Tarptautiniam krovinių vežimui – elektroniniai važtaraščiai
Pagal scaron;iuo metu galiojančias CMR konvencijos nuostatas važtara scaron;tis, naudojamas tarptautiniu mar scaron;rutu vežant krovinį kelių transportu, turi būti popierinis dokumentas. Įteisinus elektroninius važtara scaron;čius, jie bus lygiaverčiai iki scaron;iol reikalautiems popieriniams dokumentams ir turės tokią pat įrodomąją vertę. Tokio važtara scaron;čio autenti scaron;kumas bus patvirtinamas elektroniniu para scaron;u ar kitu elektroniniu autentifikavimo metodu, leidžiamu scaron;alyje, kurioje važtara scaron;tis sura scaron;omas.
Elektroninio prane scaron;imo būdu taip pat galės būti sura scaron;omas bet koks paklausimas, deklaracija, instrukcija, pra scaron;ymas, i scaron;lyga ar kitas prane scaron;imas, susijęs su vežimo sutarties, kuriai taikoma CMR konvencija, vykdymu.
bdquo;Tai suteiks galimybę vežėjams greičiau ir paprasčiau pildyti dokumentus, elektroniniu būdu registruoti ir tvarkyti duomenis. Lietuvos vežėjai ir ekspeditoriai galės paprasčiau sudaryti, o esant reikalui ndash; keisti krovinių vežimo tarptautiniais mar scaron;rutais sutartis. Bus taupomas laikas ir mažinamos sąnaudos, pagerės sąlygos verslui ldquo;, ndash; sako susisiekimo viceministras Arūnas Scaron;taras.
Pažymėtina, kad elektroninis duomenų perdavimas jau yra naudojamas tarptautiniais mar scaron;rutais vežant krovinius geležinkelių, oro, jūrų bei vidaus vandenų transportu.
Prie Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencijos (CMR) Lietuva prisijungė 1993 m. Papildomas scaron;ios konvencijos protokolas, kuriuo siekiama įteisinti elektroninį duomenų perdavimą vežant krovinius tarptautiniais mar scaron;rutais, pasira scaron;ytas Ženevoje 2008 m. Lietuvoje scaron;is protokolas įsigalios, kai scaron;alis atliks visas būtinas vidaus teisines procedūras.
Dalia Perednienė
Ry scaron;ių su visuomene skyriaus vyr. specialistė