2023-10-13 15:24

Po ilgų svarstymų „Microsoft“ leista įsigyti „Call of Duty“ kūrėją už 69 mlrd. USD

Dado Ruvico („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dado Ruvico („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
JK reguliavimo institucijos leido JAV technologijų milžinei „Microsoft“ pirkti „Call of Duty“ gamintoją „Activision Blizzard“.

Kaip praneša BBC, institucijos patvirtino „Microsoft“ patikslintą 69 mlrd. USD vertės pasiūlymą po to, kai balandį užblokavo pradinį bendrovių sandorį.

Konkurencijos rinkų tarnyba (CMA) teigė, kad atnaujintame pasiūlyme buvo atsižvelgta į susirūpinimą keliančius klausimus. Tačiau nepaisant to, kad sandoriui pritarė, CMA kritikavo „Microsoft“.

CMA teigė, kad peržiūrėtas pasiūlymas „išsaugos konkurencingas kainas“ žaidimų pramonėje ir suteiks daugiau pasirinkimo galimybių bei geresnių paslaugų. Taip pat buvo nuspręsta, kad „Microsoft“ perduos „Activision“ žaidimų platinimo per debesiją teises Prancūzijos bendrovei „Ubisoft“.

„Perdavę „Activision“ transliavimo per debesiją teises „Ubisoft“, užtikrinome, kad „Microsoft“ negalės užvaldyti šios svarbios ir sparčiai besivystančios rinkos“, – sakė Sarah Cardell, CMA vadovė.

Bradas Smithas, „Microsoft“ prezidentas, sakė, kad yra dėkingas už nuodugnų CMA patikrinimą ir sprendimą. Taip technologijų milžinė įveikė „paskutinę reguliavimo kliūtį“. Patvirtintu sandoriu džaiugėsi ir „Activision Blizzard“ atstovas.

Pribloškė konkurentus

Šis Sandoris žymi didžiulį pokytį žaidimų pramonėje. Jis dar labiau įtvirtino „Microsoft“ kaip vaizdo žaidimų milžinę, o tai labai pribloškė jos pagrindinę varžovę „Sony“, „PlayStation“ konsolės savininkę.

Kaip pažymi BBC, šiuo metu „PlayStation“ parduoda daugiau nei „Microsoft“ priklausanti „Xbox“, tačiau pramogų platformose sėkmę užtikrina prieiga prie geriausio turinio. Todėl „Sony“ nuo pat pradžių labai priešinosi šiam sandoriui. Bendrovė buvo susirūpinusi, kad dideli „Activision Blizzard“ žaidimai, tokie kaip „Call of Duty“, ilgainiui gali tapti išskirtiniais „Xbox“ žaidimais.

„Sony“ taip pat nevengia pirkti sėkmingų žaidimų kūrimo studijų. Tačiau „Activision Blizzard“ yra viena didžiausių žaidimų kūrėjų pasaulyje – tarp jai priklausančių franšizių yra tokie vardai kaip „Call of Duty“ ar „World of Warcraft“.

Šis sandoris įvyko tuomet, kai kita didelė studija „Bethesda“, taip pat priklausanti „Microsoft“, pristatė žaidėjų ilgai lauktą žaidimą „Starfield“, tačiau tinkamą tik žaidimo konsolėms „Xbox“ ir asmeniniams kompiuteriams. Todėl buvo nerimaujama, kad ir „Activision Blizzard“ žaidimai gali tapti prieinami tik išskirtinai „Xbox“ konsolių turėtojams.

52795
130817
52791