Naujas įrankis didina galimybes pasinaudoti finansavimo priemonėmis
Pokyčiai informacijos pateikime
Finansavimo priemones administruoja skirtingos agentūros. Tai neišvengiama siekiant efektyvumo ir dėmesio prižiūrint vykdomus projektus, tačiau itin apsunkina paieškas verslo atstovams. Šiandien finansavimo priemonės yra skelbiamos daugiau nei 50-yje internetinių šaltinių. Verslininkui, ieškančiam finansavimo pirmą kartą, susigaudyti šioje informacijos gausoje nėra paprasta: „Esame aktyviai rengę priemonių pristatymą verslo bendruomenėms. Informacijos trūkumas – akivaizdus. Daugiau nei pusė įmonių nėra susipažinę su finansavimo priemonėmis, nežino, kad gali pretenduoti gauti finansavimą, o tuo labiau – kur to finansavimo ieškoti“ – teigia getfunded įkūrėjas, Mindaugas Stauskas.
Taip pat vienu iš esminiu trūkumu tiek verslas, tiek paraiškų konsultantai įvardija informacijos pateikimo sudėtingumą. Nėra standartizuoti paramos priemonių aprašymai ir tinkamo pareiškėjo kriterijų pateikimas: „Analizuodami agentūrų puslapius, kuriuose skelbiami kvietimai, pastebėjome, kad informacija pateikiama skirtingai. Kai kuriais atvejais nėra net minimalaus filtravimo, tik prisegamos dokumentacijos ir aprašai. Vystydami projektą, apklausų metu išgryninome, kad beveik trečdalis verslo atkrenta dar šiame etape, nes neturi laiko ar žmogiškųjų resursų, kurie įsigilintų į pateiktą informaciją: surastų juos dominančias finansavimo priemones ir išsiaiškintų, ar yra tinkami pareiškėjai“ – įžvalgomis dalinasi getfunded produkto vadovas, Arnas Daujotis.
Tam, kad finansavimo priemonės būtų patogiai pasiekiamos visiems verslams, svarbu jas skelbti centralizuotai ir standartizuoti informacijos pateikimą. „Vienas pagrindinių šio projekto tikslų buvo surinkti informaciją į vieną vietą. Tam, kad verslas žinotų, jog prasidėjus naujam finansavimo laikotarpiui jis visą informaciją ras vienoje vietoje“ – dalinasi M. Stauskas. Taip pat getfunded ikūrėjai standartizavo kiekvienos finansavimo priemonės aprašymus, įvardino tinkamus pareiškėjus, minimalią ir maksimalią finansavimo sumą, intensyvumą bei kitus duomenis.
Galimybė filtruoti tai, kas aktualu individualiu atveju
Paieškos proceso automatizavimas – vienas esminių pokyčių, palengvinančių finansavimo paiešką. Iki šiol filtravimas jei ir egzistavo, tai labai maža apimtimi: pagal veiklos sritį, vykdomos veiklos geografiją. „Analizuojant šaltinius, kuriuose skelbiamos finansavimo priemonės, aiškiai identifikavome filtravimo trūkumą: jo arba nebuvo išvis, arba galimybės labai siauros, nepakankamos. Natūralu, kad ieškant finansavimo, ypač labai mažoms ir mažoms įmonėms laiko kaštai yra itin svarbūs ir jei paieškos procesas reikalauja jų daugiau nei įmonė turi – paieška nevyks“ – tvirtina A. Daujotis.
Kiekviena finansavimo priemonė, dar jos programavimo metu, numato tam tikras gaires: kas yra tinkami pareiškėjai, kokiame regione įmonė registruota, koks minimalus ir maksimalus finansavimas gali būti skirtas, ir kokiu intensyvumu projektas gali būti finansuojamas. Šie ir dar daugiau duomenų ir tapo getfunded įrankio filtro varikliu. „Kurdami getfunded filtravimo sistemą norėjome maksimaliai supaprastinti paiešką verslui. Šiandien džiaugiamės pokyčiais, kuriuos sukūrėme ir jau gauname pirmuosius teigiamus atsiliepimus iš verslo atstovų. Atsiradusi galimybė ateiti į platformą, susivesti savo įmonės duomenis ir iš karto matyti atfiltruotas finansavimo priemones, kurios tinka individualiu atveju, taupo verslininko laiką, kurį jis gali skirti planavimui kaip augti, plėstis, atsinaujinti ar kitaip vystyti savo veiklą“ – dalinasi M. Stauskas.
Išbandyti demo versiją kviečiame visiškai nemokamai, registruojantis www.getfunded.lt
