Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2015-04-07 03:01

Geriausias kontrolierius – pirkėjas

Kituose miestuose atidaromi padaliniai – natūralus įmonės plėtros etapas. Plėtra leidžia kilstelėti apyvartą, tačiau vadovams tenka spręsti naujus vadybos galvosūkius – kaip užtikrinti sklandų darbą.

Vienos įmonės į pagalbą pasitelkia šiuolaikines technologijas, taigi net dirbdami skirtinguose miestuose gali stebėti viską, kas vyksta bendrovėje. Kiti verslininkai labiau linkę pasikliauti žmonėmis, todėl kiekvienai parduotuvei vadovauti skiria atskirą žmogų. Vis dėlto verslininkai sutaria, kad vadovams reikia reguliariai aplankyti darbuotojus kituose miestuose. Ne dėl kontrolės, o todėl, kad žmonės nori pasikalbėti ir jaustis įmonės dalis.

Sukūrė sistemą

Kristina Strolienė, Kauno UAB „Krispo“, valdančios audinių ir interjero detalių salonus Kaune, Klaipėdoje, Vilniuje, Rygoje, direktorė, pasakoja, kad, įmonei atidarius padalinius kituose miestuose, teko kurti bendrą valdymo sistemą, kuri padėtų lengviau organizuoti darbą.

„Kai turėjome mažiau filialų, patys kiekvieną savaitę vykdavome į kitus miestus. Kai padaugėjo parduotuvių, teko ieškoti būdų darbui palengvinti. Įsidiegėme bendrą kompiuterinę sistemą ir matome, kokios prekės užsakomos, kas yra sandėlyje ir pan. Taigi dirbdami pagrindiniame įmonės biure Kaune, galime matyti, kas vyksta kitų miestų parduotuvėse“, – pasakoja p. Strolienė.

Pasak verslininkės, nors technologijos palengvina darbą, vis tiek nereikia pamiršti žmogiškojo bendravimo.

„Salonuose dirba meniškos prigimties žmonės, jie ne visada atidžiai suveda užsakymus į sistemą. Būna, įveda du skaičius, o trečią pamiršta. Vadovui prisiliesti vis tiek reikia. Be to, ir darbuotojai nori pabendrauti su vadovais, jaustis komandos dalis“, – kalba p. Strolienė ir priduria, kad kai kurias situacijas geriau spręsti akis į akį. Pavyzdžiui, kai klientas atšaukia užsakymą.

Pašnekovė skaičiuoja, kad įmonei plėtra naudinga, nes dabar su tiekėjais gali tartis dėl prekių mažesnėmis kainomis, o ir apyvarta padidėjo.

Paskyrė vadovus

Išsiplėtus bendrovei, vadovai nebegali visko kontroliuoti, tenka skirti dalį atsakomybės darbuotojams. Pasitikėjimas darbuotojais, suteikta veiksmų laisvė duoda teigiamų rezultatų, sako Solveiga Ablikova, Klaipėdos UAB „Mados prieskoniai“, prekiaujančios laikrodžiais, papuošalais bei aksesuarais, bendraturtė.

„Turime 8 parduotuves Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose. Kiekviena parduotuvė turi vadovą, kuris sprendžia kilusias problemas. Jei reikia pagalbos, jis kreipiasi į pagrindinį biurą Klaipėdoje. Manau, dabar, kai galima bendrauti skaipu, e. paštu, viską galima greitai išspręsti“, – aiškina p. Ablikova.

Pašnekovė nurodo, kad labai kontroliuoti darbuotojų kituose miestuose nereikia, mat šį darbą atlieka klientai.

„Pirkėjai vis drąsesni ir jeigu kas nepatiko, patys mums parašo e. laišką ar žinutę feisbuke. Mums tereikia reaguoti ir spręsti susiklosčiusią padėtį“, – kalba verslininkė.

Daug didesnė atsakomybė, anot p. Ablikovos, yra tinkamai išsirinkti parduotuvių vadovus. Į šias pareigas dažniausiai skiriami lojaliausi, ilgai įmonėje dirbantys žmonės.

„Įmonė dirba aštuntus metus, turime darbuotojų, dirbančių nuo įkūrimo. Kai reikia skirti vadovus, pirmiausia dairomės į lojaliausius. Juk jie geriausiai išmano darbą, žino jo specifiką“, – kalba pašnekovė.

52795
130817
52791