Mobilioji naudotojo patirtis: kodėl jūsų verslas negali to ignoruoti

„Šiuo metu mobiliųjų aplikacijų plėtra ir toliau sparčiai auga, todėl naudotojo patirtis tapo kertiniu mobiliųjų programėlių privalumu ir savotišku konkurenciniu pranašumu. Juk naudojantis tokiomis mobiliosiomis programėlėmis kaip Spotify, Uber ar Google produktais yra nesunku atpažinti skirtumą tarp itin patogios ir nemalonios naudotojo patirties. Tad išbandžius naujų ar mažiau žinomų prekių ženklų mobiliąsias programėles greitai pastebimi naudotojo patirties skirtumai: neintuityvi navigacija, neišbaigtos funkcijos, lėtas ar nestabilus veikimas. Šiuolaikinių klientų lūkestį formuoja pasaulinio lygio aplikacijos, o sklandų šių programėlių veikimą naudotojai laiko savaime suprantamu standartu. Rinkoje matome daug bandymų kurti įvairias mobiliąsias programėles, o jų pasiūla itin didelė. Tačiau sukurti kokybišką ir pelningą produktą yra sunku, ypač pirmuoju bandymu“, pastebi G. Milkevičiūtė.

Nepriekaištinga naudotojo patirtis mobiliojoje aplikacijoje – nėra lengva užduotis. Analizuodama pagrindines to priežastis mobiliosios bankininkystės produkto „FinCell“ vadovė išskiria penkias esmines problemas, kurios turi neigiamos įtakos mobiliosios naudotojo patirties užtikrinimui, bei galimus jų sprendimų būdus:
1. Besikeičiantys naudotojų lūkesčiai. Šiuolaikiniai naudotojai puikiai pažįsta ir naudojasi tokiomis pasaulinio lygio mobiliosiomis programėlėmis kaip „Instagram“, „AirBnB“ ar „Revolut“, tad dėl šios priežasties jie nesąmoningai pradeda kelti tokius pat aukštus lūkesčius kiekvienai jų naudojamai programėlei. Ne kiekvienas verslas, turintis mobiliąją programėlę, gali greitai prisitaikyti prie rinkos tendencijų, įsidiegti bei nuolat tobulinti ir palaikyti pasaulinio lygio mobiliųjų aplikacijų funkcionalumus. Todėl naudotojai gali nustoti naudotis dabartine mobiliąja programėle ir pasirinkti tą, kurios mobilioji naudotojo patirtis atitinka jų poreikius realiuoju laiku.
2. Ribotas supratimas apie naudotojų specialiuosius poreikius. Prieš kuriant mobiliąją aplikaciją yra būtina įsivertinti, kas yra tiksliniai šios programėlės naudotojai. Galbūt tai asmuo su negalia ar senyvo amžiaus žmogus, kuriam yra reikalinga itin aiški pagrindinių aplikacijos funkcijų navigacija ar tam tikro lygio matomumas. Taip pat svarbu įvertinti kontekstą, kur programėlė dažniausiai bus naudojama, pavyzdžiui, blogo matomumo sąlygose ar, tarkime, sportuojant. Nepakankamas naudotojų poreikių išmanymas gali virsti klientų patirties fiasko dėl kurio mobilioji programėlė ar tam tikros jos funkcijos gali būti nenaudojamos specialiųjų poreikių turintiems naudotojams.
3. Prastas kontekstinio dizaino užtikrinimas. Naudotojo kelionės supratimas gali tapti raktu į ne tik aukšto lygio naudotojo patirtį, bet ilgainiui – naudotojų pasitenkinimu ir lojalumu. Šioje vietoje kiekvienam mobiliosios aplikacijos kūrėjui yra būtina atsižvelgti į kontekstinio dizaino principus, kuriais remiantis analizuojama kliento kelionė ne tik mobiliojoje programėlėje, bet ir bendra naudotojo patirtis su įmonės prekių ženklu ir kitais produkto ar paslaugų teikimo kanalais – interneto puslapiu, savitarnos platforma ir kt. Būtent kontekstinio dizaino praktikos leidžia atrasti tobulą sinergiją tarp to, kokią naudotojai patirtį suteikia programėlės funkcionalumai bei to, kaip naudotojai iš tikrųjų valdo aplikaciją.
4. Neįvertinti galimi trikdžiai. Mobiliųjų programėlių kūrėjams yra svarbu įvertinti visus įmanomus veiksnius, kurie gali neigiamai paveikti naudotojo patirtį. Vienas iš tokių – iššokantys pranešimai, kurie reguliariai uždengia svarbią informaciją ar pagrindinius programėlės mygtukus, o tai ilgainiui kenkia naudotojo kelionės kokybei ir sukelia nepasitenkinimą. Tad aiškus supratimas apie galimas naudotojo patirties kliūtis leidžia užtikrinti strategiškai tinkamą programėlės mygtukų, funkcijų ir kitų detalių išplanavimą, nekeliantį jokių nepatogumų naudotojui.
5. Nepakankamas testavimas. Kokybiška mobilioji naudotojo patirtis priklauso nuo daugelio dedamųjų kaip, pavyzdžiui, funkcionalumas, greitis, našumas, naudojimo paprastumas, vizualinė estetika, aiškumas, patogumas ir kt. Turint omenyje, kad žmonės visame pasaulyje naudoja daugiau nei kelias dešimtis tūkstančių skirtingų tipų mobiliųjų įrenginių, yra itin svarbu taikyti strateginio mobiliųjų programėlių testavimo praktikas. Be tinkamo testavimo ir mobiliosios programėlės optimizavimo užtikrinti aukščiausios kokybės mobiliąją naudotojo patirtį yra sunkiau ir gerokai brangiau.
Anot G. Milkevičiūtės, naudotojo patirtis yra esminis mobiliųjų programėlių kūrimo elementas, kurio jokiu būdu negalima ignoruoti. Teikdamos pirmenybę naudotojų patirties projektavimui, organizacijos gali sukurti sklandžią bei malonią patirtį savo naudotojams, o tai lemia lojalumą prekių ženklui, didesnį klientų išlaikymą ir bendrą verslo sėkmę.