F80, nauja galingiausio ir brangiausio „Ferrari“ karta

F80 – taip vadinasi naujas galingiausias visų laikų „Ferrari“ modelis, varomas 1.200 AG hibridinės pavaros sistemos, kuri, pasak gamintojų, buvo sukurta, naudojantis Le Mano 24 valandų lenktynes laimėjusio „Ferrari 499P“ ir „Formulės-1“ automobilių technologijomis. Žadama pagaminti 799 „Ferrari F80“ automobilius, kurie visi jau parduoti po 3,5 mln. Eur.
Įdomu, kad kodinis F80 pavadinimas pirmąsyk naudojamas nuo 2002-ųjų, kai 1995–1997 m. gamintą „Ferrari F50“ pakeitė „Ferrari Enzo“. 2013-aisiais pasirodęs pastarojo įpėdinis vadinosi „LaFerrari“, dabar pristatytas modelis žymimas kodu F80.
Vengė nostalgijos
Flavio Manzoni vadovaujama dizaino komanda automobilio stilių kūrė vengdama bet kokių nostalgiškų elementų. Vadovas aiškina, kad įkvėpimo sėmėsi iš mokslinės fantastikos ir kosminių laivų dizaino.
Nepaisant to, priekinių ratų arkos primena tiek 1987 m. pristatytą F40, tiek vėlyvesnį „Enzo“, o galinė dalis atkartoja klasikinio „Ferrari 330 P3“ stilių.
„Ferrari“ buvo skelbusi apie planus kurti vienvietį F80, tačiau dabar matyti, kad ši idėja atmesta, o pats gamintojas salono komponuotę aiškina kaip skirtą vairuotojui, bet tinkamą ir vienam keleiviui. Tai ryškiai pabrėžiama tiek spalvomis, tiek asimetrišku sėdynių išdėstymu: vairuotojo sėdynė raudona, o keleivio – juoda ir kiek atitraukta atgal.
Nuotraukose matyti, kad „Ferrari“ nesižavėjo jutikliniais valdikliais ir išsaugojo daugumą fizinių mygtukų, nes jie yra lengviau užčiuopiami ir tiksliau valdomi.
Variklių kvartetas
F80 hibridinė pavaros sistema sudaryta iš V6 tipo, 3 litrų tūrio benzininio variklio su dviem turbokompresoriais ir trijų elektros motorų. Benzininis variklis sukurtas naudojantis elektrifikuota „Ferrari 296 GTB“ pavaros sistema, tačiau, pasak gamintojų, buvo iš pagrindų modifikuotas. Dabar jis pasiekia 9.000 sūkių per minutę ir 900 AG – tokios charakteristikos jį padaro galingiausiu serijiniu „Ferrari“ varikliu.
Tačiau viskas tuo nesibaigia, nes benzininiam varikliui talkina elektros pavara: du priekyje esantys ir priekinius ratus sukantys motorai pasiekia po 142 AG ir 121 Nm sukimo momentą. Trečiasis variklis sumontuotas prie benzininio agregato ir veikia kaip kinetinę energiją elektra verčiantis MGU-K tipo įrenginys. Pastarasis panašus į „Formulės-1“ automobiliuose naudojamus agregatus ir gali sukurti 95 AG stabdymo galią arba suteikti papildomą 81 AG trauką.
.jpg)
Kita „Ferrari“ naujiena – turbinos su pagalbiniais elektros motoriukais, leidžiančiais išvengti tradicinėms konstrukcijoms būdingo delsimo ir suteikti greitesnę reakciją į akceleratoriaus komandas.
Visa ši sistema pasiekia 1.200 AG ir leidžia 1,5 tonos sveriančiam hiperautomobiliui nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti per 2,15 sekundės, o nuo 0 iki 200 – vos per 5,75 sekundės. Įspūdingai atrodo ir stabdymo kelias: 100 km/val. greičiu lekiantis F80 sustoja vos 28 m distancijoje.
Ne pats greičiausias
F80 vairuotojas, naudodamas „Ferrari“ mėgstamus „eManettino“ reguliuojamus valdiklius ant vairo rato, galės rinktis tris skirtingus važiavimo režimus: keliams pritaikytus „Hybrid“ ir „Preformance“ bei lenktynėms tinkamą „Qualify“. Pirmasis režimas leidžia efektyviausiai išnaudoti hibridinę sistemą, du likusieji kaupia energiją staigiems greitėjimams, pateikdami maksimalią galią.
Kitaip nei „eiliniai“ hibridai „Ferrari 296“, F80 nėra įkraunamas hibridas, taigi jis nesiūlo ir išskirtinai elektrą naudojančio režimo. Nedidelės, vos 2,3 kWh talpos jo akumuliatorius skirtas energijai regeneruoti ir trumpalaikei pagalbai benzininiam varikliui suteikti. Važiuojant nedideliu greičiu, jis leidžia nedidelį atstumą įveikti pasitelkus tik elektros pavarą.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
350 km/h siekiantis maksimalus F80 greitis hiperautomobilių sektoriuje nėra išskirtinis: esama pakankamai „Bugatti“, „Koenigsegg“ ar SSC modelių, perkopiančių toli už 400 km/val. ribos. Tokiu pat greičiu galėjo važiuoti ir ankstesnis „LaFerrari“, o dar senesnis „Enzo“ pasiekdavo 355 km/val. Gamintojas nekomentuoja sprendimo nesiekti rekordinių greičio aukštumų, tačiau ir esamos charakteristikos reikalauja neeilinių aerodinaminių sprendimų. Jie būtini, siekiant vienu metu maksimaliai sumažinti oro pasipriešinimą ir palaikyti reikiamą aerodinaminį spaudimą, kuris būtinas, norint užtikrinti visišką kontrolę skriejant bet kuriuo greičiu.
Kuria priklausomybę vairuoti
Dėl plataus lengvųjų medžiagų – anglies pluošto, titano ir aliuminio – panaudojimo konstrukcijoje F80 yra 60 kg lengvesnis už 963 AG hibridinės sistemos varomą pirmtaką „LaFerrari“. Anglies pluoštas panaudotas karkaso ir stogo gamybai, abudu kėbulo porėmiai – iš aliuminio.
Įspūdingas progresas yra tai, kad naujojo modelio kėbulas yra net 50% standesnis už pirmtaką, kuris prieš dešimtmetį taip pat buvo pavyzdingai standus. Visa tai, kartu su pažangia aktyvia pakaba, kurioje panaudotos atspausdintos, o ne išlietos svirtys, turi sukurti išskirtinę kontrolę ir vairavimo pojūčius sukuriantį kompleksą.
„Norime pasiekti, kad savininkai būtų priklausomi nuo automobilio vairavimo, o ne tik nuo jo turėjimo“, – žiniasklaidai pristatydamas galingiausią modelį, pasakojo Gianmaria Fulgenzi, „Ferrari“ produktų kūrimo vadovas.
Galima pridurti, kad net toks išskirtinis automobilis turi konkurentų. Nors koncernui „Volkswagen“ priklausantis „Bugatti“ šiemet baigė už 3,1 mln. Eur pardavinėto 1.800 AG „Chiron“ gamybą, jis planuoja per porą artimiausių metų pradėti gaminti naujutėlį „Tourbillon“. Be to, britų „McLaren“ planuoja kitąmet pasiūlyti naują flagmaną W1 su 1.275 AG pavara, o švedų „Koenigsegg“ už maždaug 1,5 mln. Eur parduoda nepaprastai greitą „Gemerą“, kurio hibridinės sistemos galia siekia 1.400 arba 2.300 AG.

Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai