskaitą.

 „Apibendrinant procesų skaitmenizavimą, galime pasakyti, kad ši sistema padėjo pasiekti didesnio efektyvumo ir skaidrumo. Preciziškai tiksli duomenų apskaita leidžia išvengti žmogiškųjų klaidų, įvertinti ir fiksuoti papildomas paslaugas, turėti visišką duomenų atsekamumą ir atskaitingumą. Tikimės, kad netolimoje ateityje kaupiami duomenys padės mums dar labiau optimizuoti veiklą, sutaupyti ir pagerinti paslaugų kokybę“, – dėsto pašnekovas.

Padeda planuoti ambicingą verslo ateitį

Pradėtas skaitmenizacijos procesas yra tinkamas ir tarptautinio vežimo apskaitai, todėl „GG Rail“ tai padės sėkmingai planuoti tarptautinio vežėjo ateitį, neslepia bendrovės komercijos direktorius G. Lukauskas: „Šiuo metu jau mokame naudotis moderniu skaitmeniniu įrankiu. Sistemos funkcionalumas – gera galimybė konkuruoti vežėjų rinkoje. Pasitikėjimą didėjančiu technologijų vaidmeniu geležinkelių versle įkvepia ir tai, kad ne tik sugebėjome prisitaikyti prie pokyčių, bet ir išlaikyti savo klientų pasitikėjimą.“

Kaip pastebi pašnekovas, „GG Rail“ veiklos transformacija neliko nepastebėta ir Lietuvos geležinkelių rinkoje: „Esame pirmoji manevrinius darbus atliekanti bendrovė, kurios mašinistai ir derintojai darbe naudoja išmaniuosius įrenginius. Savo pavyzdžiu padrąsiname imtis skaitmenizacijos darbų ir kitus rinkos žaidėjus.“

Sprendimo kūrimą paskatino regiono vežėjų problemos

Kaip pastebi viena iš „CargoRail“ kūrėjų, „Blue Bridge Code“ Geležinkelių industrijų skyriaus vadovė Jolanta Skeivelienė, prieš 4 metus sukurti „CargoRail“ paskatino viso Baltijos ir Rytų Europos regiono vežėjų problemos.

„Realios veiklos trukdžiai, neleidžiantys vežėjams greičiau ir kokybiškiau atlikti savo darbų, padiktavo svarbiausias „CargoRail“ funkcijas. Dirbdami su „GG Rail“ savo akimis galėjome stebėti, kaip kituose verslo sektoriuose jau įprastos sistemų funkcijos ir galimybės palengvina ir net tam tikrais atvejais atpigina geležinkelio sektoriaus įmonių darbą. Ne mažiau džiugina ir tai, kad mums pavyko sukurti sistemą, kuri gali ir iš esmės transformuoti veiklos procesus, ir išlikti draugiška naudotojui“

Pašnekovė pasakoja, kad „CargoRail“ idėjos šerdis – daugybė veiksmų, kuriuos galima atlikti vieno mygtuko paspaudimu ir galimybė automatiškai formuoti svarbiausius dokumentus realiu laiku.

„Dėl šių funkcijų universalumo „CargoRail“ gali suteikti bet kurio tipo geležinkelių įmonėms daugiau lankstumo nedidinant personalo skaičiaus, leidžia aptarnauti daugiau klientų, taikyti jiems individualią kainodarą ir mažina klaidų tikimybę apskaitant paslaugas ir formuojant įvairius dokumentus“, – sako J. Skeivelienė.

Pasakodama apie „CargoRail“ kūrėjų ateities viziją, pašnekovė sako, kad tai – į bendrą elektroninę erdvę sujungta Lietuvos geležinkelio industrija, kurioje patogiau tarpusavyje gali bendrauti ir efektyviau veiklą vykdyti visos krovinių vežime dalyvaujančios šalys: ne tik vežėjai, manevruotojai ir infrastruktūros valdytojai, bet muitinė, maisto ir veterinarijos, augalininkystės tarnybos, pasienio apsauga.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
IT administratoriai – ne vieninteliai, dėl kurių reikia privilegijuotų prieigų apsaugos Verslo tribūna

Nors privilegijuotų paskyrų saugumas – viena populiariausių kibernetinio saugumo temų, dažnai pamirštama, kad...

Pakeliui į tvarų verslą: laikas keisti normas ir nusisukti nuo neatsakingųjų  Verslo tribūna

Kiekvienas verslas gali būti tvarus, ginčija Gerrit Jan van’t Veen. Tačiau tam, kad kiekviena įmonė imtų...

Išmani Lietuva
2021.09.24
Iš užsienio universitetų sugrįžę lietuviai įkūrė startuolį, kuris taikosi į farmacijos pramonę Premium

Biotechnologijos ilgą laiką buvo viena Lietuvos mokslą garsinusių sričių, o pandemija leido ją sustiprinti ir...

Inovacijos
2021.09.23
Augančių startuolių ekosistemų indekse – Lietuvos šuolis per 60 pozicijų Premium

Lietuva besivystančių startuolių ekosistemų indekse per metus iš 80–90 pozicijos pakilo į 20–30, skelbiama...

Inovacijos
2021.09.22
Žalia šviesa žaliems startuoliams – kas padeda pritraukti sėkmę ir milijonus? Verslo tribūna

Tvarus, švariosiomis technologijomis grindžiamas verslas – ypač patrauklus investuotojams, tačiau pirkėjams...

Išmani Lietuva
2021.09.17
Virtualioje IT CONNECTED scenoje: „Google Cloud“ atstovai ir smagiosios „Cybersecurity for Dummies“ autorius Verslo tribūna

Jau rugsėjo 23 d. debesų kompiuterijos ir kibernetinio saugumo konferencija IT CONNECTED pakvies susipažinti...

Išmani Lietuva
2021.09.10
„Trafi“ testuoja programėlės versiją verslui, planuoja spartų pajamų augimą Premium 1

Maršrutų planavimo programėlės „Trafi“ kūrėja UAB „Intelligent Communications“ šiuo metu testuoja ir kitąmet...

Inovacijos
2021.09.01
Pavogtą jautrią informaciją apie save galite būti paprašyti išsipirkti patys Verslo tribūna 1

Sėkmingas Suomijos psichinės sveikatos klinikų tinklas „Vastaamo“ pernai rudenį patyrė didelio masto ataką.

Išmani Lietuva
2021.08.30
Švietimo startuolis „Digiklasė“ pritraukė 800.000 Eur investiciją 1

Nuotolinių mokymų startuolis „Digiklasė“ (UAB „Membas“), pritraukė 800.000 Eur iš rizikos kapitalo fondų...

Inovacijos
2021.08.26
Kaip įsilaužėliai gauna „dvipusį bilietą“ į hibridinę infrastruktūrą ir kiek sutaupo IT darbų robotizacija? Verslo tribūna

Atsakymai į šiuos ir daugelį kitų IT specialistams bei vadovams aktualių klausimų nuskambės didžiausiame...

Išmani Lietuva
2021.08.26
Sutelktinio finansavimo į NT platforma „Inrento“ pritraukė 530.000 Eur Premium

Kolektyvinio investavimo į NT nuomą platforma UAB „Inrento“ pritraukė 530.000 Eur ankstyvojo finansavimo...

Inovacijos
2021.08.23
Milijoną pritraukusio „Watalook“ įkūrėjai į grožio industriją pasuko iš automobilių technologijų verslo Premium 1

Klientų valdymo platformą grožio industrijos specialistams siūlantis startuolis „Watalook“ ( UAB „Telas“)...

Inovacijos
2021.08.18
Nuo reklamos prie personalo: „Eskimi“ Bangladeše ieško programuotojų Lietuvos įmonėms Premium

Padalinį Bangladeše prieš kelerius metus įsteigusi skaitmeninės reklamos bendrovė „Eskimi“ (UAB „Aktyvus...

Inovacijos
2021.08.06
Išmanieji įrenginiai ir realiu laiku vykstanti paslaugų apskaita – naujoji „GG Rail“  realybė Verslo tribūna

Liberalizuojant geležinkelių rinką ir įgyvendinant Europos Sąjungos 4-ojo geležinkelių paketo reikalavimus,...

Išmani Lietuva
2021.08.06
Programos, rašančios programas: ar automatizavimas išgelbės IT sektorių nuo darbuotojų stygiaus? Premium 4

Dirbtinio intelekto (DI) technologijos ir nauji automatizavimo sprendimai keičia programavimą – besimokančios...

Inovacijos
2021.08.05
„Via Solis“ lipa iš duobės Premium 4

Saulės energijos technologijų bendrovė „Via Solis“, atrodo, atsigauna po 2019 m. skyrybų su Vilniaus BOD...

Inovacijos
2021.08.03
„BankingLab“ vadovas: norime tapti „fintech“ paslaugų „Amazon“ Premium

Kol analitikai svarsto, ar „Revolut“ išties vertas 33 mlrd. USD, ar visgi tai besipučiantis burbulas,...

Inovacijos
2021.07.27
„Wargaming“ gaivina viltis Lietuvą paversti regiono žaidimų kūrimo centru Premium 1

Pandeminis žaidimų industrijos bumas neaplenkė ir Lietuvos – didesnė dalis rinkoje veikiančių įmonių...

Inovacijos
2021.07.26
„Teltonika“ su Taivano atstovais tariasi dėl puslaidininkų ir atstovybės steigimo

Bendrovėje „Teltonika EMS“ trečiadienį lankėsi Taivano misijos Baltijos šalims vadovas Ericas Huangas. Jis,...

Inovacijos
2021.07.22
„Teledema“ vėl auga, ateitį sieja su „eSIM“ technologija Premium 1

Mobiliojo ryšio bendrovė „Teledema“ pernai, po kelių gana lėtų metų, fiksavo dviženklį pardavimo pajamų...

Inovacijos
2021.07.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku