Į „Mini“ suvažiavimą Lietuvoje atvyks ir „skrajojantis suomis“

Suomijos ralistas, vadinamas „ralio profesoriumi“, taip pat – ir „skrajojančiu suomiu“, didžiąją dalį savo pergalių iškovojo sėdėdamas prie klasikinių „Mini“ automobilių vairo. Tarptautinio „Mini“ automobilių suvažiavimo organizatoriai tikina, kad suomis iki pat dabar išliko neabejingas šiems mažyliams.
Zarasų ežero saloje gegužės 22-24 dienomis vyksiantį „IMM 2015“ renginį aplankysiančiam p. Aaltonenui – dabar jau 77 metai. Pasaulio čempionu „Ralio profesorius“ pirmą kartą tapo dar 1965-aisiais, tiesa, tuomet jis buvo šturmanas. Kaip pilotas Pasaulio automobilių ralio čempionate R. Aaltonenas važiavo nuo 70-ųjų.
Legendiniame „Monte Carlo“ ralyje p. Aaltonenas „Mini“ ekipai pergalę į finišą „atvežė“ 1967 metų lenktynėse.
Žymusis lenktynininkas tarptautiniame „Mini“ automobilių suvažiavime pasirodys vieną iš renginio dienų – penktadienį, gegužės 22-ąją.
Pirmieji „Mini“ automobilių startai raliuose prasidėjo septinto dešimtmečio pradžioje. Tuomet „Mini“ startavo Ženevos ralyje, 1962 metais „Monte-Carlo“ ralyje Stirlingo Mosso sesuo Pat Moss drauge su Ann Whizz Wisdom laimėjo „Coupe Des Dames“. Tačiau tikras proveržis įvyko tuomet, kai „BMC“ nusprendė į lenktynių trasas išleisti dar galingesnį „Mini“ – „Mini Cooper S“.
1965 metais prie „Monte-Carlo“ ralio starto linijos stojo šeši „Mini Cooper S“. Nepaisant milžiniškos įtampos, Timo Makinenas drauge su Paulo Easteru išplėšė legenda tapusią pergalę. Šiame ralyje „Mini“ triumfavo ir 1967 metais. Nedaug trūko, kad „Mini“ ekipa būtų laimėjusi šį ralį ir 1966 metais – tuomet šios ekipos automobiliai buvo diskvalifikuoti dėl varžybų reglamento neatitinkančių priekinių žibintų.