VŽ bando: „Tavascan“, didžiausioji „Cupra“

Naujausias „Cupros“ elektromobilis „Tavascan“ dabar jau septynių šio gamintojo modelių gamoje užima naują poziciją ir konkuruos su savo artimais giminaičiais, kitais koncerno „Volkswagen“ krosoveriais, naudojant tą pačią platformą sukurtais VW ID.5, „Škoda Enyaq Coupe“ ir netgi „Audi Q4 e-tron“.
Tačiau „Cupros“ konstruktoriai sugebėjo įrodyti, kad bendra platforma nėra nuosprendis, lemiantis skirtingų modelių supanašėjimą. Katalonijos gamintojo ženkliuku papuoštas automobilis gaminamas Kinijoje, „Volkswagen Group China“ priklausančioje privačioje gamykloje.
.jpg)
„Tavascan“ patraukia akį veržliomis kėbulo linijomis ir vilioja maloniomis smulkmenomis – pasitinkančių ar palydinčių žibintų šviesų šokiu, švytinčiais ženkliukais, akį traukiančiomis salono dekoracijomis ir apšvietimu.
Išskirtinio stiliaus salone – sumaniai suderintos, daugiausia perdirbtos apdailos medžiagos.
.jpg)
.jpg)

Naujutėlė multimedijos sistema su 15 colių jutikliniu ekranu leidžia pamiršti beveik visas senesnių „Volkswagen“ grupės įrenginių bėdas ir pagaliau džiaugtis sklandžiu veikimu, patogiai integruota išmaniųjų telefonų programine įranga ir konfigūruojamais valdikliais. Ekrano apačioje atsirado tai, ko chroniškai trūko ankstesniuose „Cupros“ ir „Seat“ modeliuose, – klimato kontrolei skirta virtualių mygtukų juostelė. Tačiau jutikliniai valdikliai, nors jau patogesni, ir čia atrodo pertekliniai.
Erdviame salone lengvai telpa 4 suaugę žmonės. Versijoje „VZ Plus“ atmosferą papildo didelis stiklinis stoglangis, kūrybingai sumodeliuotas salono apšvietimas ir aukštos klasės Vokietijos gamintojo „Sehnheisser“ garso aparatūra. Už salono įrengta patogi ir didelė, 540 litrų tūrio bagažinė. Norisi padėkoti „Cupros“ konstruktoriams, kad jie išdrįso sumontuoti automatinį bagažinės pakėlimo mechanizmą be garsinės signalizacijos. Tai leidžia atidaryti savo automobilio bagažinę, apie tai nepranešant aplinkinių namų gyventojams.
Gaila, bet po priekiniu dangčiu nėra vietos net įkrovimo kabeliams.
Ryškus kainų skirtumas
Siūlomos dvi „Tavascan“ versijos, komplektuojamos su 77 kW naudojamos talpos ličio jonų akumuliatoriais: galiniais ratais varoma, 286 AG pajėgumo „Endurance Plus“ ir dviejų motorų, visais ratais varoma 340 AG „VZ Plus“. Didžiausi pirmosios versijos pranašumai – teorinė galimybė (pagal WLTP metodiką) su viena įkrova nuvažiuoti 566 km ir 49.950 Eur kaina, įmonėms sudaranti galimybę pasinaudoti PVM lengvata.
Galingoji versija siūlo puikią dinamiką, elektronikos reguliuojamos pakabos komfortą ir valdymo savybes, gausią įrangą. Teoriškai ji su viena įkrova gali nuvažiuoti 512 km. „VZ Plus“ kainuoja 62.500 Eur, taigi patenka į kitą kainų kategoriją ir, tikėtina, domins klientus, besidairančius į „premium“ segmento modelius „Lexus RZ“ ar „Audi Q4 e-Tron“, kurių bazinės versijos taip pat telpa į reikšmingą lengvatą suteikiančius 50.000 Eur.

Šiame kontekste įdomu, kad didysis „Cupros“ modelis nėra vertinamas kaip „premium“ klasės produktas, nors jo, ypač VŽ bandytos versijos „VZ Plus“ savybės, tikrai leidžia tai pamiršti.
Galingi motorai lengvai mobilizuoja beveik 2,3 t sveriantį automobilį, o elektronikos kontroliuojama pakaba sėkmingai suderina valdymo savybes ir komfortą. Visuomet juntamas didelis svoris riboja nuo bandymų užsižaisti kelio vingiuose, nors iš esmės inžinierių sėkmingai suderintą kompleksą gadina tik stabdžių pedalas, kuris atrodo beviltiškai pasyvus iki tol, kol jo neįspaudi stipriai ir giliai. Tai galima iš dalies kompensuoti ant vairo esančiomis svirtelėmis, kuriomis dozuojamas regeneracinis stabdymas.
.jpg)
.jpg)
Kaip ir kituose šio gamintojo modeliuose, ant vairo esantis „Cupros“ mygtukas tiesiogiai įjungia maksimaliai sportišką važiavimo režimą, kuris vairo mechanizmą, pakabą, elektronines saugumo sistemas perjungia į ekstremalią parengtį, o variklių galią pateikia su juntama smūgine jėga. Tai leidžia nuo 0 iki 100 km/ val. įsibėgėti per 5,5 sekundės, nors apskritai dinamika nėra tokia aštri, kaip visais ratais varomų „Volvo XC40“ ar „Tesla Model Y“.
Tinka kelionėms
Dideli, 21 colio ratlankiai sureaguoja į mažesnius kelio nelygumus, bet elektronikos reguliuojama pakaba stebina važiavimo komfortu. Dėl to „Tavascan“ puikiai tinka ilgesnėms kelionėms. Tam tinka ir jo elektros pavara: „Lietuvos metų automobilio“ konkurse dalyvavusius elektromobilius bandant magistralėje, važiuojant 130 km/ val. greičiu, „Cupra“ 100 km kelio vidutiniškai naudojo 25,4 kWh. Magistrale nuvažiavus 200 km, liko 28% akumuliatoriaus įkrovos, kurios turėtų užtektų dar 93 km. Važiuojant įvairiais keliais ir režimais, vienos įkrovos pakanka ne mažiau nei 400 km, todėl šio elektromobilio vairuotojui neturėtų kilti dramų ieškant įkrovimo stotelių.

Labiau gali trikdyti 135 kW siekianti maksimali įkrovimo galia, nusileidžianti daugumai konkurentų, siūlančių bent 150 kW. Praktiškai tai reiškia, kad, pavyzdžiui, „Kia EV6“ savininkas nuo didelės galios stotelės galės atsijungti beveik dvigubai greičiau dėl maksimalios 233 kW įkrovimo galios.
Nepaisant to, dauguma atvejų tai neturėtų reikšti didelių laiko sąnaudų, nes įkrovimas nuo 10 iki 80% trunka 30 minučių. Gerai ir tai, kad mūsų rinkoje siūlomos tik versijos su šilumos siurbliais.
Dėl emocijas žadinančių ypatybių „Tavascan“ atrodo daug patrauklesnis už daugumą panašiai kainuojančių konkurentų. Jo valdymas dar neprilygsta „Kia EV6“, bet tai gali kompensuoti didesnis praktiškumas. Didysis „Cupros“ modelis puikiai tinka kasdienėms ir netgi tolimesnėms kelionėms. Tai – šviežias gūsis sparčiai augančiame segmente, suteikiantis galimybę rinktis tiek pigesnę racionalią, tiek brangesnę emocingą versiją.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai