VMI kliento profilis papildytas naujais rizikingumo kriterijais

Nuo šiol VMI kliento profilyje bus matomas įmonės turimų mokestinių paskolų sutarčių likutis bei elgsenos kriterijai, suteiksiantys galimybę papildomai įsivertinti, kaip VMI mato šios įmonės nusiteikimą bendrauti ir bendradarbiauti, pranešime nurodo VMI.
„Mokėjimo profilyje įmonės be jau esamų duomenų apie vėlavimą sumokėti mokesčius, turimą mokestinę nepriemoką, prašymus dėl mokestinės nepriemokos išdėstymo, skolos išieškojimą iš sąskaitų ar jos perdavimą išieškoti antstoliui, mokestinių paskolų sutarčių vykdymą, nuo šiol gali matyti ir turimų mokestinių paskolų sutarčių likutį. Tai leis partneriams susidaryti detalesnį vaizdą apie įmonės mokumą“, – pranešime cituojama Rūta Giedrienė, VMI kliento profilio projekto vadovė.
Kiti du nauji kriterijai papildo įmonės elgsenos profilį. Vertinama, ar mokesčių administratoriui paprašius, įmonė pateikia dokumentus, kurie pagrįstų galimai susidariusią mokesčių permoką (skirtumą), ar tokiu atveju ji neanuliuoja pateiktų prašymų dėl permokos grąžinimo, taip pat ar įmonė „Mano VMI“ sistemoje yra nurodžiusi e. pašto adresą.
Anot R. Giedrienės, svarbu, kad „Mano VMI“ būtų nurodytas aktualus e. pašto adresas, nes tai mokesčių administratoriui leidžia tinkamai informuoti įmones apie jų mokestines pareigas.
Šviesoforo principu
Pernai rugpjūtį VMI atvėrė maždaug 252.000 Lietuvoje registruotų įmonių individualius VMI kliento profilius.
Tai vienoje vietoje pateikiami VMI vertinimai apie įmonę, skirti susipažinti, kaip mokesčių mokėtoją vertina mokesčių administratorius.
Profilio informacija leidžia įmonėms susipažinti su rizikomis, kurias jų veikloje įžvelgia VMI ir kurios gali tapti stebėsenos, kontrolės procedūrų inicijavimo priežastimi.
[infogram id="055e3b34-58b6-428d-aafe-aca454451d00" prefix="fhB" format="interactive" title="VMI kliento profilyje vertinami duomenys (2023 m. lapkritis)"]
VMI kliento profilį sudaro keturios kriterijų grupės – registravimo, deklaravimo, mokėjimo ir elgsenos.
Profilyje vertinamos įvairios rizikos, pavyzdžiui, įmonės registravimo duomenų, deklaracijų teikimo ir kt. Mokesčių mokėtojo rizikingumas atvaizduojamas šviesoforo principu: jei įmonė pagal kriterijų nėra rizikinga – nurodomas žalias rodiklis, jei vertinama kaip mažai rizikinga – geltonas, jei vertinama kaip rizikinga – raudonas. Jei pagal įmonės veiklos pobūdį rizika nevertinama, nurodomas pilkos spalvos vertinimas. Prie kiekvienos rizikos skelbiama detali informacija, kas konkrečiai vertinama, nurodant kriterijus, pagal kuriuos įmonei suteikiama atitinkama spalva.
„Pati profilio idėja kilo iš siekio kontrolės veiksmus paversti retais ir tik kraštutiniais, rizikingiausių klientų atžvilgiu. VMI klientų profilis – tai komunikacijos įrankis tarp mokesčių administratoriaus ir verslo, t. y. mes atveriame turimus duomenis ir parodome, kaip vertiname įmonės mokestinį rizikingumą tam, kad kiekviena įmonė turėtų galimybę laiku pradėti keistis ir taptų visiškai „žalia“, – socialiniame tinkle „LinkedIn“ VMI kliento profilio projekto tikslus yra įvardijusi Edita Janušienė, VMI viršininkė.
Įmonės profilio informacija yra privati – ji skirta pačios įmonės savikontrolei. Šiuos duomenis gali matyti įmonės vadovas.
Jei pageidauja, vadovas profilio informacija gali pasidalinti su apskaitą tvarkančiais asmenimis, darbuotojais, klientais, partneriais, investuotojais ar kitais suinteresuotais asmenimis – VMI nuomone, teigiamas vertinimas leis pelnyti didesnį jų pasitikėjimą įmone.