2024-08-02 09:38

„Apple“ pajamos augo, bet investuotojai T. Cooką kamantinėjo dėl DI

Timas Cookas, „Apple“ vadovas. Jeffo Chiu (AP / „Scanpix“) nuotr.
Timas Cookas, „Apple“ vadovas. Jeffo Chiu (AP / „Scanpix“) nuotr.
Technologijų milžinė „Apple“ praėjusį ketvirtį pranoko analitikų lūkesčius pagal daugumą pagrindinių finansinių metrikų, tačiau investuotojus labiausiai domina dar neišleisti bendrovės dirbtinio intelekto (DI) produktai, apie kuriuos vadovybė nedaugžodžiavo.

„Apple“ pajamos balandžio-birželio mėn. per metus augo 5%, iki 85,78 mlrd. USD bei užtikrintai pralenkė analitikų prognozę, kuri, LSEG duomenimis, buvo 84,53 mlrd. USD. 

Vienai akcijai tenkantis pelnas sudarė 1,40 USD (prognozė – 1,35 USD), o pelnas bendrai – 21,5 mlrd. USD (prieš metus – 19,9 mlrd. USD).

Luca Maestri, „Apple“ finansų vadovas, analitikams teigė, kad šį ketvirtį pajamos turėtų išlikti panašiame lygyje, kaip ir praėjusį. Panašaus augimo, pasak bendrovės, galima tikėtis ir paslaugų segmente, kuris pastartuoju metu įprastai būna greičiausiai augantis segmentas.

Svarbiausiu „Apple“ verslu toliau išlieka „iPhone“ išmanieji telefonai, kurių pardavimai sudaro 46% visų pajamų. „iPhone“ pardavimai per metus smuktelėjo 1%, iki 39,3 mlrd. USD, tačiau vis tiek pralenkė analitikų prognozių vidurkį (38,81 mlrd. USD).

Nepaisant to, daugiausia klausimų Timas Cookas, kompanijos vadovas, bei L. Maestri iš analitikų sulaukė dėl DI. Kaip rašo CNBC, „Apple“ galvos nemažą konferencijos dalį praleido vengdami klausimų apie bendrovės DI produktų planus bei jų pristatymo laiką, kadangi manoma, jog DI lenktynėse „Apple“ atsilieka nuo pagrindinių konkurentų. 

Savo DI planais bendrovė dalijosi per „Worldwide Developers Conference“ renginį vasaros pradžioje.

T. Cookas rezultatų konferencijoje buvo linkęs kalbėti apie vieną aspektą – investicijas į DI, pripažindamas, kad sąnaudos auga.

„Mūsų ketvirčio rezultatuose atsispindi metinis išlaidų, kurias išleidžiame DI ir „Apple Intelligence“, prieaugis“, – CNBC teigė T. Cookas.

Stripriausiai praėjusį ketvirtį augo „iPad“ planšetinių kompiuterių segmentas – jo pajamos ūgtelėjo 24%, iki 7,16 mlrd. USD, bei pranoko prognozių vidurkį, kuris sudarė 6,61 mlrd. USD. Pokytį lėmė tai, kad gegužę pirmą kartą nuo 2022-ųjų buvo pristatyti nauji „iPad“ planšetiniai kompiuteriai.

„Mac“ nešiojamų kompiuterių pardavimai šoktelėjo 2%, iki 7,01 mlrd. USD, o dėvimų, namams skirtų įrenginių ir aksesuarų pajamos sumenko 2%, iki 8,1 mlrd. USD. Analitikai šiems padaliniams vidutiniškai prognozavo 7,02 ir 7,79 mlrd. USD.

Tuo metu paslaugų verslas, į kurį patenka iš „Google“ gaunamos pajamos, debesijos bei turinio prenumeratos, augo 14%, iki 24,21 mlrd. USD.

52795
130817
52791