Žiemos ekranuose – prancūzų kinas

Prancūzų kino festivalyje – Taivano režisieriaus Hou Hsiao-Hsien filmas „Raudonojo baliono kelionė“ (Le Voyage du ballon rouge). Festivalio rengėjų nuotr.
Gal ir drąsu pasakyti, kad prancūzai išrado kiną. Bet istorijos nesuklastosi – vienu iš pirmųjų filmų vadinamas būtent prancūzų – brolių Lumiere‘ų – nufilmuotas vaizdas, kuriame rodoma, kaip darbininkai išeina iš fabriko. Dabar populiariojoje tarptautinio kino kultūroje dominuoja Holivudo produkcija, tad plika akimi pastebėti prancūzų kino įtaką sunkiau, nebent tuo specialiai domėtumeisi. Kad ir pas mus, – peržiūrėję pernai metų Lietuvos kino teatrų kasdienį (ne festivalių) repertuarą, prancūziškų kino filmų atrastume vos vieną kitą. Šią padėtį švelnina Prancūzų kultūros centras, ketvirtus metus iš eilės Lietuvoje rengiantis prancūzų kino festivalį „Žiemos ekranai“. Vakar festivalis prasidėjo Vilniuje, nuo sausio 28 d. jo programa bus rodoma Kaune, o vasario 4 d. filmai pasieks Panevėžį.
Ir apie gangsterius
Šiemet dvi „Žiemos ekranų“ programos pristato po 10 filmų. Pagrindinėje rodomi bene patys naujausi, t. y. per pastaruosius porą metų sukurti filmai, o retrospektyvoje „Juoda ir balta“ prisimenama prancūzų kino klasika – XX a. ketvirtąjį–šeštąjį dešimtmečiais sukurti filmai. Festivalio koordinatorė Ilona Jurkonytė sako, kad antrosios programos pavadinimas „Juoda ir balta“ sufleruoja daugiau nei tai, kad programoje demonstruojami nespalvoti filmai. Tai – ir programos tema, kalbanti apie gėrį ir blogį, nusikaltimą ir bausmę. Ji atsispindi filmuose apie gangsterius, rodomus abejose festivalio programose.
Festivalio atidarymo filmas „Visada svajojau būti gangsteris“ sukurtas 2008 m., tačiau taip pat nespalvotas. Šis filmas praėjusių metų „Sundance“ filmų festivalyje JAV buvo apdovanotas už scenarijų. Tai – subtilaus humoro komedija, kurioje pasakojamos keturios istorijos. Anot kritikų, žiūrint šį filmą raitytis iš juoko neteks, tačiau žiūrovus patraukia įtaigūs ir įdomūs veikėjų paveikslai. Pasak p. Jurkonytės, festivalio pagrindinėje programoje atsispindi ir įdomus nacionalinio kino reiškinys, kai filmus apie šalį ar joje kurti yra kviečiami užsienio šalių režisieriai. Taip buvo sukurti „Žiemos ekranuose“ rodomi japonų režisieriaus Nobuhiro Suwa „Tobula pora“ ar režisieriaus iš Taivano Hou Hsiao „Raudonojo baliono kelionė“.
Ir apie gangsterius
Šiemet dvi „Žiemos ekranų“ programos pristato po 10 filmų. Pagrindinėje rodomi bene patys naujausi, t. y. per pastaruosius porą metų sukurti filmai, o retrospektyvoje „Juoda ir balta“ prisimenama prancūzų kino klasika – XX a. ketvirtąjį–šeštąjį dešimtmečiais sukurti filmai. Festivalio koordinatorė Ilona Jurkonytė sako, kad antrosios programos pavadinimas „Juoda ir balta“ sufleruoja daugiau nei tai, kad programoje demonstruojami nespalvoti filmai. Tai – ir programos tema, kalbanti apie gėrį ir blogį, nusikaltimą ir bausmę. Ji atsispindi filmuose apie gangsterius, rodomus abejose festivalio programose.
Festivalio atidarymo filmas „Visada svajojau būti gangsteris“ sukurtas 2008 m., tačiau taip pat nespalvotas. Šis filmas praėjusių metų „Sundance“ filmų festivalyje JAV buvo apdovanotas už scenarijų. Tai – subtilaus humoro komedija, kurioje pasakojamos keturios istorijos. Anot kritikų, žiūrint šį filmą raitytis iš juoko neteks, tačiau žiūrovus patraukia įtaigūs ir įdomūs veikėjų paveikslai. Pasak p. Jurkonytės, festivalio pagrindinėje programoje atsispindi ir įdomus nacionalinio kino reiškinys, kai filmus apie šalį ar joje kurti yra kviečiami užsienio šalių režisieriai. Taip buvo sukurti „Žiemos ekranuose“ rodomi japonų režisieriaus Nobuhiro Suwa „Tobula pora“ ar režisieriaus iš Taivano Hou Hsiao „Raudonojo baliono kelionė“.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai