Kas tai? Eksperto įžvalgos

Viena Pigu.lt verslo minutė kainuoja 2 tūkstančius eurų

Publikuota: 2018-03-26
Tomas Beniušis – “Telia” skaitmeninių kanalų vadovas.
Tomas Beniušis – “Telia” skaitmeninių kanalų vadovas.

Nuo kvepalų pardavimo internetu pradėjusi Pigu.lt per dešimt metų išsivystė į didelę technologijų bendrovę, Baltijos šalių lyderę. Šis kelias nebuvo lygus, o esminė sėkmės sąlyga versle, kur viena minutė kainuoja 2 tūkst. eurų, yra IT sistemų patikimumas.  

Kiekvienas verslas turi savo pradžią – nuo kelių taksi automobilių iki logistikos lyderių, nuo parduotuvės priemiestyje iki prekybos tinklo ar Europos lygio gamintojų. Tačiau kad ir koks būtų verslas, visus juos vienija drąsus sprendimas ir išskirtinė idėja.

„Mums pradedant veiklą, daugelis internetines parduotuves siejo su elektronika: kompiuteriais, telefonais ir panašia įranga. Mes pasiūlėme unikalų dalyką – internetu itin geromis kainomis pardavinėjome kvepalus. Tai padėjo ne tik keisti vartotojų požiūrį į internetinę prekybą, bet ir pritraukti klientų, kurie iki tol galbūt nė nesvarstė tokių prekių ieškoti internete“, – sako Pigu.lt vadovas Dainius Liulys. 

videoklipas::1

Per dešimtmetį vartotojų poreikiai ir apsipirkimo įpročiai smarkiai pasikeitė. Be elektronikos prekių ir kosmetikos pirkėjai internete taip pat ieško interjero, vaikų prekių, žaislų, drabužių, net baldų. Sparčiai auga ir kasdienio vartojimo prekių paklausa. 

„Tai viena iš priežasčių, kodėl gyventojų skaičiui mažėjant ir bendrai rinkai traukiantis, elektroninė prekyba auga. Pigu.lt iš esmės yra technologijų kompanija, kurioje technologijos turi lemiamą įtaką – mes vykdome prekybą internete 24 valandas per parą, 7 paras per savaitę. Todėl visi procesai turi veikti užtikrintai ir nuosekliai“, – sako D. Liulys. 

Magija kitapus ekrano 

Užėjęs į internetinę parduotuvę išsirinkti naujos skalbimo mašinos, fotelio ar indų rinkinio retas susimąsto apie tai, kas vyksta kitapus ekrano. Tačiau kaip ir daugelyje verslų, internetinėje prekyboje tikrasis darbas verda pirkėjams nematomuose užkulisiuose.  

„Pigu“ grupės svetainėse visose Baltijos šalyse vienu metu įprastai lankosi per 10 tūkst. vartotojų, kurie ieško prekių, skaito jų aprašymus, atlieka palyginimus. Jie per minutę atlieka nuo 10 iki 25 tūkst. užklausų ir užsisako daugiau nei 1000 prekių. 

„Prieš kelerius metus turėjome penkis serverius viename duomenų centre. Jau tuo metu jautėme, kad atėjo metas pokyčiams. Mums reikėjo rimtesnio sprendimo, kad išlaikytume aukštą paslaugų kokybę ir užtikrintume šimtaprocentinį pasiekiamumą“, – sako Pigu.lt IT vadovas Romas Strabeika. 

Jis skaičiuoja, kad esant įprastam lankomumui minutę neveikianti svetainė kompanijai kainuoja 2 tūkstančius eurų. Situacija kardinaliai pasikeičia piko metu, pavyzdžiui, paskelbus akciją ar išsiuntus reklaminius pranešimus – tuomet lankomumo rodikliai ūgteli nuo poros iki 6 ar net 7 kartų. Šie klientų antplūdžiai Pigu.lt veikloje yra ypač svarbūs, todėl svetainę aptarnaujančios sistemos privalo veikti sklandžiai. 

Seka milžinų pėdomis 

Ramybę IT skyriaus darbuotojams užtikrino 2016-ųjų spalį užbaigtas techninis sprendimas, sudėtingumu prilygstantis pasaulinių milžinų, tokių kaip „eBay“ ar „Amazon“, naudojamoms sistemoms. Serverinių stočių skaičius buvo padidintas iki 27, jos paskirstytos dviejuose „Telia“ duomenų centruose, vienas kurių atitinka „Tier III“ standartus. 

Į sinchroniškai veikiančius ir vienas kitą dubliuojančius serverius plaukia paieškų užklausos bei užsakymai iš visų „Pigu“ grupei priklausančių internetinių parduotuvių Baltijos šalyse – lietuviškos Pigu.lt, latvių 220.lv ir estų Kaup24.ee. 

Net jei viename duomenų centre įvyktų incidentas ir jis nustotų veikti, sklandų darbą užtikrintų antrasis, ir atvirkščiai. Be to, tokia schema didina kibernetinį saugumą, leidžia sklandžiau atlikti sisteminius atnaujinimus. 

Paklaustas, kaip šiuos pokyčius galėjo pajausti ar jais įsitikinti Pigu.lt lankytojai, R. Strabeika tik nusišypso: „Geriausi sprendimai yra tie, kurių vartotojai nepajaučia.“ 

Debesija suteikia lankstumą 

„Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje praėjusiais metais internetu yra pirkę tik 38 proc. interneto vartotojų. Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvoje internetu naudojasi apie 70 proc. gyventojų, elektroninės komercijos verslams, ypač smulkiems ir vidutiniams, verslo pradžioje pirmiausia reikia galvoti ne apie techninius sprendimus, o apie klientų pritraukimą ir aptarnavimą. 

„Telia“ skaitmeninių kanalų vadovas Tomas Beniušis pateikia keletą patarimų, kurie padės įsukti ir išplėtoti internetinę parduotuvę: 

  • Kurdami internetinį verslą pabandykite apskaičiuoti, kiek vartotojų pas jus gali apsilankyti idealiu atveju. Padauginę šį skaičių iš dviejų žinosite, kokių techninių pajėgumų jums reikia.

  • Galvokite apie klientus, rūpinkitės jais, reaguokite į atsiliepimus. Kiekvienas laimingas klientas taps įmonės vizitine kortele, o nelaimingas apie tai gali pranešti dešimtims ar net šimtams savo pažįstamų „Facebook“.
  • Darykite tai, ką mokate geriausiai ir nesistenkite apžioti visko. Serveriai, debesijos paslaugos, mobilusis ir interneto ryšys, darbuotojų kompiuteriai, spausdintuvai, „Office 365“ ir kitos programos – tai tik dalis dalykų, kurie turi veikti sklandžiai, tačiau ne interneto parduotuvės savininkui jais rūpintis. Visą šią rutiną galima perleisti patikimam partneriui, o pačiam dėmesį sutelkti į pagrindinį tikslą, verslo augimą.
  • Su „Telia“ debesijos paslaugomis augančio verslo iššūkiai lengvai įveikiami: pajėgumai automatiškai prisitaiko prie verslo ir lankytojų srauto, o klientas visada moka už tai, ką gauna.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įsilaužta į „Marriott“ valdomo tinklo „Starwood“ duomenų bazę

Maždaug 500 mln. asmenų duomenys galėjo nutekėti, programišiams įsilaužus į bendrovės „Marriott...

Kol konkurentai tyli, „Lėkštė.lt“ investuoja Premium

UAB „Maistas į namus“, valdanti maisto užsakymo platformą „Lėkštė.lt“, ir šios įmonės dalininkė Danijos...

Pasikeitė „Baltic Amadeus“ akcininkai ir valdybos nariai 12

Informacinių technologijų (IT) bendrovė „Baltic Amadeus“ praneša, kad pasikeitė įmonės pagrindiniai...

Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Vokietijos konkurencijos prievaizdai imasi „Amazon“ 4

Vokietijos konkurencijos sargai pradėjo tirti JAV e. komercijos milžinės „Amazon“ veiklą. Vokiečiai įtaria,...

Technologijos
2018.11.29
Iš skaitmeninio mokesčio ES planuoja surinkti apie 5 mlrd. Eur Premium

Artėjant „Brexit“ politikai tikisi bent dalį biudžeto praradimų, kuriuos lems britų pasitraukimas iš ES,...

Technologijos
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29
Kinijos „fintech“ bendrovė Lietuvoje atidaro Europos būstinę 3

Kinijos bendrovė „Paytend Technology“, kurianti ir parduodanti finansinių paslaugų programinę įrangą,...

Technologijos
2018.11.29
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29
„Revolut“ žengia už Europos ribų 8

JK finansinių paslaugų startuolis „Revolut“ užbaigė licencijavimosi procesą Japonijoje ir Singapūre,...

Rinkos
2018.11.29
Plėtrą užsienyje ir naujas paslaugas planuojanti „CityBee“ ieško darbuotojų 11

Dalijimosi automobiliais paslaugas teikianti bendrovė „CityBee“ praneša besiruošianti plėtros šuoliui:...

Transportas
2018.11.28
Atkurtas tarptinklinis ryšys Prancūzijoje

Trečiadienį apie 15 val. tarptautinis pokalbių bei duomenų srautas, sutrikęs antradienį po pietų,...

Technologijos
2018.11.28
„Visma Group“ vadovas: darbuotojai į darbą ateina dėl 4 priežasčių Premium

Šiandienos vadovas turi sugebėti nuolat keistis, išmokti dirbti neapibrėžtumo sąlygomis, tačiau ir neprarasti...

Vadyba
2018.11.28
Kaip buvo įkurtas vienas pirmųjų debesijos duomenų centrų Lietuvoje? Rėmėjo turinys 3

Vienas svarbiausių IT pokyčių per pastarąjį dešimtmetį, palietusių ir daugumą organizacijų Lietuvoje –...

Išmani visuomenė
2018.11.27
EK leido „Tele2“ ir „T-Mobile“ jungtis Nyderlanduose

Europos Komisija pritarė „Tele2“ ir „Deutsche Telekom?“ valdomos telekomunikacijų bendrovės „T-Mobile“...

Rinkos
2018.11.27
Startuolio „PulseTip“ apklausų sprendimas – tarp 40-ies geriausių pasaulyje Premium 1

Darbuotojų apklausų startuolis „PulseTip“, kuris šių metų konkurse „Naujasis knygnešys 2018“ iškovojo...

Technologijos
2018.11.27
Danijos milžinė NKT buria daiktų interneto komandą Kaune 4

Kaune įsikūrusi Danijos kabelių gamybos milžinė NKT ir šios bendrovės remiamas inovacijų centras „THINKT“...

Technologijos
2018.11.27
NASA zondas „Insight“ sėkmingai nusileido Marse 5

Pirmadienį NASA zondas „Insight“ po pusmečio kelionės sėkmingai nusileido Marse ir iš ten atsiuntė nuotrauką.

Mokslas
2018.11.27
Kviečia sukurti elektrinį motociklą ir jutiklius kariuomenei 7

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA), bendradarbiaudama su ministerijomis, paskelbė naują...

Technologijos
2018.11.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau