2009-05-15 00:01

Bando narplioti tarifų mazgą

Lietuva gali sutikti su nuolaidomis Rusijai gabenant krovinius geležinkeliu, tačiau vienašališkai, tik Kaliningrado srities naudai to nedarys. Vakar Lietuvos ir Rusijos transporto ministerijų atstovai tarėsi Palangoje, kaip didinti krovinių srautą į Klaipėdą ir Kaliningradą.
Arūnas Štaras, susisiekimo viceministras: „Kai kuriems į Kaliningradą gabenamiems kroviniams galėtų būti taikomos nuolaidos, tačiau turime atsargiai viską įvertinti, kad nepakenktume Klaipėdos uostui.“


VŽ skaičius
18%
Tiek sumažėjo, iki 8,5 mln. t, krovinių kiekis Klaipėdos uoste per 4 mėn., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Bendras Kaliningrado uosto nuosmukis – 31%.
Šaltinis: Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija „Esmė ta, kad, kritus Rusijos rublio kursui, vežėjams labiau apsimoka krovinius vežti į Sankt Peterburgą, Rygą“, – teigia Arūnas Štaras, susisiekimo viceministras.
Anot jo, derybose daugiausia dėmesio ir skirta Kaliningradui, nes ir Klaipėdos padėtis nėra tokia tragiška, o Latvijos uostai, teigia p. Štaras, krovinių nuosmukio beveik visai nepajuto. Didžioji krovinių dalis iš Rusijos į Kaliningradą keliauja per Baltarusiją ir Lietuvos teritoriją.
Per I ketv. šiemet krovinių gabenimas geležinkeliais į Kaliningrado sritį smuko 50%. Daugiausia kaltės dėl to tenka ekonomikos sunkmečiui, tačiau neabejojama, kad prie kritimo prisideda ir nuo šių metų pradžios Rusijos ir Baltarusijos padidinti geležinkelio tarifai. Nepaisydama to, kad pernai gruodį Tarpvyriausybinės komisijos buvo susitarta nedidinti geležinkelio tarifų Klaipėdos ir Kaliningrado uostų kryptimis, Rusija importo-eksporto vežimo tarifus pabrangino 5%, o tranzitinių gabenimų – 8,8%. AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) susitarimo laikosi ir taiko pernykščius tarifus. Baltarusija juos padidino 8–10%.
52795
130817
52791