Įžvalgos K. Pupinis. Elektromobilių įkrovimo tinklas: ar pavyks proveržis regionuose? Lietuvos keliuose jau važinėja daugiau nei 12.000 grynųjų elektromobilių – per metus jų skaičius išaugo net 61%. Nepaisant spartaus augimo, elektromobiliai vis dar sudaro tik labai nedidelę bendro šalies transporto parko, kuriame šiuo metu yra apie 1,7 mln. automobilių, dalį. Viena svarbiausių to priežasčių – itin lėtai besivystanti įkrovimo stotelių infrastruktūra. Nors jos plėtra spartėja, stotelių tankumas ir prieinamumas visoje šalyje, ypač regionuose, dar nepatenkina visų elektromobilių vartotojų poreikių.
Įžvalgos Kazys Pupinis. Kiek vokiečiai besimuistytų, e. mobilumo ateitis neišvengiama Biurokratinio Europos Sąjungos (ES) aparato girnos girgždėjo, strigo ir šiaip ne taip apsuko ratą – pagaliau galutinai pritarta, kad nuo 2035 metų bus uždrausta pardavinėti naujus benzininius ir dyzelinius automobilius, išmetančius anglies dvideginį. Paskutinę minutę suskubusiai Vokietijai su saujele sąjungininkių dar pavyko išsireikalauti išimčių e. degalams. Nepaisant to, aišku tik viena: elektromobiliai yra neišvengiama visų mūsų ateitis.
Įžvalgos K. Pupinis. Lietuva – pilka dėmė Europos elektromobilių įkrovimo taškų žemėlapyje. Kada tai pasikeis? Šiandien Lietuvos keliais rieda per 12.000 elektromobilių (EV), iš kurių 7.100 varomi vien elektra. Tuo tarpu viešų ir pusiau viešų EV įkrovimo stotelių skaičius siekia vos apie 600. Europos kontekste smarkiai atsiliekame tiek pagal elektromobilių registracijų dalį nuo visų naujai registruotų automobilių, tiek pagal jų įkrovimo vietų skaičių. Vienintelė paguoda – ne ką geresnė situacija ir kitose Baltijos šalyse. Ar ilgai dar reikės laukti elektrinio mobilumo bumo?